|
Web -2.0 | |||
|
|||
ווב מינוס 2 האתר הזה הוא מופת לרשתות אנטי חברתיות | |||
_new_ |
ומה כבודו רוצה ממני? | |||
|
|||
_new_ |
ומה כבודו רוצה ממני? | |||
|
|||
מחויבות לקהילה | |||
_new_ |
איזו קהילה? | |||
|
|||
_new_ |
מחויבות לקהילה כלשהיא אינה כוללת ביקורת על חבריה שבגדו באמון | |||
|
|||
רוב חברי הקהילה, שמעלו בכספי רוב החברים, שמביאים להרג חברים בקהילה באופן חסר אחריות, שמסבכים את הקהילה בעימותי דמים חסרי מוצא עם קהילות החזקות ממנה בעשרות מונים, שמשקרים לרוב חברי הקהילה בשביל להאדיר את ניכסיהם האישיים, שמוכרים לרוב חברי הקהילה מצרכים במחירים מופקעים תוך הסכמים קרטליסטים שאין מוצא מהם, שמסדרים להם ולמקורביהם את הג'ובים הטובים ביותר, תוך הדרת הטובים מהם ממתן שרותיהם העדיפים לחברי הקהילה? כתבתי זאת בהנחה שאתה מכנה את מדינת ישראל היהודית ''קהילה''. ועדיין, מה מאפיין קהילה? הגדר קהילה. מה מחוייבות הקהילה לחבריה, שהרי הדדיות הוא כאן עקרון חשוב. האם חבורת אנשים המשתינה במשתנה ציבורית ברגע מסויים היא קהילה? האם הנוכחים בהרצאה מסויימת הם קהילה? האם המשתתפים בויכוח ודיון פומבי הם קהילה? מהי קהילה? לאיזו קהילה אתה מתכוון בדבריך? | |||
_new_ |
מחויבות לקהילה כלשהיא אינה כוללת ביקורת על חבריה שבגדו באמון | |||
|
|||
_new_ |
בלעדי הביקורת כלפי הבוגדים והמועלים באמון הקהילה | |||
|
|||
כיצד תשרוד הקהילה? קהילה שפשע בה רקב הופכת לזירה למלחמת הכל בכל, לנוכלויות אין סופיות (אף אחד אינו רוצה להיות הפראייר היחיד), להתדרדרות איכות השרותים, לבריחת המוחות הטובים מהקהילה, ולהתפוררות. התרומה להשרדות הקהילה, לעצם קיומה, היא המחוייבות העמוקה ביותר לקהילה. מאידך המקורנפים שמנסים לשתק את הביקורת, פוגעים בשרידות הקהילה. מהטעם הזה ביצעו המונים זועמים בהונגריה וברומנייה לינץ' בראש חוצות לאלו שהיטיפו בצדקתנות לנאמנות לקהילה במובן של השתקת המחאה. גררו אותם בצאוורונם על המדרכה ואחר תלו אותם, תוך מכות רצח. | |||
_new_ |
אתה נותן דוגמאות של קהילות פרה רשתיות | |||
|
|||
_new_ |
ובעבור מה להיות מחוייב לקהילת רשת? | |||
|
|||
לכל אחת ואחת? באילו תנאים וזיקות גומלין נוצרת מחוייבות? מה מקבלים בתמורה למחוייבות? | |||
_new_ |
ומהם ביטויי המחוייבות? | |||
|
|||
המחוייבות היא לכל צומת וצומת, לכל node? | |||
_new_ |
ובאשר לי, אם תבדוק לאשורו, אני מסביר פנים לכל מי שפונה אלי יפה | |||
|
|||
וגם לבר פלוגתא תוקפני במיוחד, אני משתדל להסביר בסבלנות. אלא שהדבר בצרוף לדברים אחרים, אולי גם סוג של איכות אך גם ישירות ופשטות, מעוררים תוקפנות באנשים בעלי יצרים כלביים, שיחלקו כבוד לתכנים גבוהים רק אם נושאם אינו דובר בפשטות. בעיני אנשים רבים תוכן גבוה מתקשר עם שפה גבוהה וגינוני מכובדות. ואילו ביטויי עגה מצטיירים מייד כמשהוא לא מכובד. אשר לי, חשוב לי שמסרי יובנו. הדבר קשור בגישתי הדידקטית, כאשר לימדתי את המושגים המורכבים ביותר, בתיכונים ערבים, באוצר מילים פשוט. מה שמעניין אותי הוא המוח האנושי ויכולותיו, ואיני כלל מתרשם מאוצר מילים עשיר ולא מגינוני כבוד. על כן, השילוב של איכות גבוהה ושפה עממית בשילוב לשפה גבוהה יותר מעוררים אצל האדם צר המוחין רפלקסים כלביים, בדומה לכלב שאינו מזהה מה שלפניו והוא מטה ראשו מצד לצד ומתחיל לנבוח. גישתי היא ידידותית, אך כשמישהו מתחיל לנקוט ביצרים כלביים כלפי, אני מגיב בסבלנות, ולבסוף באפס סובלנות. שכן לעיתים אנשים פשטניים רואים כל גילוי של הרחבת דעת והומור כהזמנה לפרוע ולבטא דחפים נמוכים, וכשאני מזהה זאת, אני מגיב בחדות, שכן דחפים כלביים חדלים מנביחותיהם ומתחילים לכשכש בזנב בנוכחות תקיפות. | |||
_new_ |
לשם מה זה? מה זה רלוונטי? | |||
|
|||
_new_ |
מחויבות לקהילה כלשהיא אינה כוללת ביקורת על חבריה שבגדו באמון | |||
|
|||
מדינת ישראל יכולה להיות 'קהילה' ועדיין להיות מדינה. האחד לא שולל את השני. אלוף פלד בזמנו התייחס באופן קיצוני ותיאורטי לכך שמנגנוני המדינה מתנהגים ופועלים ללא מגנה כרטא שמשדרגת את הקהילה למדינה. קהילה היא קבוצה חברתית בעלי מאפיינים תרבותיים וחברתיים דומים שרוצה לשמור על אופייה הקולקטיבי. כשם שהקבוצה היא כלי פורמלי שמשמר את ערכי הקבוצה, כך המדינה היא כלי. אלא שקבוצה ומדינה מתנהלים באופן שונה. בעקרון ישראל היא מדינה עם מנגנון תפקוד סביר ביותר אבל שהשלטון אינו מקפיד להפעיל אותו באופן ישר ומלא. ישראל אינה זקוקה למהפיכה מדינית אלא פשוט צריכה להחליט להתחיל להתנהג כמדינת חוק ומוסר. קיימת בעיה שאין לנו דור מנהיגים של ממש כיום ויותר מכך, שחלק גדול בשכבת ה''מנהיגים'' הפוטנציאליים לוקה בקלקולים על גבול הפשע. --------------------------------------- שאלות אליך (שרון, כל שאלה שלי מסומנת בסופה בסימן שאלה. והערות שלי שמטבע הדברים לא מסומנות בסימן שאלה): * האם הפשעים האיומים שביצעו המונים זועמים בהונגריה וברומנייה בראש חוצות הוא אירוע המשפיע על חיינו? * ''המחוייבות היא לכל צומת וצומת, לכל node? '' למה בדיוק אנחנו צריכים מחוייבות לכל צומת? וכיצד ה-NODE נכנס לעניין הזה? * האם ''המוח האנושי ויכולותיו'' לא באים לידיד ביטוי גם, בין היתר, ב''אוצר מילים עשיר''? * האם ''אדם צר מוחין'' מבטא בהכרח אך ורק ''רפלקסים כלביים'', והאם העובדה שאתה מגיב לדברים בהטייתם ממשמעותם הראשונית והטיבעית של ברי השיח שלך ולעיתים שאתה משלב דיברי בלע וקללה בדבריך דומה או לא דומה ''לכלב שאינו מזהה מה שלפניו והוא מטה ראשו מצד לצד ומתחיל לנבוח''??? * האם כשאתה מתחיל ''לכשכש בזנב בנוכחות תקיפות'' אנחנו צריכים להיזהר ולברוח ואולי לקרוא לוטרינר? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |