|
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
תראה,ברמה הפילוסופית,אני מסכים כמעט לכל מילה ומילה שכתבת. הנביאים ,תפקידם היה נכבד ומכובד לזמנם.הנסיון להשליך דברי אנשים,ויהיו חכמים ככול שיהיו,שנאמרו בהקשר למאורעות זמנם, לארועי ימינו,קצת וירטואלי בעיני. אנו לומדים דברי אנשים חכמים,כגון,נביאים,פילוסופים ומלומדים אחרים,במגבלות הזמן והתקופה. קבלת דבריהם ללא מגבלה זו יוצרת עיוות של המציאות. מה שאתה מכנה ''סופו של התהליך ההיסטורי(הנקרא אחרית הימים)''אינו מענין אותי באופן אישי ,כי איני מאמין בו כלל,מי שמאמין בכך,יבושם לו. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
בס''ד חופש הבחירה שניתן לאדם מאפשר לך,ולכל אדם,להאמין במה שהוא רוצה. אין אמונתו של שום אדם יכולה לשנות כהוא זה את האמת. אין הנביאים נכללים בכלל אלה שאתה מכנה אותם חכמים,פילוסופים,ומלומדים אחרים. את נבואותיהם קבלו הנביאים מהקב''ה שהוא אינו מוגבל בזמן, הוא היה והוא הווה והוא יהיה,כך שגם נבואותיהם אינן מוגבלות בזמן. אם אתה מאמין בכך או לא- זו שאלה אחרת. איך את האדם המשכיל והאינטליגנט לא מעניינת השאלה הכי חשובה בחייו של כל בן אנוש - האם יש חיים לאחר החיים, זאת נבצר מבינתי. אבל כבר אמרנו את מילת הקסם - חופש הבחירה. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
חופש הבחירה שניתן לאדם- על ידי מי ניתן? לפי אמונתי-על ידי האדם עצמו,שהוא יצור חושב ויוצר. לפי אמונתך- אולי על ידי אלוהים. בכל מקרה ,אם אתה מאמין בחופש הבחירה של האדם להאמין למה שהוא רוצה-יש לכבד זאת. מאחר וכל אדם בוחר ,מכח מורשתו וחינוכו, את האמת שלו-יש לכבד זאת. ולסייפא של תגובתך-מה כל כך מעניין בחיים שלאחר החיים? האין באמונה זו משום שעבוד החיים הנוכחיים ? | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
בס''ד '' לפי אמונתי-על ידי האדם עצמו,שהוא יצור חושב ויוצר'', יצור נגזר מיצירה,עצם המונח יצירה מראה שיש יוצר. מי יוצר היצירה? היצור הזה גם חושב- מהי מחשבה? ''מאחר וכל אדם בוחר...את האמת שלו...'', אמת יש רק אחת,אין שתיים ואין ששה וחצי מיליארד אמיתות. ''האין באמונה זו משום שעבוד החיים הנוכחיים?'' בודאי, כל בני האדם משועבדים לדבר זה או אחר. ושאלת השאלות - ''מה כל כך מעניין בחיים שלאחר החיים?'' - לאחר שתברר ותגלה שיש חיים לאחר החיים,שאלתך תתבטל מאליה. אין ספק שאם היו מציבים בפני אדם שתי דרכים,האחת שבסופה יש בית מלון מפואר עם ג'קוזי ובריכת שחיה,והשניה בסופה בור עמוק עם נחשים, הוא היה בוחר בראשונה, יתכן מאוד שאם הוא אדם ספקן היה בודק תחילה האם יש אמת בדברים,אולם אנני חושב שהוא היה בוחר בדרך השניה תוך התעלמות מהאפשרות שמה שאמרו לו זוהי האמת לאמיתה. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
''מי יוצר היצירה?'' - זמן, ומרחב (בלעז; אבולוציה!) ואם רצונך לכנות שכזה ''יוצר'', אזי מקובל. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
בס''ד מי יצר את הזמן ואת המרחב? האם הזמן היה קיים 'תמיד'? אבולוציה היא מילה יפה ומרשימה - מתי היא התחילה ואיך? אם תהיה מעוניין אפנה אותך לראיון שנערך בערוץ 8 ע'י צבי ינאי לששה מדענים ופרופ' בעניין הנ''ל. תופתע לגלות שהמדע אינו יודע כלום בנושא (להוציא תיאוריות והשערות). | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
תראה,עד עכשיו הויכוח התנהל בהגיון מסוים. אבל בתשובתך זו,הפסיק ההגיון . ''יצור נגזר מיצירה...''מה הסמנטיקה קובעת את החיים? ''אמת יש רק אחת...'' נכון ,אז מי אומר ,חוץ ממך,שהאמת שלך נכונה? רק אתה!.אז מה זה מוכיח? ולגבי 2 השאלות האחרות, אתה לא עונה, אתה מתחמק!!! ולגבי הסיפא. שוב חוזרים לענין של האמונה. מה כל כך מענין בבית מלון עם גקוזי? יש על זה בדיחה יפה. מישהו הגיע לגהינום, חיכה לו שם המנהל. המגיע שאל בדחילו ורחימו מה מחכה לו? ענה המנהל'' : אתה אוהב לשתות? ביום שני, ללא הגבלה וחשש(הרי אתה כבר מת),ביום שלישי- הימורים מכל הסוגים( כסף בשפע-הרי אתה כבר מת)ביום רביעי-אכילה, תהנה מכל רגע. ביום חמישי- סקס,( אני מקוה ,אמר המנהל שאתה קצת הומו, אחרת תהיה מסכן...) . | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
בס''ד '' אבל בתשובתך זו,הפסיק ההגיון'' - כדי שמשפט זה יהיה גם נכון וגם צודק יש להוסיף בסופו - בעיניי,לדעתי... לדעתי אין חולק,גם בקרב המדענים,שהאדם הוא יצור שנוצר מתי שהוא. עצם היווצרותו של היצור מהווה יצירה, אין כאן שום סמנטיקה אלא עובדה. ועוד עובדה- אין אפשרות (על פי חוקי הפיסיקה) ליצור יש מאין, אם כן איך נוצר היש מאין? ואם תאמר שהיש היה תמיד הרי שתסתור את המדע הטוען ש''הכל'' התחיל בנקודת זמן מסוימת. ''אמת יש רק אחת'' ולא כפי שטענת שכל אדם והאמת שלו. אצל מי האמת?- זו חובתו של כל אדם לבדוק, מכל הצדדים, ולא ל''התקע'' ולהתבצר בעמדה אחת רק משום שכך נוח לו או שכך מנחה אותו האגו. הבדיחה שלך יפה אולם היא עלולה להתברר כבדיחה על חשבונך. החיים הם לא בדיחה. לעניין השאלות ששאלת ולא עניתי, ובכן אנני זוכר אותן ואשמח לנסות ולענות אם תחזור עליהן. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
אתה שוכח מה אתה כותב. כתבת:''יצור נגזר מיצירה,עצם המונח יצירה מראה שיש יוצר....'' יצור נגזר מיצירה? זו לא סמנטיקה?.אם אתה רוצה קצת להשכיל לגבי מוצא האדם,קרא על תורת דרוין. לגבי האמת-יש אמת אחת,אבל זה נכון לגבי כל אדם ואדם בנפרד, לכן יש ''אמיתות'' כמספר האנשים שאתה בודק עימם. אם אינך זוכר את שאלותי,סימן שאינן חשובות ולכן נעזוב אותן. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
בס''ד יצור נגזר מיצירה זו עובדה. יש לך כנראה בעיה לקבל עובדות. ואם בספרים עסקינן - אני ממליץ לך לקרוא את הספר ''וִידוֹיוֹ של כופר''. בודאי תמצא שרק אתה ועוד קומץ קטן של אנשים עדיין מאמינים בתיאוריה הזו. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
''הנסיון להשליך דברי אנשים,ויהיו חכמים ככול שיהיו,שנאמרו בהקשר למאורעות זמנם, לארועי ימינו,קצת וירטואלי בעיני.'' לצערי, עלי להסכים אתך. למרות שלא הייתי משתמש במונח ''וירטואלי'' אלא 'נאיבי'. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
למה לצערך? | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
''למה לצערך?'' מכיוון שבדרך כלל דעותינו קוטביות. אך לאחרונה כתבת מספר תגובות מקובלות עליי (-: אם תמשיך בדרך זו, אני יחשוד ש-ע.צופיה שִנה עורו!? | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
ואולי, הישראלי101? חוץ מזה, כפי שכתבתי למר פרקש, בנקודות מסוימות לרובנו דעות זהות או דומות ובזה כוחנו כעם. | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
''ואולי, הישראלי101?'' הייתי משוכנע שזו תהא תשובתך!! | |||
_new_ |
ישעיה זכריה ו..... | |||
|
|||
אתה רואה? עוד נקודת מפגש. זהות מחשבתית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |