|
תלמוד | |||
|
|||
מפרנסין עניי גוים עם עניי ישראל, ומבקרין חולי גוים עם חולי ישראל וקוברים מתי גוים כמו מתי ישראל ואין מוחין עניי גוים מלקט שכחה ופאה (גיטין סא.), וחייב אדם ליתן שלום לגוי (ברכות יז.) ור' יוחנן הוי קאי מקמיה מבי דארמאי לכבודם וכו' (קדושין לב:, לג.). | |||
_new_ |
סליחה ! למה אתה מפריע | |||
|
|||
ליוסי שילוח עם העובדות? לדעתי אתה נוהג שלא בכבוד באדם שבסך הכל רוצה להשמיץ את היהודים ! (-: | |||
_new_ |
עניי גויים | |||
|
|||
זה מה שנקרא חצי אמת. את האמת כולה ניתן לראות בקטעים הבאים מהתוספתא ומהרמב''ם. כל הג'סטות לעניי הגויים ומתיהם הם מפני דרכי שלום ומדובר כאשר ישראל יושבים בין הגויים אבל כאשר יד ישראל חזקה - הגויים אוכלים אותה אלא אם כן יקבלו עליהם את שבע מצוות בני נוח. 4. תוספתא מסכת גיטין (ליברמן) פרק ג הלכה יג-יד עני שנוטל בידו ומשליך אחת אחת מה שתחתיו גזל גמור. עיר שיש בה ישראל וגוים הפרנסין גובין מישראל ומגוים מפני דרכי שלום מפרנסין עניי גוים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום. מספידין וקוברין מיתי גוים מפני דרכי שלום מנחמין אבילי גוים מפני דרכי שלום. 5. רמב''ם הלכות עבודת כוכבים פרק י הלכה ה-ו מפרנסים עניי עובדי כוכבים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום , ואין ממחין בידי עניי עובדי כוכבים בלקט שכחה ופאה מפני דרכי שלום, ושואלים בשלומם ואפילו ביום חגם מפני דרכי שלום, ואין כופלין להן שלום לעולם, ולא יכנס לביתו של עובד כוכבים ביום חגו לתת לו שלום, מצאו בשוק נותן לו שלום בשפה רפה ובכובד ראש. (וראה גם הלכות מתנות עניים פרק א' הלכה ט' וכן פרק ז'). אין כל הדברים האלו אמורים אלא בזמן שגלו ישראל לבין העובדי כוכבים או שיד עכו''ם תקיפה על ישראל אבל בזמן שיד ישראל תקיפה עליהם אסור לנו להניח עובדי כוכבים בינינו, ואפילו יושב ישיבת עראי או עובר ממקום למקום בסחורה לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו בני נח שנאמר לא ישבו בארצך אפילו לפי שעה, ואם קבל עליו שבע מצות הרי זה גר תושב. | |||
_new_ |
עניי גויים | |||
|
|||
מסתבר שאינך מבין את הציטוטים שהבאת. הם מוכיחים בדיוק את ההיפך ממה שאתה מבקש לטוען. לגבי 7 מצוות נוח ראה כאן תגובה 83971 מכאן שגוי שאינו מקבל את 7 מצוות נוח (שאינם חוקים רק לגויים אלא גם ליהודים) תחת שלטון היהודים ייענש, בדיוק כמו שאתה המבקר בארה''ב תיענש אם תפר את חוקי המדינה (בעוד שלאזרח אמריקאי יש חוקים נוספים שעליו לקיים ושלא חלים עליך). | |||
_new_ |
עניי גויים | |||
|
|||
מר פרקש. הבנת הנקרא זה כנראה לא הצד החזק שלך, או שאתה פשוט לא רוצה לראות את האמת הפשוטה. אז אני אנסה לומר אותה לאט לאט שתבין. סתם אחד הביא קטעים המראים שיהדות מתייחסת יפה לגויים. הקטעים שאני הבאתי מראים שבכל מקום ההתייחסות היפה היא ''בגלל דרכי שלום'', כלומר לא בגלל שגם הגוי הוא אדם אלא מהפחד מה יעשו לנו הגויים אם לא נתנהג יפה.ובארץ כשהם השליטים ולא מפחדים, הם מתנהגים כמו חיות ומהם לומדים הצדיקים של יצהר. | |||
_new_ |
עניי גויים | |||
|
|||
מה קרה ליצן, כאשר מדובר ביהודים אז גם את הביטוי ''דרכי שלום'' אתה הופך לשלילה? סגנון כתיבתך הוא סגנון אנטישמי. לא חשוב מה היהודי עושה או אומר, האנטישמי כבר יהפוך אותו לשלילה. ויעשה זאת גם לדבר והיפוכו. | |||
_new_ |
עניי גויים | |||
|
|||
איך הגעת למסקנה ש„בגלל דרכי שלום” פירושו פחד ממה שהגויים יעשו לנו? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |