![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
''חוק השבות'' הוא דבר אחד, אשר עליו ניתן להסכים או להתווכח. אני אישית נוטה לראות חוק זה ככלי אשר חדל לענות לקריטריון המציאות הישראלי, ואשר מזרים למדינה זו אנשים שמקבלים אוטומטית דרכון ישראלי בשל מוצאם היהודי לכאורה, ללא כל בדיקה נוספת בציציותיהם. זהו כמובן חוק בעייתי, אך גם מדינות אחרות אוחזות בחוק זה, וגם שם מתקיימות בעיות דומות לבעייה בה מצוייה ישראל, אך אין להאחז מבחינה זו במימרה ''צרת רבים - חצי נחמה''. המאבק בביטול חוק זה הוא עניין אזרחי פנימי אשר לשיטתי יבשיל בעתיד הרחוק, כפי שהדבר קיים במדינות נוספות, במידה והתנאים הנלווים יבשילו גם כן. יחד עם זאת מונח ''חוק השבות'' אינו הדבר המתקרא ''זכות השיבה'' בקונטקסט הפלסטינאי האמור; אם הפלסטינאים עצמם מעוניינים ב''חוק שבות'' פנימי פלסטינאי לשטחי מדינתם העתידית, הרי שאין כוח בעולם שיוכל למנוע זאת, וזו תהא בחזקת זכותם הטבעית לחוקק חוק מסוג זה, לפי הבנתם ורצונם. בעוד ש''חוק שבות'' פלסטינאי אמור לדאוג לשיבת פליטים שונים אל מדינתם החדשה בשטחי כיבושי 67, הרי שמינוח ''חוק השיבה'' הוא דבר אחר לגמרי, הגורס כי על ישראל לקלוט אל תוך שטחה היא פליטים פלסטינאים משנת 48 ואילך - דבר אשר אינו קיים ואינו אפשרי במצב העניינים הנוכחי בעולם למן מלחמת העולם השנייה, למיטב ידיעתי. עם כל הכאב והצער לגורל פליטי מלחמת שנת 1948 אין בכוחה של מדינת ישראל לתקן פיזית את העוול אשר נעשה במסגרת מלחמה זו, ודומה כי דיון על ''זכות השיבה'' אינו אלא מינוח אחר לשינוי אופייה של מדינת ישראל על ידי התערבות חיצונית - דבר אשר עליו תסרב, ובצדק, כל מדינה ריבונית באשר היא, דמוקרטיה ודיקטטורה כאחת. מדינת ישראל חייבת להבהיר לפלסטינאים ומראש כי על נקודה זו לא יתקיים דיון, אלא מו''מ לגבי גובה הפיצויים שישולמו לנפגעי מלחמת 1948, אשר ינתנו למדינה הפלסטינאית העתידית כמענקי ''שילומים'' לכל דבר. אינני רואה כל פתרון אחר, ואינני רואה כל טעם להבטיח הבטחות חלולות ולבקש מאוחר יותר להתחמק ממילויין. התעקשותם של ספירו ואבנרי ואנשי שמאל נוספים בשאלה זו הינה בחזקת תעלומה עבורי, היות ומסתבר כי דווקא אירופאים רבים מבינים ומקבלים ללא עוררין את גישת ישראל בנקודה ספציפית זו, לצד חובתה בתשלום פיצויים; דווקא יבשה זו מבינה היטב את האסון הטמון ברעיון ''זכות שיבה'' זו או אחרת, ואני משער שבמקרה תקפיד לדחותו על הסף, כפי שעשתה עד כה. כל זה אינו אומר כי אין לסגת לחלוטין מגבולות כיבושי שנת 67, לחלק את ירושלים לאלתר ולהעניק לאוכלוסייה פלסטינאית בישראל ובחו''ל את הפיצויים המתבקשים, אשר עתידים להיות יקרים וממושכים, אך בחזקת מחוייבי מציאות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין בינהם ולא כלום, למעט השורש הלשוני המשותף. באשר לחוק השבות, לעניות דעתי יש למחוק אותו מספר החוקים ולעגן בחקיקה מסודרת את התהליכים של הגירה לישראל וקבלת אזרחותה. יש בהחלט מקום (והצדקה) לכלול סעיפם שיקנו העדפה ליהודים אם רוצים, אבל יש להפסיק את מתן האזרחות האוטומטי, ויפה שעה אחת קודם. הנסיבות שהצדיקו את קבלת החוק הזה בזמנו אינן קיימות יותר והגיע הזמן להחליף אותו. זכות השיבה היא לב ליבו של הסיכסוך. זו פיקציה שהומצאה ע''י הערבים כדי לאפשר להם הנצחת הסיכסוך לדורי דורות. כל עוד הנושא הזה על סדר היום, כל מחווה או וויתור ממשיים או סימליים שישראל תעשה לא יעזרו כהוא זה, ולא יתרמו מאומה להשגת הסדר כל שהוא. בניגוד לנושאים אחרים (שטחים, היתנחלויות או אפילו ירושלים) בהם ניתן למצוא פשרה, בנושא זכות השיבה אין כל מקום לפשרה, אפילו לא בדיבורים. כל עוד הערבים מסרבים לרדת מהעץ הזה, כל היתר הוא בבחינת טחינת מיים ותו לא. היצמדותם של ספירו, אבנרי ותואמי החשיבה שלהם לנושא היא הוכחה שאצלם כל הדיבורים על ''שלום'', ''צדק לפלשתינאים'', ''זכויות האדם'' וכו', אינם יותר מאשר מס שפתיים. כל מה שהם מעוניינים בו זה הנצחת הסיכוך. למה? אינני מתיימר לרדת לנבכי נישמתם של אנשים שמסוגלים לראות במי שהוא כמו ערפאת בעל ברית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה הרי בכלל לא רוצה שלום. אתה מחרחר מלחמה ובעוד שלטענתך יש המעוניים בהנצחת הסכסוך, אתה בעד סיום הסכסוך ע''י כיבוש כל השטחים מחדש (אופס, כבר כבשנו אותם) ולהמשיך את משטר האפרטהייד המתרחש כאן. פינוי התנחלויות? אתה תומך בפינוי התנחלויות? give me a break give us a break go along and play your little right wing games. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
''שלום''=שלום אוסלו, שלום של אמיצים, שלום תחת אש, שלום לחוד ומלחמה בטרור לחוד. תבחר את ה''שלום'' המתאים לך. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מצטער? זוןהי אשמת התוקפן בלבד. והתשלוב הזה היה קטן למידת פישעו. יש להצטער על שלא ברחו יותר ערבים במלחמה ההיא, אז מצבנו בארץ ישראל המערבית היה הרבה יותר נוח. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אלכס, אינני מתכוון להיכנס איתך כאן לויכוח על עניין השיבה והשבות, כי את דעתי כבר כתבתי בטורי. בקרוב אני עומד לממש את זכות השיבה שלי לגרמניה, ושם נתווכח שנינו מהיום ועד להודעה חדשה מי ישוב או לא ישוב לישראל, אבל אנחנו נהיה בטוחים במולדתנו החדשה. כאשר הטיטאניק הישראלית תתנגש בקרחון וישראל תרד למצולות, שנינו נתרווח בדירתנו הנוחות בגרמניה, ילדינו ילמדו באוניברסיטאות ויתפרנסו בכבוד, ולכל היותר נרים כוס בירה לזכר הטפשות, הרשעות והטימטום של מנהיגי ישראל והאזרחים שתמכו בהם, ונביע צער על כל חברינו שלא יכלו להציל את נפשם מבעוד מועד. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אישי ופרטי בסופו של דבר, שכמובן תנאים חיצוניים עוזרים או מקלים על קבלתו והבשלתו. אתה יודע היטב, כמו משתתפי הפורום האחרים, שאינני נוהג לחוות דעתי מטוב ועד רע בענייני הגירה. מצויים בקרבנו מספיק אנשי שמאל וימין היושבים בניכר, איש איש מסיבותיו הוא. מבחינתי המדובר בהחלטה אישית שיש לכבדה ועל כן בנקודה זו איש הישר בעיניו יעשה. אם במקרה זה באמת החלטת לעבור למולדתך השניה גרמניה, הרי לא נותר אלא לכבד החלטה אישית סובייקטיבית זו. יחד עם זאת, למען הדיוק והסדר הטוב, יש להבהיר כי חזרתם של פליטים יהודים לגרמניה, צאצאי-ייקים או ייקים עצמם שנולדו פיזית בגרמניה אינה נמצאת תחת קטגוריית ''זכות שיבה'' מבחינת השלטונות בגרמניה, אלא תחת כותרת ''חוק השבות'' הגרמני, המיועד לכל אדם גרמני בעולם באשר הוא, ממש כמקבילו היהודי... ''זכות שיבה'' כמינוח רשמי אינו קיים במדינה זו אלא כמינוח ימני קיצוני פנים-גרמני; כשמדברים בקונקסט גרמני על ''זכות שיבה'' הרי שהמדובר בגעגועים גרמנים פנימיים לחזרה למחוזות המזרח האבודים של מלחמת העולם השנייה, שהנו חלומם הרטוב של קבוצות הימין הקיצוני במדינה זו, שמטבען דוחות את גבול האודר-נייסה. אני סמוך ובטוח כי לא ל''זכות השיבה'' אתה מתכוון, אלא ל''חוק השבות'' הגרמני, וזהו הבדל משמעותי. שלטונות גרמניה מבצעים הבדלים משמעותיים בין הגירה לכאורה ''מרצון'' עד לשנת 1933, או להגירה כפוייה לאחריה בזכות השבת (לא קבלת!) הדרכון והאזרחות הגרמנית. מסתבר שבאף מקום בעולם העניינים אינם כה פשוטים, גם לא בגרמניה. אגב, אינני יודע אם תתפלא או לא, אך בגרמניה קיימת קבוצה קטנה (לפחות בינתיים) של פליטים ישראלים מודרניים, חסרי דרכון גרמני או אירופאי או כל כוון תרבות ייקית-גרמנית, שכל רצונם הוא לקחת בשלב זה ''פסק זמן'' מהטירוף הישראלי. המדובר בציבור אשר ברובו הגדול עדיין ''נסבל'' על ידי השלטונות באמצעות מינוח ה-Duldung, שלפיו אין לומר לאנשים אלו לחזור למולדתם לאחר 3 חודשים, לאחר שקילת כל מקרה לגופו. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |