|
אתה מנסה לשכנע את האוילים והסכלים. | |||
|
|||
כי כל יהודי בר-דעת החי במדינת ישראל או בתפוצות יודע כי המדינה היא יהודית ומהווה מקום מפלט בהווה ובעתיד ליהודים בכל רחבי העולם. החוק שבא ליישם זאת היה נחשב בכל מדינה אחרת כמשהו פורמלי ותו לא. תאר לעצמך שהצרפתים היו מערערים על חוק לאום שמגדיר את צרפת כארצם של הצרפתים? או שמערערים על כך שניתנים זכויות לאום אישיות למי שאינו צרפתי במקור ולא זכויות אחרות? ועוד כהנה וכהנה. אבל ההבדל בין צרפת לישראל הוא בכמות הטיפשים. ומסתבר שההבדל גדול מאוד הן במספרים והם במידה ובעומק הטיפשות. והם תמיד מוצאים אסמכתאות. דברי יועץ משפטי חולף, או נשיא שרק לפני יומיים החליף את עורו וכדומה. הם לא נעלמים הם רק מתחלפים. לכן מאמרך המקיף נאה אך אינו משכנע את הסכלים. | |||
_new_ |
אתה כהרגלך מגדף וזה לא מעיד על חוכמה!! | |||
|
|||
כל יהודי וציוני ברי דעת יודעים שמדינת ישראל היא יהודית ולכן אין להם צורך בחוק שגם מוחק את מהותה של מגילת העצמאות שמצהירה זאת. מי שמגדף את החושבים כך לא מכבד את עצמו. | |||
_new_ |
חוק שלא קיים | |||
|
|||
כל כך הרבה דברים,שאלות וקושיות. על הצעת חוק שלא עברה. כרגיל,ברגע האמת.השמאל שוב מנצח עם הטריקים והשטיקים. ציפי לבני אחת,פלוס 15 איש בבג''ץ.שולטים בשמונה מיליון אזרחים. איכשהו,הימין תמיד נעצר.לימין חסר הגרוש להיות לירה. חוק הלאום הוא חשוב ביותר. | |||
_new_ |
חוק שלא קיים | |||
|
|||
כל כך הרבה קושיות על הצעת חוק שלא עברה. חוק הלאום לא חשוב כלל, מיותר. | |||
_new_ |
חוק שלא קיים | |||
|
|||
הבנתי | |||
_new_ |
חוק הלאום | |||
|
|||
ברכותי לזוהר הצוני שעלה בידו להבין את דוד סיון. אני יכול רק להצטער על גישתו ודעותיו. | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
עצוב שאתה מצטער על דעות שעניינן שמירה על ערכים דמוקרטיים של מגילת העצמאות שמסתמכות על הגישה הזאת. הצער שלך על גישה שבודקת עובדות לאשורן לא רציני. על רקע העובדה שלא הצטערת על גישה שנזקקת לאלימות מילולית הצער שלך לא רציני. | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
ספר לנו בבקשה מר סיון מה היא דעתך אם יווצר קונפליקט בין שמירת מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי לבין הערכים שהם הדמוקרטיה כפי שאתה מבין אותה . | |||
_new_ |
נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה | |||
|
|||
_new_ |
נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה | |||
|
|||
את דלתות האורווה צריך לסגור לפני שהסוסים בורחים . כלומר את התשובות צריך לתת בחקיקה לפני שנוצר הקונפליקט . והיות ואתה לא עונה אז השטח פתוח עבורי . מדינת ישראל היא נמדינה יהודית - זו ההגדרה במגילת העצמאות . לא כלכך ברור מה זה מדינה יהודית . ולכן אני אומר כי ישראל היא ביתם הלאומי של כל היהודים , בניהם ובנותיהם ואף נכדיהם . הם ובני/בנות זוגם . ליהודים ייתרון מובנה או צריך להיות מובנה בחוקי המדינה . האופי הדמוקרטי של המשפט בישראל תמיד חייב להיות במצב נחות כלפי יהודיותה של ישראל . מי שפועל לשינוי מצב זה יש לשלול ממנו את אזרחותו . | |||
_new_ |
נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה | |||
|
|||
אני חושב שאתה טועה. המחוקקים קבעו בזמנו את חוק השבות כאשר היה ברור להם שיש קונפליקט. היה ברור להם שבהקשר הזה צריך לתת ליהודים עדיפות על פני לאומים אחרים. בחוק הפלילי מגדירים את הקונפליקט שיאפשר שלילת זכויות אזרח. אתה לא עוסק בהגדרת הקונפליקט ולכן לדעתי אתה טועה. | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
''אתה הבנת את זה, ברוך''? | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
דוד סיון הנכבד- אתה הרי לא הבנת את מלוא דברי היועה''מ לממשלה, או שבכוונה אתה מעלים את הכתוב בסעיף 2 למכתבו. על איזו אלימות מילוית אתה מדבר? היחיד שנוקט באלימות בפורום זה הנך אתה. אני מתיחס אליך כ''אתרוג'', רק שלא תעלב. אבל זה אינו מועיל. ע. צופיה כתב על המאמר, כאשר לכאורה הדברים מופנים אלי, שהמאמר לא ישפיע על הסכלים. אתה מצאת להעלב מדבריו שכלל לא כוונו אליך. מדוע אינך מתווכח רק לגופו של ענין ותמיד מוצא דרך להטחות בכותבים? לדבריך אין צורך בחוק הלאום כי כולם יודעים שזו מדינה יהודית [ודמוקרטית]. אם כך - תמהני לשם מה יש צורך בחוק העונשין ובכל החוק הפלילי? כלום בני-האדם אינם יודעים שאסור לרצוח, לגנוב, להשתמט מתשלום מסים ולא לנהוג כשהם שיכורים? מה קרה למחוקק שכתב את כל הדברים הללו, שהם כה מובנים, בחקיקה מסועפת? ושיהיה לך שבוע טוב ולאומי... | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
אתה טועה ומטעה פעמיים בעניין נקיטת אלימות. ע. צופיה כתב את תגובתו לאחר שהבעתי את דעתי. הוא לא התוכח הוא גידף (לא בפעם הראשונה) את מי שמתנגד לדעתו. זאת בעיני אלימות מילולית. ברור גם מי בני האדם שהוא גידף. גידופים אינם העניין ולכן אינני מתווכח עם הגידופים אלא מעיר על הגישה. אתה רשאי לקרוא לזה ''הטחות בכותבים'' המגדפים. אתה למשל לא פעם מתלונן שאני ''נוקט אלימות'' בזמן הווה. אבל זאת לא נחשבת בעיניך הטחה בכותב כאשר אין לך ולו אסמכתא קטנה. ממש כל הכבוד לך ולקישקוש שלך על האתרוג. כבר הצגתי מדוע בעיני חוק הלאום הוא מיותר. בסופו האופי הלאומי, עדתי של שטח גיאוגרפי נקבע על ידי הלאום או העדה של הרוב. אם יהודים לא ירצו להיות הרוב במדינת חוק הלאום לא ימנע את שינויה למשהו אחר. זה לא המקרה של החוק הפלילי. מטרת החוק הפלילי היא לטפל באלה שגורמים לפגיעות בזכויות של בני אדם (ואולי למנוע אותן). למרות הכל כבר כתבתי כאן שאינני מתנגד לחוק לאום אם הוא יבטיח שלא מוותרים על עקרונות מגילת העצמאות. | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
לד''ר סיון היקר, אם אתה מסכים לחוק הלאום, ואפילו בתנאי שלא יסתור את מגילת העצמאות [ומדברים בתינוק שטרם נולד, כי לא זכינו עדיין לראות את נוסח הצעת הממשלה או רה''מ] הרי שהחוק ניצל! עתה, משהסכמת לחקיקתו [ויש להודיע על-כך לשר המשפטים החדש [ביבי]] הכל טוב. נותר לנו רק לשנות את כותרת הפרקים האחרונים בדיון זה מ''דמעות תנין'' ל''דמעות חנין'' [זועבי, למי שלא הבין]. בברכה יוסף אליעז | |||
_new_ |
דמעות תנין | |||
|
|||
הציניות והזיזלול סותרים את הכתוב בשורה הראשונה ובזו האחרונה. זה לא מפתיע כלל. | |||
_new_ |
אתה מנסה לשכנע את האוילים והסכלים. | |||
|
|||
הנסיון להגדיר עבור אחרים שאינם חיים כאן מהו לאומם הוא לא יותר מאשר בדיחה גרועה. עבור יהודי בריטי הנושא ברור: דתו יהודית, והלאום שלו הוא בריטי. זה שעסקנונים ישראלים רוצים שגם הלאום שלו יהא `יהודי` מעורר, במקרה הטוב ביותר, חיוך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |