|
צופיה, יש לך עוד בדיחות? | |||
|
|||
''קדימה'' מפלגה אידיאולוגית? | |||
_new_ |
צופיה, יש לך עוד בדיחות? | |||
|
|||
לא התכוונתי שקדימה היא מפלגה אידיאולוגית כמו הליכוד או העבודה. התכוונתי שהיא רצה עם סיסמה (ההתכנסות)שהייתה אמורה לשוות לה גוון אידיאולוגי. יתכן שאם היתה כן אפשרות ל''התכנסות'' היו בונים סביב זה מצע אידיאולוגי שלם. מאחר ומהר מאוד הנסיבות דחקו זאת לעתיד רחוק יותר אמר אולמרט: אין לי אגנדה. | |||
_new_ |
צופיה, אני חושב שיש לך אי הבנה בסיסית מה זאת אידיאולוגיה | |||
|
|||
אידיאולוגיה זו לא סיסמת בחירות, ואידיאולוגיה זה גם לא מצע בחירות. אלה גורמים משתנים בהתאם לנסיבות, ובדרך כלל משמשים אמצעים למימושה של האידיאולוגיה. אידיאולוגיה איננה דבר שמתחלף חדשות לבקרים אלא קו (או מדיניות אם תרצה) ארוך טווח. אידיאולוגיה גם איננה בהכרח מה שהוא שנועד לביצוע (לפחות לא בטווח המיידי). למשל מפלגת חרות קמה והתקיימה על האידיאולוגיה של ''שתי גדות לירדן'', למרות שלמעשה מייד עם הקמת המדינה היה ברור שזה לא עומד לקרות. לימים, כשחרות התאחדה עם הציונים הכלליים, מה שהביא בסופו של דבר להקמת הליכוד, היא שנתה את האידיאולוגיה וויתרה על גדה אחת. גם היום, כשמשיקולים פרגמטיים הליכוד משלים עם האפשרות שעלולה לקום מדינה פלשתינאית (''משלים עם'', לא ''תומך ב'' -- שים לב יש הבדל משמעותי), האידיאולוגיה שלו ממשיכה לדגול בשלמות הארץ ובזכותם של יהודים להתיישב ללא הגבלות בכל חלקיה. ל''קדימה'' אין ואף פעם לא היתה אידיאולוגיה (מפלגה שמה שיש לה זה מה שאין לה . . . פא''ץ, 24 במרץ, 2006). סיסמת בחירות, כמה שלא תהיה מוצלחת ואטרקטיבית איננה תחליף לאידיאולוגיה. למפא''י בזמנו היתה סיסמת בחירות יוצאת מן הכלל ''הגידו כן לזקן'', האם זו היתה אידיאולוגיה? לר''ץ, בתקופה שהיא עדיין לא היתה מר''ץ, היתה סיסמת בחירות ''אם אתה ר''ץ אתה הולך לאיבוד'' (הם ניסחו את זה קצת אחרת), האם זו היתה אידיאולוגיה? | |||
_new_ |
צופיה, אני חושב שיש לך אי הבנה בסיסית מה זאת אידיאולוגיה | |||
|
|||
הרי אמרתי שסיסמת ההתכנסות היתה סיסמא בלבד ואם היתה ברת ביצוע בזמן הקרוב (כי בזמן היותר רחוק זה כורח המציאות)היו עוטפים אותה ב''אידיאולוגיה''. הצד הימני של קדימה הביא איתו חלקים ממצע הליכוד והצד השמאלי תרם חלקים ממצע העבודה.אין זו דרך נאותה לייצור מצע ,אך בכורח הזמנים זה מה שיכלו לעשות. לטעמי ,מכובד יותר לתמוך מאשר להשלים,אך כל אחד וטעמיו עימו. | |||
_new_ |
צופיה לא ברור לי למה אתה חושב | |||
|
|||
ש''מכובד יותר לתמוך מאשר להשלים''. לפי ההגיון שלך כאשר אשה נאנסת ע''י בריון, מאחר ויחסי הכוחות אינם מאפשרים לה לבטל את רוע הגזירה, עדיף שהיא תשתף פעולה אתו --- לפחות ככה היא ''תהנה'' מהחוויה . . . ככה אתה נשמע כשאתה מציג את גשם הקסאמים שירד על שדירות כ''הצלחה'' של ההתנתקות, רק שבמקרה של שדירות ההנאה שלך היא על חשבונו של מי שהוא אחר. באשר לאידיאולוגיה, אתה שוב מדבר על מצע. מצע איננו אידיאולוגיה. | |||
_new_ |
צופיה לא ברור לי למה אתה חושב | |||
|
|||
כמה אתה אוהב לערבב מין שאינו ממינו. מה הקשר בין קסמים להתנתקות? קסמים היו לפני ההתנתקות והיו גם אחר-כך. זה היה ,בין היתר, פועל יוצא של נחישותנו בענין. ההתנתקות היא הצלחה משום שהיא פטרה אותנו מגיבנת מכוערת וחסכה לנו עשרות אם לא יותר מזה קורבנות בנפש. ''להשלים עם'' במקרה שאתה כתבת, זה כמו ללכת לים בקיץ עם בגדי חורף. | |||
_new_ |
צופיה אני כל הזמן שואל את עצמי למה אתה מזכיר לי את ביילין | |||
|
|||
עכשיו נזכרתי. ביילין אמר ''טרור היה לפני אוסלו והיה גם אחר-כך''. מסקנה ---- תחשוב לבד הגיבן הוא האחרון שרואה את הגיבנת של עצמו. לפני ההתנתקות, בשדרות ישנו בשקט. עכשיו אתה ישן בשקט. נו טוף, גם לזה אפשר לקרוא הצלחה. | |||
_new_ |
צופיה אני כל הזמן שואל את עצמי למה אתה מזכיר לי את ביילין | |||
|
|||
ראשית ,זה מחמאה גדולה בשבילי שאני מזכיר לך את ד''ר יוסי ביילין. שנית, תבדוק ותווכח כי היו הרבה קסמים (ולצערי גם נפגעים) לפני ההתנתקות. אם אתה רוצה לטמון את ראשך בנפט של טקסס,זה ענינך,אך אל תספר לנו מה קורה אצלנו. ולגבי הגיבן, זה בחלט מתאים לך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |