| היכן בדיוק ה'שיבוחים'?
ישראל בר-ניר תוקף בלינק שנתת את היצירתיות כמושג שמתיר לישראל להתשתטות וליזום ויתורים כדי לקבל את הסכמת הצד השני לשיחות לויתורים האלה בלי מתן תמורה הולמת נגדית. בלינק שנתת הוא כתב כך: ''המושג ''יצירתיות'' התקבל בז'ארגון הפוליטי הבינלאומי כמלת תחליף (Euphemism) לוויתורים נוספים אותם על מדינת ישראל לעשות ''למען השלום''.''
הסברו לדבר: ''אחת המלים היפות באוצר המלים הזה היא ''יצירתיות''. בין השאר יש ''פתרונות יצירתיים'', יש ''חשיבה יצירתית'', יש ''גישה יצירתית'' ויש ''יוזמות [שלום] יצירתיות''. מה שחסר שם זה ''טיפשות יצירתית''.''תגובה 84060
גבי בחן בונה את הפתרון המדיני על ''יצירתיות'' כשהוא אומר: ''נדרשו ונדרשים פתרונות יצירתיים'' ו-''חשוב לכולנו להתחיל לחשוב על אפשרויות מורכבות ויצירתיות.... '' דיון 3850 זו אמירה סתמית כי הוא אינו נותן את הכיוון לפתרון המדיני. הוא לא מציע את הדרך רק נותן את ה'תכונה'. הוא טועה כמובן בשני העניינים הדרושים לפתרון המצב. לגבי 'יצירתיות' נאמרו כבר הדברים ע''י בר-ניר. לגבי ה''פתרונות המורכבים'' שמציע מר בחן, כבר אמרתי שככל שהפתרונות מורכבים יותר הם נפיצים יותר ובסופו של דבר שלא יתמלאו ולא יוגשמו.
וזה די דומה למה שהוא כתב כאן על ה'יצירתיות': * ''הצד שהפגין יצירתיות הפסיד את המו''מ'' * ''למדינאי היצירתי יש תמיד תרוץ בנוסח ''לפחות נסינו'', או ''חייבים היינו לנסות'', או ''אם לא היינו מנסים לא היינו יודעים'', או שטות אחרת ממין זה.'' * ''אחרי ככלות הכל מי אם לא זה שפישל מסוגל ליצירתיות שתדרש כדי לתקן את נזקי הפאשלה?'' * ''אם יש דבר אחד אותו ניתן ללמוד מההיסטוריה של הסכסוך הישראלי ערבי, זה שבפוליטיקה היצירתיות איננה תחליף לחוכמה. יצירתיות, ובמיוחד יצירתיות חד צדדית כפי שהורגלנו לה במהלך הסכסוך עם שכנינו, איננה אלא כיסוי לטיפשות מדינית.'' * ''היצירתיות היא הכוח המניע בתחומי האומנות. שם היא מהווה מרכיב חיוני ביותר. מוטב להשאירה שם.''
אני משער שהוא התחזק בעמדתו בעקבות היצירתיות של הסכם אוסלו היקר לכולנו. |