![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כותב המאמר חזה כדלקמן: גרמניה-איטליה: התחזית – גרמניה תנצח. המציאות – איטליה ניצחה. אנגליה-פורטוגל: התחזית – אנגליה תנצח. המציאות – פורטוגל ניצחה. ברזיל-צרפת: התחזית – ברזיל תנצח. המציאות – צרפת ניצחה. פורטוגל-צרפת: התחזית – פורטוגל תנצח. המציאות – צרפת ניצחה. כלומר, כל התחזיות התבדו. אל תרגיש רע. נראה שכל הפרשנים טעו. בכל אופן, הימורי ספורט הם עסק שבדרך-כלל נכשל. נותרו שני משחקים: גרמניה-פורטוגל (הקרב על המקום השלישי) ואיטליה-צרפת (הקרב על המקום הראשון). אני מוכן לנחש: גרמניה תנצח את פורטוגל ואיטליה תנצח את צרפת. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מה שמוזר בכל העניין, שמצב רוחם של הרבה הרבה מליונים, תלוי במסלול אקראי של כדור... גם אם שמחתי שגרמניה הוצאה החוצה, זה בהחלט לא שיקף את יכולתה וכשרונותיה של נבחרת זו. מה שטוב בכל העניין, שזה מפנה יצרים חיתיים שבאדם, ממלחמה ממש ל ''ספורט''. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מסלול הכדור אינו אקראי. בשאר הדברים אתה צודק (הפעם). | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
טוב, נשאר לנו להתווכח אם מסלול הכדור אינו אקראי. הסיבות אשר בגללן אני טוען זאת: 1 - רוח יכולה להסיט את מסלול הכדור. 2 - בליטה בדשא, יכולה להסיט את מסלול הכדור. 3 - גומא בדשא יכולה להסיט את מסלול הכדור. 4 - נעל (קרועה, פגומה, לא רכוסה ועוד) יכולה להסיט את מסלול הכדור ועוד ועוד סיבות שלשחקנים אין שליטה בהם. מובן שגורמים אילו משפיעים על שתי הקבוצות המתמודדות... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ב-17 המונדיאלים שהיו עד כה השתתפו עשרות רבות של קבוצות. רק 7 זכו במקום הראשון, למרות האקראיות שאתה מייחס לכך. ברזיל זכתה 5 פעמים, גרמניה 3, איטליה 3, אורוגוואי 2, ארגנטינה 2, צרפת 1, אנגליה 1. למרות ההשתתפות הערה של נבחרות מכל היבשות, רק קבוצות מאירופה ומדרום-אמריקה זכו בגביע. נבחרות הנחשבות חלשות, כמו ישראל וטרינידד/טובגו, מצליחות רק לעתים נדירות לעבור את השלבים המוקדמים ולהגיע למונדיאל. הנבחרות הידועות מראש כחזקות אכן מצליחות תמיד להגיע. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אני בהחלט לא טוען כי כל התוצאות הינן אקראיות. אבל התוצאה של משחק הגמר מחדדת את הטענה שלי. משחק של יותר משעה, לא הוכרע במשחק עצמו. בסופו, נזקקו לבעיטות לשער כדי להכריע מי המנציח. עובדה זאת מדגישה עוד יותר את האבסורד שבדבר. אי אפשר לטעון כי הכרעה ע''י בעיטות לשער, (שלוקחים בה חלק רק 2 מתוך 22 שחקנים) יכולה להיות תוצאה של ''משחק קבוצתי''. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מצד אחד טענת שתנועות הכדור הן אקראיות. אחר כך אתה אומר שלא כל התוצאות הן כאלה. אתה מניח שאם תוצאת המשחק היא תיק''ו לא קרה בו כלום. יש בך מין אדיקות הגורמת לך להיצמד לטיעונים שטותיים ולדבוק בהם בכל מחיר, כשהעיקרון המנחה הוא לא להודות בטעות אף פעם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יובל, אני מתפלא על שאתה נתפס לקטנוניות כדי ליצור ויכוח. לא טענתי כי כל תנועות הכדור במשחק זה הן אקראיות. אם תעיין שוב במה שכתבתי, תווכח כי כתבתי כי הדבר תלוי גם בתנועות אקראיות של הכדור, ולזה התכוונתי. התוצאה הסופית שבה נקבע כי האיטלקים ניצחו, מדגישה בהרבה את הטענה שהעלתי, כי עם שלם, של הרבה מליונים חוגג או אבל, בגלל תוצאה של בעיטה לשער, ולא תוצאה של משחק קבוצתי... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כפי שכתבתי, העיקרון המנחה אותך הוא לא להודות בטעות אף פעם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
האם באמת חשבתה כי התכוונתי כי כל תנועה של הכדור הינה אקראית ? הרי ברור כי הדוגמאות שהבאתי, כדי להסביר סטיה אקראית של הכדור, מיועד רק להסביר את היוצא מהכלל ולא את הכלל... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הנה מה שכתבת: מה שמוזר בכל העניין, שמצב רוחם של הרבה הרבה מליונים, תלוי במסלול אקראי של כדור... אבל קצתי בדיון הזה. אתה יכול להישאר צודק אם אתה רוצה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בבקשה הסבר פשוט: אם הייתי כותב: תלוי גם במסלול אקראי של כדור, הכל היה בסדר. אם הייתי כותב: תלוי רק במסלול אקראי של כדור, הייתה אתה צודק. כיון שאנו מנסים לנהל דיון אינטלגנטי, עדיף לא ליצור ויכוח לשם ויכוח. לעניין הטענה שלכה כי אני לא מוכן להודות בטעויות: כאשר אני משווה את עצמי עם אחרים, אני נוכח לדעת כי לרוב אני עושה פחות טעויות מהם. אבל תהיה בטוח, כאשר אני עושה טעות (וכמובן שאני עושה טעויות) אני לא סולח לעצמי. אני יודע כי יש בפורום הזה כותבים אשר משתוקקים ל... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יובל, עזוב עקרונות (אני אישית חושב שאנשים בעלי ''עקרונות'' הם ''מרובעים''). במקרה זה ברור לי כי אתה הוא שטעיתה בהבנת דברי. הרי אדם סביר לא יכול לטעון כי כל תנועות הכדור במשחק כדורגל, הן תנועות אקראיות... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תנועות הכדור במשחק כדורגל הן אקראיות ולא אקראיות - אקראיות: בהתאם ל''סדר'', תיזמון, מיקום והחלטת הבועטים בכדור ואינן אקראיות: לגבי התנהגות הכדור במעופו באויר והתגלגלותו על הדשא. ה'ראשונים' לא מדידים ולא נחזים מראש. ה'שנְיְים' מדידים, אבל גם הם לא נחזים מראש, בשל העדר נתונים בזמן ובמקום לגבי הנתונים ה'ראשונים'. אתה צריך להבחין בין המונח 'אקראיות' ובין 'מדידות'. הרבה דברים ומהלכים בחיינו הם אקראיים, בבחינת 'הרשות נתונה'. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
פרקש, ''מדידות'' אינן קשורות לאקראיות. אתה יכול למדוד גם תנועה אקראית וגם שאינה אקראית. אקראית פירושה: שאינה ניתנן לחיזוי. הסטת הכדור בהיותו באויר, בגלל משב רוח פתאומי, היא הסטה אקראית, אבל גם היא מדידה (תוכל למדוד את ההסטה של הכדור מהקו הישר, בהשפעת הרוח). | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שיש הבדל ''מדידוּת'' לבין אקראיות. ואינך יכול לאמוד גם את ה''בלתי אקראיות'' (המדידוֹת) לכאורה בשל אותם אלמנטים אקראיים שציינת שמשפיעים גם על ה''בלתי אקראיות''. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
האם זה א.פרקש האורגינלי, או מתחזה ?... | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |