|
הערות | |||
|
|||
לא קראתי את הספר. על פי הסקירה שלך הכותבים לוקים בעיורון היסטורי רב. א.לאחר מרד בר כוכבא ומרידות מאוחרות יותר התחסל הישוב היהודי בארץ במידה רבה מאוד. חלק גדול ממנו עבר למסופוטמיה. הכיבוש המוסלמי היה ''נדיב'' ליהודים אך בארץ ישראל היו מעטים בלבד. בעקבות הכיבוש המוסלמי נדדו מאות אלפי יהודים לספרד ופורטוגל. ב.יש לזכור שבימי הביינים לא הייתה קרקע בבעלות סתם אזרחים אלא רק בבעלות האצילים והכנסיה. החקלאים היו אריסים בלבד.הוטלו מגבלות רבות על אפשרויות התעסוקה של היהודים לכן אנו מוצאים אותם באותם המקצועות שאינם מבוקשים על ידי הנוצרים ולכן הם אינם יכולים להוות תחרות לנוצרים. ג.הגזרות והרדיפות גרמו ליהודים להתקבץ יחדיו (גיטאות)ולתמוך אחד בשני.אין ספק שאצל היהודים הייתה הקפדה יתרה על חינוך וזה הפך אותם למשכילים יותר.מזלם של היהודים שתמיד בצד הרודפים היו גם כאלה שנזקקו להם והציעו להם מקלט פוליטי. | |||
_new_ |
זכותך | |||
|
|||
זכותך לטעון שהכותבים לוקים בעיוורון היסטורי בלי לקרוא את הספר. אני חושב שאתה עושה טעות. | |||
_new_ |
הערותיך לא מחדשות | |||
|
|||
אין בהערותיך שום דבר שמנמק את טענתך על עיוורון היסטורי רב. ביחס לשאר הערותיך: א. גם המאמר וגם הספר סוקרים את המידע הזה. ב. גם על ימי הביניים כתוב במאמר ובספר. | |||
_new_ |
הערותיך לא מחדשות | |||
|
|||
חבל שאינך קורא בעיון את הערותיי. כתבתי כי ''על פי סקירתך''. מה שכתוב בספר רק אתה יודע. | |||
_new_ |
הערותיך לא מחדשות | |||
|
|||
חבל שלא קראת בעיון את הערתי על תגובתך הראשונה בתגובה 173288. שם כתוב: - שלא חידשת דבר בהערותיך. - שלא הצגת כל נימוק שתומך בטענת העיוורון שלך. גם כעת אין בתגובתך דבר שישנה עובדות אלה. | |||
_new_ |
הערותיך לא מחדשות | |||
|
|||
לא ניסיתי לשכנע אותך. | |||
_new_ |
חבל שאתה נוהג בצורה כזו! | |||
|
|||
לפי דבריך טענת העיוורון עלתה מהדברים שכתבתי. מצד שני לא הראית נימוק ולו הקטן ביותר לביסוסה. חבל מאד שזו דרכך: זורק האשמות חסרות שחר (לפחות בשלב זה)! | |||
_new_ |
חבל שאתה נוהג בצורה כזו! | |||
|
|||
נראה שאתה עיור גם לגבי הדברים שכתבתי. כאשר תתחיל לקרוא את המשפטים בשלמותם ולא להוציא דברים מהקשרם אז גם תתחיל להבין. | |||
_new_ |
נראה שאתה עיוור בעצמך!!!! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |