|
ישעיהו - עדיין אתה מסתובב במעגל רקורסיבי | |||
|
|||
ראשית כל - אני משתמש במושג המטעה הזה רק כדי להשאר צמוד לטרמינולוגיה שלך. אין דבר כזה על-שכלי. הכל הוא שכלי. הדוגמה שהבאת היא כל כך יומיומית וטריבאלית שהברה בכלל לא שמים לב אליה. לפני שלמדת צורת אות או כיצד להגות הברה אחת, השכל שלך לא הכיל את הידע איזה דפוס הפעלה שכולל אלפי פעולות של שרירים כדי לבטא מלה מסוימת. השכל שלך לא הכיל את הכושר למזג בין הצליל שמופק מסידרה של נהמות, קולות, צפצופי ושריקות המהוות את המלה ''אבא'' עם הדמות הגדולה שעינך רואות. רק תוך תהליך של למידה ושינון חוזר בעידוד והכוונת הסביבה, רכשת לעצמך את הכושר והידע לחשוב, להגות, לאמר ולתת משמעות לרצף קולות שסביבתך הסכימה שמשמעות היא ''הזכר שילד אותך'', קרי אבא. כך גם בשאר התאורים המתפייטים שהבאת בתגובתך. הכל הוא תהליך שכלי שמבוסס על כשרים עצביים, גופניים ותרבותיים. לכן, הכל נשרא בסופו של דבר בתוך הגולגולת שקיימת בתוך המרק התרבותי שממנו, כיום, האדם כבר לא יכול להשתחרר. אינטרסים - גם פה אני משתמש במושג העמום הזה רק כדי להשאר צמוד לטרמינולוגיה שלך. אינטרסים - אתה לא יכול לפעול לא אינטרסים. יש אומרים שאם תפרק את האינטרסים המורכבים והמופשטים ביותר שניתן לזהות באדם, תגיע לאבני בניין של שימור עצמי, התרבות, תחושת עונג. בכל אופן, אם אין לך אינטרסים אתה לא קיים. גם לאדם בתרדמת יש אינטרסים למרות שהוא לא נמצא בהכרה. אולי בפרפרזה על אמרה ידועה אפשר לאמר ''אינטרסנטי זה קיים''. בכוונה השמטתי את המלה ''אני'' משום שלא ניתן, כפי שאתה טוען, לבטל את האני לטובת משהו ''גדול יותר'' גם משום ש''האני'' איננו ואם הוא קיים האני הוא אינטרסיו. שוב, ציטוטים מפרקי אבות מאד מהנים לאיור, אבל לא בדיוק תורמים להבנה עמוקה יותר. | |||
_new_ |
רון, ובאיזה מעגל אתה מסתובב? יש לך ראי? | |||
|
|||
_new_ |
ישעיהו - אולי במקום סתם להתעצבן (זה לא בריא) אולי | |||
|
|||
תוכל להגיב לתוכן הדברים? האם אין הדת היא זו המהלכת בעולם אשר היא בראה לעצמה, והאם אין עולם זה מורכב ממראות המשקפות זו את זו? ו''דל. | |||
_new_ |
רון, להתעצבן? אני? לא התעצבנתי רק אינני אוהב | |||
|
|||
דו שיח של חרשים. את היום שלי אני פותח בהכרזה (ביני לביני) ''מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך'' וממשיך בעוד כמה הודאות. על זה אתה מערער? שיהיה לך לבריאות. אינני בר שיח לדיון כזה. ורק הערה אחת נוספת: לא מזמן דיברנו על יוהרה מול ענווה. אינני מספיק יהיר עד כדי להתעלם ממה שכתבו חכמי כל הדורות לפני. אני גם בטוח שהם היו חכמים הרבה יותר ממני ושמח כשאני מצליח ללמוד מהם משהו. בעיניך זו הסתובבות במעגל, איך קראת לו? אז שתהיה לך שנה טובה ומתוקה ובאמת כדאי שתביט בראי כי ''הפוסל במומו הוא פוסל'' (וסליחה ששוב ציטטי מן המקורות)? נסים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |