| לא הייתי מרחיק לכת ואומר שיש לנו מחלוקת בהבנת המציאות אלא בפרשנותה. אנחנו מפרשים גם ''צמיחת הפרי כפשוטו'' באופן שונה. שכן, זו רק אשליה שקליפה קודמת לפרי, של אדם שמסתכל מן החוץ לפרי. כי ראשיתו של הפרי מזירעו שממנו יוצאת הקליפה להגנתו ולהזנתו של הפרי שבינהם. וככל שגודל הפרי גדלים כל מרכיביו מן הגרעין ועד לקליפה ובעיקר מה שבינהם. והקליפה הולכת וגדלה, משנה ציבעה, טעמה, קשיותה ומוציאה לעיתים זיפים.
מכאן שהקליפה היא כל אותם מנגנונים חיצוניים ביהדות שהגנו על עם ישראל, ממלכות ישראל ויהודה שהיו מנגנונים מדיניים (שהרי חלקם גם ''עשו את הרע בעיני השם''), מרד המכבים, בר כוכבא, נשיאות ישראל, הרבנות בקהילות ישראל ובמאה השנים האחרונות זה הבשיל לציונות. כל זה הגן ושימר את אופיו המקורי של הפרי ששימר את ייעודו, וללא כל הקליפות האלה שהלכו והתרחבו מסביב לפרי וליבתו, שינו צבע וקשיות, לא היה הפרי נשמר. תפקידנו גם לשמור על רעננותה של הקליפה ועל שתשָמר לנו את כל הפרי (עם ישראל) לצד מתן זכות וחובת פעולה לגרעין הפרי, ההנהגה הרוחנית, לפעול בדרכים נכונות וכשרות, כדי לשמור על טעמו המקורי והעסיסי של הפרי. כך אני רואה את התמונה הנפלאה שאתה מתאר לנו כל שבוע ושבוע. |