פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לנחום שחף, 26/11/06 23:06)
אני בעד הצעד הראשון: הסתכלות בראי
דוד סיון (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 23:17)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי שכל אחד מאיתנו יעשה זאת לפני שהוא מתייחס
לזכויות של אחרים ומי גזל מה ומתי. לא מוזר לך
שאנחנו מנסים לקבוע לאחרים אם יש להם זכויות או
כלשהן או לא (גם אם הם עם או לא) אבל מתרעמים שהם
עושים אותו הדבר עבורנו?
_new_ הוספת תגובה



אני לא מתרעם על הערבים, הם דואגים יפה לעצמם כצפוי
נחום שחף (יום שני, 27/11/2006 שעה 1:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה איתנו, השנאה העצמית, הצדקנות - ראוני שאני נאור, הבנת הטרור שיש בה סוג של הצדקה.
הפתלוגיה של הקורבן. תסמונת סטוקהולם דומני.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד הצעד הראשון: הסתכלות בראי
צדק (יום שני, 27/11/2006 שעה 6:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מוזר בכלל...עבור מי שלא סובל שקרנים וגזלנים.

יש לנו זכות מלאה לקבוע לגזלנים ש''זכויותיהם'' לא יהיו על חשבונינו.
יש לנו זכות מלאה לקבוע לכנופיית הרוצחים שהם לא עם,
הם סתם כנופייה של עבריינים.

לנו יש זכות, כי אנו נציגי האמת והצדק עלי אדמות.
להם אין זכות כי הם שקרנים, רוצחים, וגזלנים.
חד וחלק....
_new_ הוספת תגובה



המחלוקת בין ה''עם'' ה''ישראלי'' לבין ה''עם'' ה''פלשתינאי'' הגיונית.
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 7:17)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני ה''עמים'' האלה נוצרו בערך באותו זמן, ולשניהם אותן זכויות בארץ הזו, כלומר - אין להם כאלה!

שאלת קיומו של עם יהודי אינה קיימת כלל. את ההוכחות קבלנו במשך אלפיים שנה, שנחתמו מחוץ לארצנו בדמם של למעלה מששה מליונים מבני עמנו, וכאן, בארצנו, הן נמשכות החתימות בדמנו, יום יום. בכלל לא יכל להיות ויכוח על קיומו של עם יהודי.
אבל, כשאני מחפשת באנציקלופדיות את ה''''פלשתינאים'', ''עם פלשתינאי'', משהו.... נאדא. לאנציקלופדיה בהוצאת ''פינגוין'' באנגליה, שהודפסה בשנת ב-‏1964 אין מושג על עם כזה. ופלשתינא שם, היא ארצם של השבטים היהודיים.

רק ה''ישראלים'' אינם יודעים מה שכל העולם יודע וחרת על הצד האפל של לבו.

לפני שנים רבות התקיימה הפגנת אוהלים של תושבי יש''ע בקרית הממשלה. מדי שבוע התחלפו ישובים להתמקמות במקום. אלפי אנשי ירושלים ואנשים מכל רחבי הארץ הגיעו להזדהות. בשבתות היתה נהירת אלפים למקום.
הגענו ברגל מהר-נוף. הגיעו גם שלושה אנשי שמאל והחלו להתווכח עם קבוצת נערים, שציטטה לבורים ועמי ארצות האלה את התנ''ך, בתמימות של ילדים. ואז אומר אחד ממנוכרי ישראל - אבל הם אומרים שהיא שלהם - התערבתי - אתה הם, או אנחנו -
וזה כל הענין! הם נלחמים על עניינו ה''צודק'' של האויב. במקום להילחם על האמת היהודית, הם מנסים להתייחס לנושא כמו אנשי או''ם, אך אפילו בזה אינם מצליחים. הם באופן מלא ובהזדהות גמורה עם השודדים הערבים.
אבל אילו אמרו הערבים, שהם מלכת אנגליה, השמאל היה מהסס. והיה מתחיל לחשוב אם זה טוב ליהודים או רע ליהודים. אם זה טוב ליהודים, אז הם לא בעסק המטורף הזה. אם זה רע ליהודים, הם יוכיחו באותות ובמופתים, שכנופיות המרצחים הערביות, היא מלכת אנגליה.

ועכשו יכריז המיעוט הצ'רקסי שהם עם לבדד ישכון, וידרשו ריבונות על הטריטוריה ''שלהם''. וכן הדרוזים, והכושים העבריים, והבהאים והשמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו כבר ריבונים כאן בארץ
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 7:55)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומטוב לבנו אנחנו מניחים לימנונים ההזויים להתגורר כאן.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו כבר ריבונים כאן בארץ
קישקשתא (יום שני, 27/11/2006 שעה 8:07)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק בגלל המחשבה המטופשת הזאת רצוי לטהר את הארץ היהודית משכמותך
_new_ הוספת תגובה



אני מבין שזה כואב לכם
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 8:14)
בתשובה לקישקשתא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל עליכם להתרגל לעובדות החיים.
העם אתנו, העם תומך בעמדות השמאל.
העם שונא אתכם.
מצטער מאד אבל זה המצב.
_new_ הוספת תגובה



ואני כמעט האמנתי לך שאתם העם.
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 10:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שאלו שתי ישויות נפרדות.

ואל תשלה את עצמך לרגע. העם שונא אתכם. זה לא נאמר סתם לשם ההתנגחות. העם שונא אתכם בכל לבו ובכל נפשו.

גרנו שנה ורבע במעלה-אדומים ולקחנו כל הזמן טרמפיסטים. היה ממש נחמד לשמוע את דעותיהם. העם לא מטומטם כמו שאתם חושבים. זו בדיוק הטעות שלכם. נכון שהוא מותש, אך לא מטומטם.

פעם, כשחניתי ליד הבית במעלה אדומים, הגיבה מישהו, ממש ''עמך'' על המידבקה שהיתה לי - אין ערבים אין פיגועים - והיא אומרת לי - זה לא הבעיה, הערבים. השמאלנים זה הבעיה - אמרתי לה שהיא מתפרצת לדלת פתוחה... איני בטוחה שהיא הבינה את הביטוי הזה, והיא המשיכה בהרצאתה הנבונה על האסון השמאלני. הרגעתי אותה, שהיא צודקת, ושאני איני חושבת גם לרגע אחרת.

עם ישראל גם אינו מאמין שיגאל עמיר רצח את רבין. פשוט לא! כמו שאמרתי, העם היהודי אינו מטומטם! ויבוא היום, ואני מקווה שהוא לא רחוק, שהעם הזה יתקומם... אילולא הותש במערכה אכזרית של מנגנון התעמולה השמאלני נגד העם היהודי, ובמלחמת אין קץ, שאותה משמר השמאל בכל כוחו, הוא כבר היה מתקומם, על עוולות ופשעים בני למעלה ממאה שנה של השמאל נגד היהודים.

הבנתי שאולמרט הזמין את החבר'ה של רפי איתן לארוחת ערב בביתו. זה מזכיר את ה''גיבושון'' בבית יצחק ולאה רבין. חבורת העל, היורקת על העם, ומנהלת תעשיית שוחד בחירות, על חשבוננו, קבל עם ועולם.

לא היתה עוד סיעה רמאית כסיעתו של מסגיר פולארד. ההצבעה למפלגת הגימלאים היתה הצבעת מחאה. זו היתה בעצם הימנעות. מה עושים המושחתים? מעניקים את כל הכח הזה למנוכרי ישראל-אחיהם. זו
גניבת קולות, כרגיל אצל השמאל. זו הונאה. זה גועל נפש.

בשעתם הצביעו המוני בית ישראל לשרון, כרע במיעוטו. כי ה''ימין'' לא הציג שום מועמד אחר. ואז עשה הנבל את הקומבינות שלו, את נשמתו מכר לשטן (אבל את זה הוא עשה כבר הרבה לפני כן) ואת העם מכר לשמאל ולערבים.

בכל אופן, כדאי שתיקח בחשבון, שלאחר הפשע שביצעתם נגד העם היהודי בגוש קטיף ובצפון השומרון, הניח אתכם על בלימה. זה לא יימשך עוד זמן רב...
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות ?
סתם אחד (יום שני, 27/11/2006 שעה 10:14)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעשיית השוחד שלכם לא מצליחה לשחד וזה לא בגלל מחסור
בנסיונות, או מחסור בממון. לנבלות שלכם אין פשוט מה למכור ולכם רק נשאר לילל
_new_ הוספת תגובה



קשקושים של מפסידנים
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:25)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם אתנו, העם תומך בדעות שלנו, העם תומך בנו, העם מצביע בעדנו, העם לא מתעניין בסיפורי המעשיות שלכם.
אלו הן העובדות.
_new_ הוספת תגובה



''העם והמוסר הם אני'' - תגובה לעמיש
Rebecca E (יום שני, 27/11/2006 שעה 14:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו הבנתי את משמעות שמך - עמיש. זה, בהכרח, ראשי התיבות של עם-יש/ראל והרי עם ישראל הוא לא אחר מאשר אתה. אני צודקת?...
והאמת היא שמקריאת התכתובות כאן תהיתי מהו ''עם'' ומהו אותו ''מוסר'' שאתה כל כך להוט לנכס לעצמך, ומאחר וגם הבנתי שקטונתי מלחלוק על מי שהוא ''כל/קול העם'' הצלחתי לספק לעצמי תשובה שתהלום את מידותיך (תרתי)-
מוסר הוא אותם כללי נכון/לא נכון ראוי/לא ראוי שכל חברה מגבשת ומאמצת לעצמה, אוסף של כללי התנהגות נורמטיבית, של דפוסי התנהגות שמתקבעים כפונקציה של שכיחותם ובקיצור - נורמות.
המלכוד (לכאורה) שבהגדרה זו, מיחד, הוא בעובדה שנורמות נוטות להשתנות ובעובדה שכוחן, לעיתים, רב מזה של החוק עצמו ומאידך - זהו בדיוק המלכוד (לכאורה) שבעטיו אתה יכול לנכס לעצמך, ולעצמך בלבד, את ה''מוסר''... שהרי מי שיש בכוחו להשריש ולקבע כאן נורמות היא אותה אליטה שחלקה אמונה גם על החוק... וכשהחוק (ו/או הנסיבות/ההתרחשויות) אינם משרתים אותה היא לא מחוייבת, חלילה, לאכוף את החוק (לכשעצמו ו/או על הנסיבות), אלא מוצאת דרכים לעקוף אותו ע''י קביעת נורמות חברתיות (ושיפוטיות, אם תרצה) ולתפארת ה''מוסר'' (וההיקשים, אני מניחה, ברורים).
רואה?... הנה לך ההסבר שמקנה לך את הלגיטימציה לייחס ולנכס לעצמך את היומרה והאמירה לכשעצמה לפיה:העם והמוסר הם אני!
_new_ הוספת תגובה



לא זכור לי כלל ועיקר
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 15:49)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שדיברתי על מוסר או שניכסתי לעצמי איזה מוסר שהוא הנוגע לעם ישראל.
ככלל אני סבור שמוסר הוא עניין אישי, יתכן ונורמות חברתיות נובעות מצבר המוסרים הפרטיים. החוק מייצג מוסר ונורמות רק בצורה חלקית, לרוב השנוי בנורמות ובכללי מוסר הוא איטי יותר מאשר שנויים בחוק, שנויים בחוק יכולים לבוא כהרף עין בהחלטה של הנבחרים לעניין זה, שינויים בכללי מוסר ונורמות אינם עניין פתאומי אלא תהליך ארוך שעובר על החברה ועל הפרטים שבחברה.

ככלל חוק אינו מסגרת מוסרית או מסגרת של ''צדק'' אלא רשימת כללי משחק של קבוצה חברתית/קהילה/מדינה ואף חבר מדינות. חברי הקבוצה צריכים לשמור על החוק שמא תחדל הקבוצה שלהם מלהתקיים. אין אפשרות לקיים מסגרות גדולות של בני אדם רק על סמך כללי מוסר מופשטים, מסגרות גדולות חייבות שיהיו בהם חוקים.
אם הקבוצה רוצה לשנות חוק יש בידיה לעשות זאת, במקרים מסויימים שינוי החוק בא אחרי שינוי הנורמות ולעתים שנוי החוק מקדים את שנויי הנורמות.
אני סבור שיש לקיים את החוקים אם ברצוננו להשאר עם אחד ומדינה אחת ולא משום שהחוקים תמיד טובים ויפים. יש חוקים רבים שאינם לרוחי או לרוחם של אנשים אחרים אבל אם כל אחד יבחר לעצמו איזה חוק לקיים ואיזה לא לקיים לא תהיה לנו תקומה .
_new_ הוספת תגובה



לא הסכמנו שאתם גם יפים גם חכמים גם צנועים? והנה מתברר גם טובים
נחום שחף (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כה לחי.
_new_ הוספת תגובה



אתה רואה
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:27)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הכל שחור
_new_ הוספת תגובה



ודאי שלא
נחום שחף (יום שני, 27/11/2006 שעה 18:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על החתום
''שחור לבן בצבעים''
זוכר?

בדיחות גברים:
גבר לחבר - יש לי אישה, מלאך
השני - מה אתה יודע, גם אשתי לא בן-אדם
_new_ הוספת תגובה



בדיחות נשים:
Rebecca E (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 1:00)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אישה לרעותה: מה שלום בעלך שיחיה?
השניה: שבעלך יחיה!

(מתנצלת שחף, לא התאפקתי)
_new_ הוספת תגובה



אשה טובה, מפרגנת, לא טוב?
נחום שחף (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 9:40)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה מלאך!
Rebecca E (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 13:10)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אינך מייצגת את העם היהודי
יובב (יום שני, 27/11/2006 שעה 10:46)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך אלפיים שנה לא היו פה יותר ממאה אלף יהודים, שלא התקיימו על יגיע כפיים אלא על שנור.

בסוף המאה שעברה ייסדו יהודים חילונים את התנועה הציונית שהשיגה את ההכרה הבינ''ל בפתרון מדיני לעם היהודי בא''י.
בערך באותו זמן הקימו יהודים חילונים את תשתיות המדינה בעליות הראשונה, השניה והשלישית.

למקימי המדינה לא היתה זיקה דתית.
המדינה היא פרוייקט חילוני, שקם על ערכים חילונים.

למען הקמת המדינה היה צריך לעשות ויתורים כואבים רבים.
הדברים נעשו מתוך ראייה מפוקחת ודאגה לטובת העם היהודי.

המדינה לא נוסדה למען מיעוט משיחיסיטי פאשיסטי,
שאינו מסוגל להסקה רציונאלית,
שהמוסר היהודי והאנושי זרים לו,
שאין לו בושה להוות אבן ריחיים על צוואר המדינה,
שיורק על החיילים מגיניו ומפוצץ את צמיגיהם.

מיעוט זה איבד מזמן את הצפון המצפוני ואינו מזהה את המציאות, וחג סביב עצמו כשיכור תוך שהוא מצווח מנטרות ומגיר ריר על סביבותיו.
_new_ הוספת תגובה



אינך מייצג את העם היהודי [•]
צדק (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:07)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו הערות פוגעות]

''למקימי המדינה לא היתה זיקה דתית.''
נכון.
בגלל חוסר הזיקה הזו נפנף בן גוריון בספר התנ''ך
כאשר עמד מול גויים ששאלו על זכותינו בארץ ישראל.

''שאין לו בושה להוות אבן ריחיים על צוואר המדינה,''
הקיבוצים המושחתים ששדדו את קופת המדינה במשך עשרות שנים,
כשרוב הציבור רעב ללחם וחי בצריפים ופחונים.

''שהמוסר היהודי והאנושי זרים לו,''
שמאלני חסר מוסר אנושי מינימלי,
של נעליך מעל רגליך כאשר אתה מזכיר ''מוסר יהודי''.
מוסריים כמוך גנבו תינוקות מאימהותיהן כמו שעשו הנאצים ליהודים.
מוסריים כמוך שמו יהודים במחנות ריכוז.
מוסריים כמוך גזזו פיאות של יהודים, כמו שעשו הנאצים ליהודים.
מוסריים כמוך מתאימים לבארים של מינכן. שם תרגישו בבית.

''שיורק על החיילים מגיניו ומפוצץ את צמיגיהם''
השמאלנים שרצחו ופצעו חיילים בבילעין הם חבריך הבוגדים השפלים.
חבריך השמאלנים המסייעים לטרור לרצוח את חיילינו,
הם ודאי הצדיקים שלכם........
מפגינים מפריעים לך........
רוצחים שמאלנים הם אנשי המוסר שלך........
_new_ הוספת תגובה



אינך מייצג את העם היהודי
יובב (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טיפש שכמוך''
''עלוב נפש שכמוך''

התבטאויותיך מעידות על תוכך.
אתה חושב שאתה עליון עם ערבים
אינך מסוגל לשמור על מינימום של דרך ארץ בדיון עם בן עמך
חוסר הכבוד שלך לבני אדם בכלל הוא שורש כל רע ומעיד כאלף עדים נגדך
''כל הגונב מן הגוי סופו שיגנוב מן הישראל,
וכל הרוצח גוי סופו שירצח ישראל''
_new_ הוספת תגובה



זה מזכיר לי את הויכוחים העקרים עם האחיין השמאלני שלי
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 13:12)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנער (היום מרצה ביחסים בינלאומיים. הרצה כמה שנים באוניברסיטה בטורונטו) אומר בליגלוג - אז מה, עין תחת עין'' -, כאן אני אמורה להתחיל להסביר ולהתנצל, אבל אני עונה - לא! אלף עינים ערביות תמורת עין יהודית אחת - אז הוא - מה ההתנשאות הזו, אנחנו לא יותר טובים מהם - לא חלפה דקה, והנער מדקלם - אנחנו צריכים להיות יותר טובים -
למה? ככה! כי תפקידנו בעולם הוא, להיות טובים, ולהירצח, נוסח - אני מעדיף להיהרג ולא להרוג - ותפקידו של הנאצי לרצוח - כי עדיף יהודי מת על נאצי מת. ככה זה!

אני שואלת אותו (וזה בדוא''ל, וכל ההתכתבות באנגלית, משום שאין לו פונטים בעברית, לאינטליגנט. וזה בזמן שהותו בארץ, בחופשת ''מולדת'') אם קרא את ספרה של ג'ואן פיטרס - ''מאז ומקדם''. הוא משיב, כן, הוא קרא פעם את הספר שלו(!), הוא סבור שזו עבודה לא רצינית של הדיוט (אילו היו לו פונטים בעברית, הוא היה מבין שמדובר באשה...). כתבתי לו - By the way, it's a lady, והוא משיב - Good to know והוא לעולם לא יודה בטעות. לעולם לא. שלחתי לו קטעים של joseph Farah, גם הוא לא רציני..

רק האחיין שלי הוא גאון רציני. הוא נמנה על ה''אנשים החושבים''. אוי לאקדמיה שאלה הם מוריה.

שכחתי את הכותרת לתיזה שהוא כותב לדוקטורט, אבל יש שם בין השאר משהו על ''תהליכים הסטוריים''. מאחר שניחשתי איך הוא מתאים את התהליכים ההסטוריים ומסקנותיהם לדוקטרינת ה''שלום'', כתבתי דברים בהתאם. הבחור ממש השתומם. אף פעם לא אמרתי לך על מה אני כותב. מעניין מאיפה את יודעת. איך ידעתי שהוא מדבר על תהליך ה''שלום'' עם מדינות ערב... השמאל אינו יודע שהוא נקרא בשקיפות עצומה. והוא עדיין חושב שהוא חכם.

כן! אנו הרבה, הרבה, הרבה יותר טובים מן הערבים! ואין לי פה שום כוונה לפרט. כי השמאל עצמו יודע זאת היטב! קשה לו להשלים עם עובדה זו, והוא מתאמץ בכל כוחו להזימה בעלילות דם, אך הוא יודע שזה עובדה!
_new_ הוספת תגובה



משפחה ציוניסטית למופת...
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 13:16)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי אין שום אחיין בחול ושום קרוב משפחה בחול בשום דרגת קרבה. זה החינוך שקבלנו בבית.

אנחנו משפחה ציונית, לא כמוך על כל אחייניך.
_new_ הוספת תגובה



אל תתבלבל, זה לא נכד של הורי,
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 13:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא נכד של המחותנת. גיסתי, יתומה מאב ועם אם, כאמור לעיל, נישאה לבן העדה התוניסאית, שחשב שלהיות מתקדם זה להיות חילוני. שלושת בניו חילונים, ועל כן שנים גם שמאלנים, ואחד לא ממש מתעניין במשהו.

אין גם נכד אחד של הורי בחו''ל. אבי טען שאסור אפילו לצאת לביקור בחו''ל. בתי היתה שלושה ימים במרסיי, בשליחות מן העבודה. ואחיינית אחת שלי טיילה כמה חדשים בניו-זילנד עם חברה.

ואילו הגבת פעם אחת ויחידה לענין, היה בזה משב רוח מרענן. אבל אתה תמיד בצד. זה מה שאני קוראת - קרציה. אטום לכל אורך הדרך, חוזר על עצמו בדבקות פנאטית.

ידוע היטב מי הם היורדים מן הארץ הזו, ומי הם הבונים אותה.
_new_ הוספת תגובה



סבתא שלי, סבתא שלו
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 13:32)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיפורי סבתא

אני מניח שגם בבית קראתם אחד לשני קרציה. מנהג יפה לכל הדעות.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 27/11/2006 שעה 17:23)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרה שלך כקרציה די מתאימה דווקא ,ולמרות שאתה נעלב
_new_ הוספת תגובה



''סתם אחד'' - קולע בול.
נחום שחף (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 23:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השם מתאים לך כמו כפפה ליד,
אל תוותר עליו.
_new_ הוספת תגובה



אינך מייצג את העם היהודי
צדק (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 6:32)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה המעליל עלילות דם על העם היהודי,
חוצפן שכמוך, מדבר על דרך ארץ..

מי שלא מכבד את העם שלי, את ההיסטוריה שלי,
לא ראוי לכבוד שאני נותן אפילו לכלב רחוב.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי