|
אלכס: מה בדיוק מצחיק? בנות שיורדות לזנות בגיל 14? | |||
|
|||
שבנות בנות 14 - 16 מגיעות לבחורים ערביים ע''י פיתויים ושידולים. על בנות מכל המגזרים (כולל חרדיות) שמגיעות לידי ערבים בגילאי 20 -25. מתי קיום יחסים עם קטינות חוקי? ממתי פיתוי וכמעט-חטיפה זה חוקי? סליחה, חשבתי שהתייחסת לזה ברצינות עד שתפסתי את ההערה שלך בסוף. אם אותך זה לא מדאיג, שאל את הראיס על ''נצחונו בחדר המיטות''? תקרא לי פאנאטי? זכותך! ואתה עוד משוה את זה לחוקי נירנברג? אם גרמני או גרמניה היו רוצים להתגייר כדת וכדין,לא היו מקבלים אותם? ושלא יספר לי אף אחד שלא היו כאלו. ואם יהודי או יהודיה רצו להינשא לבני הלאום האחר בבנין העיריה,מבלי להתגייר, האם היה אפשר למנוע את ההתבוללות הזאת? מה נשתנה המקרה הזה מכל המקרים.שבכל המקרים אנו רואים נישואי תערובת וכלאים ומזווגות והרכבות ושאר מיני בלויים. במקרה הזה אני מדבר על אחיזת עיניים לבנות צעירות מאד. צא ולמד ראה את מונה מהאינטרנט שפיתתה את המסכן ההוא שנפל בפח שטמנה לו. ועכשיו היא מוציאה מדעתן את הסוהרות בכלא תרצה או איפה שהיא נמצאת. | |||
_new_ |
נערות שמגיעות לזנות | |||
|
|||
אינו נושא מצחיק. עוד פחות מצחיק הוא הניסיון לטפול את פשעי החברה הישראלית על הערבים. מרבית הנערות שהגיעו לזנות או עבריינות, הן קורבנות אומללות של החיים במשפחה וטיפול לקוי של הרשויות. את היכולת לנצלן מכיר כל עבריין - יהודי וערבי. ואם כבר לנתונים: מרבית העבריינים והסרסורים הלוקחים חסות על אותן נערות, הם ישראלים ואפילו יהודים. | |||
_new_ |
שקד היקרה. אני מדבר על תופעה מחרידה שלא ידועה | |||
|
|||
אני מדבר על דבר שלא שייך למשפחות מצוקה, לא נערות רחוב,(שגם לא מסתדר לנו בתודעה,נכון) אלא נערות צעירות ממשפחות טובות (בלי מרכאות) שפשוט נופלות קרבן לפיתוים חוזרים ונשנים מ''בני הדודים''. | |||
_new_ |
אם התופעה אינה ידועה | |||
|
|||
מהיכן הגיע הידיעה אליך? יש שתי אפשרויות, מוטקה: 1. התופעה היא שולית עד מאוד. 2. היא קיימת ויש על כך מידע ממשי. מידע כזה, אם קיים, תאלץ להביא לכאן. אחרת זו עוד שמועה סתמית (שלא לומר שטנית). | |||
_new_ |
שקד: כבר אמרתי שיש מידע והוא ימסר כאן בקרוב | |||
|
|||
שטנית? למה? | |||
_new_ |
מוטקה: ידיעה שאין לה ביסוס | |||
|
|||
כמוהה כשמועה שנועדה להלך ולהיטמע בין הבריות. העבר היהודי מלמד (בדם) ששמועות שהוטמעו בציבור הובילו לאנטישמיות, כאב גדול ולשואה. | |||
_new_ |
שקד: תופעה שולית? רוצה שמות? כתובות ומספרי טלפון? | |||
|
|||
וחוק ''צנעת הפרט'', ו''הגנת הקטין'' מה? ומעניין שבאחת התגובות הזכרת ''זו תופעה שולית''. כלום אין לטפל ב''תופעות שוליות'' וב''עשבים שוטים'' הרי הרבה מהאזרחים ה''נאורים'' בארץ מכירים כל מיני שמות,מינוחים ומושגים שתכליתם ל''שבר את האוזן'' אבל במציאות? קדחת בריבוע! כלומר,אליבא דידך, גברת יקרה, אין לתת במה או להתריע על תופעות שוליות שלא יהיה מצב, חלילה, שאושיות החברה ושווי המשקל והאיזון התרבותי ייפגם. הרי פעם פיגועים היו גם תופעה לא כל כך נפוצה אבל שמבט רחב על ההסטוריה של עם ישראל במשך 3000 שנה או בתקופה החדשה 100 שנה או שמדינה 50 שנה. כל ה''תופעות השוליות'' הפכו למרכזיות וה''עשבים השוטים'' הפכו לשדרות ענק עם גננים,שרים,ומצביעים. ויבוא אחד מהמחנה שלך וישאל:''נו,מוטק'ה כמה מחבלים מתאבדים יש כבר? 10? 20? הרי יש אוכלוסיה של 1.5 מליון ערבים כאן. ה''אחוז הוא ממש שולי והתופעה היא מאד מאד שולית'' תגיד לי מוטק'ה, אתה שפוי? נו אז לנו יש 3ץ5 מליון תושבים. אחוז ההרוגים ,נו, 600+ , נביא עוד 1,000,000 עולים מארה''ב,רוסיה,ארגנטיה,צרפת ואיטליה ונמלא את החסר,מה הבעיה? דמוגרפית? יש פתרון. אל תדאג. הרי כל השומע טיעון מסוג זה תצילנה שתי אזניו,נכון,גברת נכבדה? נו, שקד. הקורה והקיסם. שנה טובה | |||
_new_ |
מוטקה: אתה מכניס מילים למקלדתי? | |||
|
|||
היכן בדיוק אמרתי שאין צורך להתייחס לדברים, גם שוליים? ההבדל בינינו הוא במינוח - לדעתי אם מדובר במספרים קטנים אי אפשר לכנות את זה תופעה. והיכן המידע שהבטחת להביא? | |||
_new_ |
שקד: בקרוב יבוא ..לא לדאוג | |||
|
|||
_new_ |
הגדרת ''מי היא זונה'' עפ''י היהדות היא רחבה ביותר | |||
|
|||
למשל, השולחן ערוך מכתיר בתואר ''זונה'' אשת כהן המודה שנאנסה. ההגדרה הכוללת של השו''ע קובעת שכל אישה שנבעלת (שימי לב לשימוש בלשון פסיבית לגבי האישה) על ידי מי שלא היתה יכולה להתחתן איתו - נחשבת לזונה. הגדרה זו תופסת לגבי בת ישראל אבל גם לגבי גויה. יוצא מכך דבר מעניין - מי שמקיימת יחסים ביסטיאליים (עם בהמה) לא נחשבת לזונה ואפילו איננה נפסלת לכוהן. | |||
_new_ |
כמויות עצומות של אהבת-חינם | |||
|
|||
צריך לגייס, על-מנת שלא לפגוע בכמה אנשים, ביניהם יקרים... מה פירוש ''אשת כהן המודה שנאנסה'' היא זונה. איך אישה שנאנסה יכולה להיחשב לזונה? האם בעל מכולת שנשדד ייחשב לשודד? אני מקווה מאוד שמדובר בטעות או בפרשנות לא נכונה של ה''שולחן ערוך''. נסים ישעיהו - הרי לך אתגר. | |||
_new_ |
אריה, מכיוון שהשו''ע כתוב עברית וכולנו קוראים עברית | |||
|
|||
אזי נראה לי שפשט הטקסט מדבר בעד עצמו ללא מסך של פרשנות נלווית. כמובן שתיתכנה שכבות מאוחרות יותר המנסות לערפל את המסר הקשה שנובע מהקביעה הזו אך כמדומני שיש משקל רב לכתוב בשולחן ערוך, על כל חלקיו. הנה הסימן הרלוונטי: ''אשת כהן שאמרה לבעלה: נאנסתי...אסורה לכל כהן שבעולם אחרי שימות בעלה, שהרי הודית שהיתה זונה, שאסרה עצמה ונעשית כחתיכה דאיסורא.'' כמדומני שהפסק הזה הוא מקרה פרטי של פסוק אחר עליו דיברתי אשר קובע באופן כללי שכל אישה (יהודיה או לא) היא זונה אם נבעלה אל ידי מי שאסור לו לשאת אותה מסיבות אחרות: ''אי זו היא זונה, כל שאינה בת ישראל, או בת ישראל שנבעלה לאדם שהיא אסורה לינשא לו''. פרוט נוסף לכלל הזה אפשר למצוא בסעיף נוסף הקובע את הדבר הבא: ''כל הנבעלת לאדם שעושה אותה זונה, בין באונס בין ברצון בין בשוגג, בין בדרכה בין שלא בדרכה, משהערה בה נפסלה משום זונה'' השולחן ערוך מוסיף ומפרט שגיל המינימום לנבעלת כדי שתחשב לכזו הוא שלש ויום אחד בתנאי שהבועל בן תשע ויום אחד. הטטסטים האלה מזכירים לי כלל תלמודי אחר הקובע שאם מאלצים אותך למכור רכוש באיומי אקדח, נניח, ונתנו לך תשלום מינימלי עבור הרכוש, הרי שהבעלות על החפץ עברה מידך. הטעם הוא שהתלמוד מניח שקיבלת את החפץ כי במשתמע מובן שהעדפת למכרו ולא לתת את חייך. זו, אגב דוגמה רצינית, לשיטתי, לנקודה שהפרשנים לא שמו לב אליה, וזו העובדה שהפסיקה הזו מאשרת שאין למעשה רצון חופשי. | |||
_new_ |
אם כך, מדובר בזוועה | |||
|
|||
איך אומרים החב''דניקים? 'הייפך' המוסר. אמור מעתה והלאה: כל מי שהזריקו לו הרואין בניגוד לרצונו, הרי הוא סוחר סמים מרושע. לך תבין... | |||
_new_ |
אריה, אתה מחפש אתגרים עבורי? תודה על האמון | |||
|
|||
אבל דומני שהגיע הזמן להבין כי שפתנו אינה שפת ההלכה וכל ניסיון לקרוא את ההלכה או את המקורות בכלל בהתאם לכללי הלשון המקובלים היום - יוצר בלבול מיותר. זונה זו הגדרה לכל מי שנבעלה לאדם שאינה יכולה להתחתן איתו באותו זמן (או בכלל) בלי קשר לנסיבות (באונס או ברצון). אם הם יכולים להתחתן והעדיפו לשכב ללא נישואין - אינה זונה. איפה כאן הבעיה? בפוליטקלי קורקט המקובל בימינו; כי בהלכה זו אמירה עניינית ולא ערכית. כהן אסור להתחתן עם זונה, אבל הוא גם לא יכול להתחתן עם גרושה. יש עוד שאלות? אפשר לשאול ונשתדל להשיב כמיטב יכולתנו, רק צריכים להסכים קודם על הנחות היסוד. שבוע טוב ומבורך ושנה טובה ומתוקה לכולנו. נסים. | |||
_new_ |
נתיישבה דעתי, אני מקווה... תודה. | |||
|
|||
_new_ |
כשאני למדתי את ''סיפורי המיקרא'' | |||
|
|||
בכיתה א' או ב', הסבירו לנו ש''זונה'' זו מוכרת מזון . . . | |||
_new_ |
ישראל: אצל רחב הזונה מופיעים שני ההסברים | |||
|
|||
ברש''י שם שהיא היתה מוכרת מזונות. מה גם שרש''י בהמשך מעדיף את הפירוש שהיא זונה לפי הפירוש היותר נפוץ,שכן,לאחר שהמרגלים הגיעו היא אומרת להם:''כי שמענו...ולא קמה עוד רוח באיש מפניכם...''(ב:י) שכמות הלקוחות ירדה. | |||
_new_ |
ישראל, מה רצית שיגידו לילדים תמימים (???)? | |||
|
|||
היא, אכן הייתה גם מוכרת מזון; לא רק. את העכבות שלהם - העבירו המורים אליכם. בברכה לשנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
ניסים, איך אתה יודע שהיתה | |||
|
|||
גם ''מוכרת מזון''? האם זה מוזכר במפורש שמכרה גם מזון? | |||
_new_ |
אלכס - יחסי מין כמזון | |||
|
|||
יש כאלה שאצלם יחסי מין הם גם סוג מסויים של מזון. ראה לצורך העניין בסיפורו של המזרחי על מתילדה את הציטוט האלמותי של המשפט ''אבר קטן לו לאדם, מרעיבו שבע, משביעו רעב''. | |||
_new_ |
אלכסנדר, הרי צריכים לספק תירוץ טוב לאורחים | |||
|
|||
כדי שהאשה בבית לא תכעס... כתוב שהיא הייתה פונדקית ואם כן ברור שהיא סיפקה שירותים כפולים. מקורות: רש''י: אשה זונה. תרגם יהונתן, פונדקיתא, מוכרת מיני מזונות: תלמוד, זבחים, קטז/ב: אין לך כל שר ונגיד שלא בא על רחב הזונה; אמרו, בת י' שנים הייתה כשיצאו ישראל ממצרים וזנתה [כל] מ' שנה שהיו ישראל במדבר; אחר נ' שנה נתגיירה; אמרה יהא מחול לי בשכר חבל חלון ופשתים: מגילה יב/ב: שמונה נביאים והם כהנים יצאו מרחב הזונה ואלו הן נריה ברוך ושריה מחסיה ירמיה חלקיה חנמאל ושלום רבי יהודה אומר אף חולדה הנביאה מבני בניה של רחב הזונה עוד שאלות? הרי ברור שאין שום קשר בין התורה כפי שהיא לבין התדמית שלה בעיני המשכילים והחכמים בעיניהם. אפשר ללמד זכות בכך שמעולם לא הייתה להם הזדמנות לקבל הסברים שיניחו את דעתם החקרנית ואני מקווה מאד שה' יהיה בעזרי ואצליח לגלות לעיניהם את התורה כפי שהיא: תורת אמת ותורת חיים. בברכה לשנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
רחב הזונה | |||
|
|||
לק''י לישראל מוטה וניסים - לא שמעתם על פאבים? רחב היתה בעלת פאב. מי ששילם קצת קיבל שרות תרתי משעמ מאחת המלצריות מי ששילם הרבה קיבל שרות מבעלת הבית עצמה. זו היתה דרכם הנקיה של חז''ל לתאר מצב זה. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |