|
גירוש גזרות וחורבן הן אכן מילים קשות אבל המציאות קשה יותר | |||
|
|||
בס''ד. ונתחיל מהסוף כי שם מתברר מקור הטעות. כתבת: ומכיוון שפרשת השבוע משמשת לך ככלי להטיף בו בכל מקום את השקפותיך הפוליטיות - שלך ושל הרב גינצבורג (מחבר קונטרס התמיכה בברוך גודשטיין) רבך, אשער גם אני השערה הנובעת מפרשת השבוע. פרשת השבוע מספקת לי, בין היתר, זוית לראיה מדויקת של המציאות הגלויה ושל מה שמסתתר מאחוריה. אין לי השקפות פוליטיות. אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה. גם למורי ורבי, הרב גינזבורג שליט''א, אין השקפות פוליטיות. שעל כן בעיניו יהודי הוא יהודי ללא כל התייחסות לגוון פוליטי. אין לי ספק שלא קראת את הקונטרס בו אתה מנפנף אז כדאי שתפסיק לנפנף בו. כדי שהדיון יוכל להיות ענייני צריכים להסתמך על עובדות (ואולי גם על דעות) ולא על דמיונות שווא. לכל יתר ההערות שכתבת קודם להערה זו - התייחסתי בגוף המאמר. ספר ויקרא הוא ספר הקורבנות אבל אין בו קרבנות אדם. קורבנות אדם זו המצאה של המערכת הקיימת, ''קורבנות השלום'' זוכר? אגב, במסורת ישראל זו הראיה הכי ברורה שמדובר בעבודת אלילים, כאשר ערך חיי האדם פוחת. מצטער שאינני יכול להאריך כרגע אבל עוד נדבר בע''ה. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אתה טועה נסים | |||
|
|||
למרות שבדרך כלל, אתה משתדל וגם מצליח לא לעסוק בפליטיקה של היום יום, המאמר שלך הפעם הוא פוליטי. הרי המשפטים בסוף המאמר מכילים עצה פרקטית של בעל עמדה פוליטית מאד ברורה. מה זה אם לא עיסוק בפוליטיקה? למרות שבדרך כלל אתה משתדל לא לטעון דברים לא מבוססים, הפעם נפלת גם בכך. הקטע ''אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה,'' הוא לכל הפחות טעות. יש לכך שתי סיבות לפחות: 1. אתה כן משתבץ בפאזל. 2. אני לא מסתכל על כל דבר במשקפיים פוליטיים... אבל גם אני כמוך מוצא את עצמי עוסק בפוליטיקה. בדרך כלל אתה הרבה יותר זהיר בדבריך על אנשים אחרים.... | |||
_new_ |
אתה טועה נסים, קורה לפעמים. | |||
|
|||
בס''ד. לתורה יש עמדה בכל נושא גם במה שמכנים נושאים פוליטיים. אינני איש פוליטי ואין לי עמדות פוליטיות; אני עובד די קשה למצוא מה התורה אומרת לגבי כל עניין שעל הפרק, לפעמים יוצא שזה מתאים למחנה פוליטי כזה ולפעמים למחנה פוליטי אחר. לי זה לא משנה דבר; יכולים לזהות אותי עם הימין הקיצוני כי אני מתנגד בחריפות לכל ויתור ואפילו למשא ומתן עם הערבים, אבל אני מתנגד בחריפות גם לרעיון הטרנספר או ''לכסח את הערבים'', ובכך אני שמאל קיצוני. ההבדל ביני לבין השמאל הוא שאני מתנגד בחריפות גם לטרנספר של יהודים. וזה לא מפני שזו דעתי אלא כי כך אני מבין את התורה. אז אם זו פוליטיקה בהגדרתך - שיהיה. לדעתי אני לא משתבץ בשום פאזל. ואתה צודק בקשר ל''על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים''. טעות. זו טעות לא רק ביחס אליך אלא בעצם האמירה הכללית. אני מתנצל. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
התנצלות מתקבלת אבל..... | |||
|
|||
אולי בכל זאת אקבל תשובה על שאלתי. | |||
_new_ |
אתה שמאל קיצוני | |||
|
|||
כי אתה לא בעד לכסח לערבים את הצורה? בתור אחד שכותב בפורום אחד עם כמה נציגים בולטים של השמאל הקיצוני, הייתי מצפה שלפחות תדע מה זה. אתה ימין, אמנם לא קיצוני, אבל ימין. בעולם האידיאלי שלך לערבים אין אזרחות, אלא רק נתינות וחוסר יכולת להשתתף במשחק הפוליטי. אתה יודע מה? זה כן ימין קיצוני. | |||
_new_ |
אדם מקבל דיור חליפי אלו הם | |||
|
|||
קרבנות אדם? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |