|
שמע ישראל יש רק שואה אחת | |||
|
|||
כל מי שטיפת שכל בקודקודו מוצא בה חיזוק לאמונה. דווקא ניצולי השואה מסרו עדויות מופלאות על ניסים ועל השגחה עליונה מופלאה בתוך אימי השואה. רבים שבו אל האמונה דווקא על ידי השואה, אחרי שנוכחו כי למרות הכל עם ישראל חי וקיים. נפלאים הדברים מאתנו ולא לנו לנסות להבינם. איננו מבינים, אבל מאמינים! | |||
_new_ |
בגלל התנסות בהשגחה אישית וחסד האל | |||
|
|||
וכלל לא בגלל ''עם ישראל חי וקיים'' שהרי הוכח ההפך הגמור מכך. הארכיבישוף של צרפת, לוסטיז'ה, יהודי בעברו, אומר שהתנצר בעקבות השואה. יהודים רבים בפולין התנצרו בעקבות השואה. זו גרוטסקה לחבוש כיפה ב''יד ושם'' - כשחובש הכיפה הראשי שם כיום הוא לא אחר מטומי לפיד, זולל הכיפות בעבר. נאמנים יותר דברי השופט חיים כהן ז''ל שאמר שאמונתו באלוהים התאיידה עם העשן שעלה בארובות אושוויץ. ההתנסות היתה בהשגחה אישית וחסד האל הניתן לבני האדם באהבתו אותם, וכלל לא בקיום הברית הישנה, עם ''העם הניבחר''. | |||
_new_ |
בגלל השואה הוא הפך לאתאיסט? | |||
|
|||
לא נראה לי. | |||
_new_ |
האמת העצובה היא שבשואה, יהודים רבים בגדו ורמסו איש את אחיו | |||
|
|||
האמת העצובה היא שבשואה, יהודים רבים בגדו ורמסו איש את אחיו בכל דרך אפשרית: הלשנות, הקאפואים, היהודים שסייעו באקציות ובהפעלת תאי הגזים, יהודים נקרופילים שבעלו גופות נשים בין המפנים לאחר הגז, יהודים שחברו למחלקי האוכל וגזלו פת לחם ומרק מאחיהם, השוטרים היהודים, המתעשרים החדשים בגטאות. ראי עדות קפלן ורינגנבלום מגטו וורשה. ראי עדות פרימו לוי מאושוויץ בספרו ''הזהו האדם?'' וכך, ההתנסות לא היתה בברית הקולקטיבית לכאורה של ה' עם ''העם הניבחר'' ולא בחוסנו של העם הזה בבחינת ''נצח ישראל לא ישקר''. נצח ישראל כן שיקר, בגד, היכחיש, זנה ועוד איך, בשעת המבחן. מנהיגיו כגון ד''ר קסטנר, או ד''ר חיים רומקובסקי ''מלך היהודים'' מגטו לודג' מכרו נפשם לשטן. ההתנסות היתה בקשר הישיר בין האדם לאל, ולא קשר באמצעות ''עם ישראל והברית הישנה''. ההתנסות היתה בחסד האל הניתן לאדם, כל אדם באשר הוא, אפילו לקלגס הנאצי לרגע, שניצת בו איזה זיק סמוי, ולא ירה ביהודי בראשו, אלא סובב את ראשו כאילו אינו מבחין. ההתנסות היתה באהבת האל לבני האדם, ולא בברית קנאית עם שבט היהודים. | |||
_new_ |
אתה מכחיש שואה מן הסוג שאלחנן יקירה עלה עליו | |||
|
|||
קבוצות אינטלקטואלים ישראלים - היסטוריונים, פילוסופים ואחרים - המשתמשים בשואה ובלקחיה באופן שיטתי כדי לאשש טיעונים אנטי-ציוניים או פוסט-ציוניים. הם אינם מכחישים את עובדת קיומם של תאי הגזים, כמובן, אבל כמו מכחישי השואה מן השמאל בצרפת, הם משתמשים בה בביקורתם הקיצונית - עד כדי דה- לגיטימציה - על ישראל, על מדיניותה ועל העקרונות האידיאולוגיים והמשפטיים שעליהם היא מתבססת. | |||
_new_ |
זו אינה טענתו של יקירה | |||
|
|||
אבל הודעתך בהחלט הולמת את הכוונה שלך לעצבן קצת את מיכאל... | |||
_new_ |
אסור לפגוע בקדשי ישראל | |||
|
|||
_new_ |
''האחות אסתר'' זה אלי אשד? | |||
|
|||
שמשמיץ את שרון מטעמים אישיים? ''האחות אסתר'' אינו כלל יהודי דתי ולא גבר שעניינו בקודשי ישראל. שכן יהודי דתי, היה רואה מייד שכאן יש דיון בשאלת ההשגחה הפרטית מול ההשגחה הקולקטיבית, שהיא סוגייה תאולוגית. יהודי דתי היה נכנס לויכוח ודיון ענייני בסוגייה זאת. ואילו כאן אין כלל תגובה של אדם דתי, אלא של אדם הזורק בתחילה פרובוקצייה, ואחר עובר להשמצה לגופו של הדובר. | |||
_new_ |
האמת העצובה היא שבשואה, יהודים רבים בגדו ורמסו איש את אחיו | |||
|
|||
היו יהודים כאלו. כולם, ללא יוצא מן הכלל, היו חילוניים, שמאלנים, רפורמים. אם השואה תקרה בימינו, ניתן לדעת בודאות מלאה מי יתנדבו להיות הקאפו. השמאלנים והכופרים. | |||
_new_ |
לא רק. גם יאפים ריקים, לא מעט מזרחים, כאלה שיש בהם גסות נפש | |||
|
|||
ורצון נקם, וגם סתם אנשים רעים, אכזרים. או תאבי בצע - יש לא מעט כאלה בקרב העסקים הזעירים ובעסקים הגדולים יותר - ואלה לא שמאלנים בהכרח. גם בקרב רבבות הצעירים והפחות צעירים הקשורים במכירת סמים לנערי ישראל - לא יחסרו משתפי פעולה עם משמידי עמינו. ואפשר להמשיך את הרשימה. צדק, נבלות רוח היא נבלות רוח, ואינה קשורה בנטייה פוליטית. אני מכיר לא מעט אנשי ימין שהם גם חלאות, גם רעים וגם אכזריים, למשל כאלה בעלי גינונים כאילו של עורכי דין יבשים וקרים, שיעשו כל דבר בשלווה ובקור רוח, אך ללא מצפון ולב, בשביל לגרוף כסף, בלי להתחשב על חשבון מי. | |||
_new_ |
רק חילונים ושמאלנים. | |||
|
|||
בתקופת השואה לא היה יהודי חרדי אחד שהתנדב להיות קאפו. משתפי פעולה עם משמידי עמינו קיימים בימינו. כל השמאלנים תומכי המרצחים הערבים, הם בדיוק הקאפו של אז. | |||
_new_ |
כרגיל דבריך חסרי בסיס | |||
|
|||
אתה שוכח במיוחד הרבנים שברחו והשאירו קהילות מאחור אבל לא רק. בקשר לתחזית שלך אזכיר רק למי ניתנה הנבואה... | |||
_new_ |
כרגיל דבריך חסרי בסיס | |||
|
|||
ד. סיון, אתה לוקח מקרה פרטי אחד או שניים (שנדמה לי שבעבר גם אני התייחסתי לאחד מהם בכמה ויכוחים בעניין נטורי קרתא) ומשליך אותו על כלל החרדים. זה מעשה לא הוגן כלל. ישנו תיעוד די רחב ב''יד ושם'' של קהילות חרדיות שלמות שהובלו להשמדה עם רבניהן בראשן שנהגו בגבורה ובשאר רוח. לא נכון לתקוף קהילות שלמות רק בשל היותן חרדיות. | |||
_new_ |
צריך לקרוא את דברי בהקשר הנכון | |||
|
|||
כאשר אתה מתייחס להודעתי מחוץ להקשרה דבריך נכונים מאד. אלא שההודעה שלי התייחסה בדיוק להצהרות המכלילות ללא שום בסיס עובדתי כמו: ''האמת העצובה היא שבשואה, יהודים רבים בגדו ורמסו איש את אחיו. היו יהודים כאלו. כולם, ללא יוצא מן הכלל, היו חילוניים, שמאלנים, רפורמים, ... ניתן לדעת בודאות מלאה מי יתנדבו להיות הקאפו. השמאלנים והכופרים'' (תגובה 97717). וכעת יש את ההצהרה: ''בתקופת השואה לא היה יהודי חרדי אחד שהתנדב להיות קאפו'' (תגובה 97782). כאילו שהאחרים התנדבו; כאילו שהוא יודע שלא היה יהודי חרדי כזה. ההודעה שלי בסך הכל מפריכה טענות אלו על ידי הזכרת המקרה שהיה לפחות אחד ולא סתם אחד אלא מנהיג חרדי. שים לב שאני בדרך כלל נמנע מלהזכיר את המקרה הזה עד שאני נתקל בהודעות מהסוג שהזכרתי. אתה גם הזכרת את המקרה הזה בתגובה להודעות כאלה. דבר אחרון כל מי שלא היה ''שם'' ולא באמת למד את העובדות (וצדק הוא אחד כזה) אסור לו לשפוט את אלו שכן היו ''שם''. מה שצדק מנסה לעשות זה אפילו יותר גרוע. | |||
_new_ |
צריך לקרוא את דברי בהקשר הנכון | |||
|
|||
אין לי בעיה בהכללותיך, גם כאשר אתה מאשים את האחרים בה. הכל תלוי בהקשר, ומה לעשות שגם אני מתייחס להקשר. ''בתקופת השואה לא היה יהודי חרדי אחד שהתנדב להיות קאפו'' אין משמעותה ''כאילו שהאחרים התנדבו'', אלא שאף אחד לא התנדב. למה הפיתול. זו היתה טענתו של הטוען, ולכל היותר אפשר להעמידו על טעותו. אתה מכיר מקרה אחד ואין זה צריך להכתים את כל הקהילה. אני מכיר עוד שני מקרים וגם זה אינו מכליל את כלל העדה. אינני שולל הזכרת מקרה בודד תוך ציון שהוא בודד, כמו שכתבתי, כי זה נכון להביא עובדות ובמידה ואתה נותן להן את המשקל הראוי. משפטך האחרון בהחלט מקובל עלי ואני באמת מציע שלא ניפול בקלות כזאת לחרוץ את דינם של אלה שהיו בתוך השואה, כי לעולם לא נוכל לדמיין ולצייר את המציאות האיומה שהיו חיים בתוכה. | |||
_new_ |
מכיוון שמנגנון ההשמדה היה קטן, הנאצים ניזקקו למשתפי פעולה רבים | |||
|
|||
בקרב היהודים, לביצוע ההשמדה בהיקף בו אכן התבצעה בפועל. | |||
_new_ |
מנוול שאין שני לו!!!! | |||
|
|||
חומרתם של הדברים זועקים השמיימה. | |||
_new_ |
אכן אתה מנוול שאין שני לו, וגם ''משאיל'' | |||
|
|||
בליצנות ביטוי שאני מרבה להשתמש בו. גלויים דרכי לשון הרע של בעלי עניין. | |||
_new_ |
למה האנונימיות? | |||
|
|||
_new_ |
אלא דברים ידועים, ולמה אתה מנסה טכניקות כאלה כלפי? | |||
|
|||
הרי כתבתי, דבר שהוא ידוע היטב ואף נילמד בשיעורי היסטוריה של השואה בתיכון: ''הנקודה החשובה היא שמנגנון ההשמדה של הס.ס. היה זעום בכוח האדם שלו, עובדה המאוזכרת במקורות רבים. האיזכור הזה הוא בין השאר בדיון בשאלה, מדוע היהודים לא התקוממו אלא צעדו כצאן לטבח? שכן אילו היו למשל תוקפים בהמון את שומריהם המועטים אנשי הס.ס. לרבים היה הסיכוי להנצל. פרופ' חנה ארדנט הנידרשת לסוגייה זו (בספרה על הבנליות של הרוע), מתרצת זאת למשל בכך, שאז---'' כנראה אתה, כמשמיץ בחסות האנונימיות, ובגישות אטומות של אמירות אטומות ובצדקתנות דוגמטית של טרול (שכל עניינו מניפולציה ושיבוש והכפשה לגופם של הדוברים תוך ערור רושם באמצעים אסוסיאטיביים) בונה כנראה על כך שהקורא לא יקרא את הודעתי שמתחת לזאת (ניצלת יפה ובמה שמצטייר לי במניפולטיביות זדונית את העובדה שההודעה הזאת הוצבה בטעות מעל להודעה ההיא ולא מתחת לה ובהמשך לה...) כתבתי בהודעה ההיא (שההודעה הזאת היתה צריכה לבוא בהמשך לה - דומה שניצלת מייד את העובדה שחלה טעות בהצבת ההודעות, בחושים מחודדים ''הרחת'' כנראה הזדמנות להראות לרגע ''צודק'' בזעקת החמס הנבלותית שלך, נבלותית כיוון שהיא מתבססת רק על טכניקות של ערור רושם) ''הנקודה החשובה היא שמנגנון ההשמדה של הס.ס. היה זעום בכוח האדם שלו, עובדה המאוזכרת במקורות רבים. האיזכור הזה הוא בין השאר בדיון בשאלה, מדוע היהודים לא התקוממו אלא צעדו כצאן לטבח? שכן אילו היו למשל תוקפים בהמון את שומריהם המועטים אנשי הס.ס. לרבים היה הסיכוי להנצל. פרופ' חנה ארדנט הנידרשת לסוגייה זו (בספרה על הבנליות של הרוע), מתרצת זאת למשל בכך, שאז---'' | |||
_new_ |
מכיוון שאתה מכליל השמצות לא בדוקות בדבריך | |||
|
|||
הרשה לי נא לא להגיב לשטויות הבלתי מבוססות שאתה רוצה לדחוף לנו כאן לדיון. | |||
_new_ |
אם מישהו ממחנך היה אומר אותם דברים, היית מוסיף להם כהנה וכהנה | |||
|
|||
מהמציאות הישראלית, למשל בנושא פינוי גוש קטיף או עניין עמונה, ומוסיף אולי ''מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'' ביטוי בו השמשו גם קפלן ורינגנבלום ביומנם מגטו וורשא בספרם בהוצאת קיבוץ לוחמי הגטאות ואוניברסיטת חיפה ''מגילת היסורין''. אבל כיוון שלא ממחנך אני, הרי בהבל פיך דברי הופכים ל''הכללות לא מבוססות'' אף שאמרתי דבר המקובל על מחנכים ואנשים רבים בישראל, ומתועד היטב. דומה שאתה עוור לכל למה שלרגע מצלצל לאוזנך ''נון קונפורמיסטי'' אף שממחשבה שנייה אינך נותן לעצמך הזדמנות להווכח שזה לא כך. והרי דברי ניתמכים ומבוססים, אני בא אחרי הכל מדיסיפלינה מחקרית, וחשוב לי עניין הביסוס, ואני מתעב מידע מפוברק מאד מאד. גם כשאני נוקט בלשון בוטה או אפילו בגסות, אין זה בגלל קלות דעת, אבל גינוני מכובדות לא עושים עלי רושם רב ואיני גם נוקט בהם, אף על פי שהדבר מקנה במקומותינו קרדיט ללא עמל, ואילו אני איש עבודה קשה | |||
_new_ |
אתה מגזים | |||
|
|||
1. לא עסקתי בהכללות משום היבט. 2. בסך הכל הוספתי פרט ''הרבנים'' (תגובה 97731) שמפריך את ההכללה שאליה התייחסתי. ואחר כך התייחסתי ל''לפחות מקרה אחד'' (תגובה 97798). אתה בעצמך טוען שיש יותר מאחד. 3. בדרך שנהגתי העמדתי אותו על טעותו והצהרתו המופרכת. הרי במפורש לא הכתמתי שום קהילה ולכן הערתך היא מוגזמת ומיותרת. זה במיוחד נכון כאשר היא באה לאחר ההודעה השניה שלי שמוזכרת כאן. | |||
_new_ |
אתה מגזים | |||
|
|||
* בסדר החבר סיון, לא עסקת בהכללות (-: רק הוספת ''רבנים'' שמפריך הכללה של מיהו אחר. * אני דיברתי על עוד שני מקרים שידועים לי. * אני מוריד בכך את הכתם הוירטואלי שברוב רשלנותי הכפשתי קהילה שלמה. | |||
_new_ |
אכן כן | |||
|
|||
אם אתה מתנצל אז יתכן ועסקת בהכללות ובהכתמות. זה עדין לא מעיד דבר עלי. לא עסקתי בהכללות ובהכתמת קהילות. | |||
_new_ |
דודו ידידי, אינני יכול לאלץ אותך | |||
|
|||
להבין ציניות מהי. | |||
_new_ |
פרקשו, | |||
|
|||
אינני יכול לאלץ אותך להבין: - נכונה את דברי שלא הכתימו את ''החרדים''. - נכונה את ההסברים שהוספתי. | |||
_new_ |
זה נכון שברוב המקרים אסור לנו לשפוט את מה שהיה שם | |||
|
|||
אבל הנאצים גם היציעו פיתויים בצד החרב מעל לראש, ולעיתים עודדו את הנמוך שבבני האנוש למטרת מציאת משתפי פעולה. היו המתעשרים החדשים, ושכמותם, היו אלה שקיבלו מנהיגות עריצה בחסות הצורר על אחיהם, לא היו אלה אנשים בודדים, למשל סביב ד''ר משה חיים רומקובסקי, ''מלך היהודים'' העריץ בגטו לודג', היה וועד גדול, שכולם נהנו מהטבות. כך גם לגבי היודנראטים האחרים. הנקודה החשובה היא שמנגנון ההשמדה של הס.ס. היה זעום בכוח האדם שלו, עובדה המאוזכרת במקורות רבים. האיזכור הזה הוא בין השאר בדיון בשאלה, מדוע היהודים לא התקוממו אלא צעדו כצאן לטבח? שכן אילו היו למשל תוקפים בהמון את שומריהם המועטים אנשי הס.ס. לרבים היה הסיכוי להנצל. פרופ' חנה ארדנט הנידרשת לסוגייה זו (בספרה על הבנליות של הרוע), מתרצת זאת למשל בכך, שאז היו ראשי המתקוממים מושמים לעינויי תופת, ומוות היה עדיף בהרבה מזה. אלא שלעניין עינויי התופת אין כלל ראיות, הנאצים, או ספציפית יחידות הס.ס. עסקו בהשמדה מתועשת בגז, ואין עדויות רבות על ''טיפול'' ביהודים על ידי אנשי ס.ס. בעינויי תופת. זאת פשוט משום שהס.ס. עסק ברוטינות קבועות של השמדה המונית. עינויי תופת כן היו, אגב, מצד הגסטפו, ויחידות מודיעין של הצבא, כלפי לוחמי מחתרת בטריטוריות הכבושות, במטרה להוציא מידע. | |||
_new_ |
תגיד, אם תחזור על השטויות שלך | |||
|
|||
גם בתוך ההודעות עצמן אז תרגיש שאתה צודק? אתה מדבר בהכללות ולא מסייג את דבריך לתקופות ולאזורם שונים באירופה. הס.ס. היה דל באנשים ובאמצעים? האם רק הס.ס עסק בלכידת יהודים, הובלתם והשמדתם? לא היו יחידות נוספות, גרמניות ומקומיות שעסקו בזה? אתה חוזר ומביא קאפו אחד בלבד וחוזר על הטענה שיהודים רבים (ואתה עושה את הרושם שמספרם עלה על מספר אנשי הס.ס.) עסקו בהשמדת יהודים. אם הם היו רבים כל כך אולי תביא לנו שמות ומקומות? האם אתה מחשיב את כוח המשלוח של המופתי ופלסטיניו 'אס אס בבלקן' עם מוסלמי בוסניה כחלק מהכוח של היהודים? היו תנועות מקומיות שרדפו וריכזו את היהודים למשלחות ההשמדה (מיוון, יוגוסלביה, הונגריה, טרנסילבניה, איטליה ועוד), היו ''ציידי יהודים'' מקרב הגויים שקיבלו תמורה בעד הלשנה והסגרתם לנאצים. היו גם מעשי טבח של המונים ביהודים כשהגרמנים צופים ומעודדים (במדינות הלאטביות). אז מה אתה רוצה למכור לנו לוקשים בעניין היודנרט? | |||
_new_ |
קטעי מידע ללא היבט כמותי. ליקטת פיסות מכל הבא ליד | |||
|
|||
למשל: ''האם אתה מחשיב את כוח המשלוח של המופתי ופלסטיניו 'אס אס בבלקן' היו אכן גם מעשי טבח (תוכל למנות כמה כאלה היו ב''מדינות הלאטביות'' [הבלטיות? מ.ש.], וכמה ניספו בהם? וזאת מכלל הניספים היהודים בשואה? היו אכן מעשי הרג בפוגרום בפולין (כמה מאות או אלף), היו מעשי הרג ביהודים של השילטון הפשיסטי ברומנייה (כמה עשרות אלפים), היו אכן וואכמאנים ומשתפי פעולה אוקראינים (כמה מאות או משהו בסדר גודל זה, ואולי יותר, אשמח אם תביא מספרים מדוייקים). ואף על פי כן זו טענה מקובלת שמנגנון ההשמדה מנה אלפים בודדים של אנשים. היו גם יחידות האיינזצגרופן (כוחות מיוחדים) של הצבא, שהרגו מאות אלפי יהודים ופרטיזנים רוסים במזרח. | |||
_new_ |
עוורון למה שכתבתי. שמת דברים בפי ובלבלת אותי | |||
|
|||
למשל: קאפו אחד בלבד.. להלן: ''אתה חוזר ומביא קאפו אחד בלבד וחוזר על הטענה שיהודים רבים (ואתה עושה את הרושם שמספרם עלה על מספר אנשי הס.ס.) עסקו בהשמדת יהודים''. לא אמרתי: השמדת יהודים. אפילו לא אמרתי: שיתוף פעולה. יש אגב הבדל. שכן לא כל משתף פעולה, לא כל מלשין, הוא גם משמיד בפועל. אבל תורם למנגנון ההשמדה. לדבריך כל שהבאתי זה סיפור על קאפו אחד בלבד ושאר דברי זה הכללות לא מבוססות... אבל התעלמת למשל מהעדות שהבאתי (בקישור להודעתי. ראה גם למטה) של קפלן ורינגנבלום מגטו וורשה. איזכרתי גם את עדות פרימו לוי מאושוויץ בספרו ''הזהו האדם?''. איזכרתי עוד דברים. אבל, רגע, רגע, בלבלת אותי בהאשמותיך ובדברים ששמת בפי. אפילו לא דיברתי על שיתוף פעולה, אלא רק על בגידה ורמיסה איש ברעהו, וכיוצא באלה. קרא בדיוק מה שכתבתי. אלא שאתה התחלת לשים בפי דברים שכלל לא אמרתי ולהתפלמס עם הדברים הללו, שאתה עצמך המצאת ומקמת בפי. יפה ככה? | |||
_new_ |
עוורון למה שכתבתי. שמת דברים בפי ובלבלת אותי | |||
|
|||
תורם למנגנון ההשמדה = משמיד בפועל. לגבי קפלן ורינגנבלום מגטו וורשה יש חומר די חזק שמדבר על כך שדווקא למרות המצב הבלתי אפשרי בו הם חיו הם הצליחו להרחיק את ההתקפה, הגנו על יהודים, הזהירו וסייעו לברוח. מה זה בדיוק בגידה וכיוצא באלה? זה לא שיתוף פעולה? | |||
_new_ |
אתה יכול לרמוס למשל חבר לעבודה או לבגוד בו על ידי אינטריגה | |||
|
|||
ושקרים כלפיו, תוך שיתוף פעולה עם אינטריגנטים אחרים. ועדיין אין זה שיתוף פעולה עם הממונים או הבוס. | |||
_new_ |
אני מבין שאתה נוקט בטקטיקה זו מול הציונים | |||
|
|||
ועדיין מרגיש ציוני. בגידה אינה אם מי אתה בוגד אלא שאתה מלכתחילה בוגד, כך או אחרת. מבחינתי בגידה היא בגידה. ולא משנה איך תנסה לגלגל אותה. | |||
_new_ |
מילים חסרות פשר | |||
|
|||
אתה כותב: ''לגבי קפלן ורינגנבלום מגטו וורשה יש חומר די חזק שמדבר על כך שדווקא למרות המצב הבלתי אפשרי בו הם חיו הם הצליחו להרחיק את ההתקפה, הגנו על יהודים, הזהירו וסייעו לברוח''. למי אתה מתכוון, לקפלן ורינגנבלום? הם רק תעדו את ארועי הגטו. לא ברור מה אתה אומר כאן (האם שני ההיסטוריונים הללו ''היצליחו להרחיק את ההתקפה''?). אך מדבריך עולה ריח חזק של מניפולציות ובדיות. | |||
_new_ |
מילים חסרות פשר | |||
|
|||
אתה צודק, אני בהחלט מתייחס ל''מניפולציות ובדיות'' שאתה מתעקש לחזור עליהם בכל הודעותיך וכמובן גם באשכול הזה. | |||
_new_ |
לא צריך להיות נביא. התנהגותם של רשעים צפויה. | |||
|
|||
השמאלנים הם רשעים, אכזרים, ואנטישמים. עם תכונות כאלו, גם שען חרש יכול לדעת מה צופן העתיד לבעליהן. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |