|
דין רודף ודין מוסר הם דינים הגיוניים וכך גם נוהגים | |||
|
|||
בישראל החילונית היום. השאלה מי הסמכות. הרי כשעניני רדיפה ומסירה מגיעים לבית המשפט נוהגים השופטים לפי אותו כלל אם גם לא מוציאים פסק דין מוות אלא רק לגבי רודפים נאציים כאייכמן, ובמובן קצת שונה בחיסולים ממוקדים של מחבלים. הבעיה מתעוררת כאשר א. הנושא אינו שפיט, כמו הסכם אוסלו, ב. כאשר קבוצה קטנה באוכלוסיה חשה שדינים אלה חלים על מקבלי ההחלטות לרבות השופטים וברוח אמרתו של אפלטון אפשר לשאול: מי ישמור על השומרים (מקבלי ההחלטות) ומי ישפוט את השופטים. לדילמה זאת אין פתרון פורמאלי והיא אחד היסודות בהתפרקותה של מערכת פוליטית ומערכת חברתית. זה המצב בישראל היום. | |||
_new_ |
אורי, כל חוקי התורה הם הגיוניים כל כך | |||
|
|||
ובלבד שיתייחסו אליהם כאל חוקי התורה ולא יפרשנו אותם בהתאם לנטיות הלב של פלוני או אלמוני. אם ראית את מאמרי בטור 'טלית של תכלת' בודאי שמת לב כי עיקר העניין הוא שלא לוקחים אחריות על התוצאות, ואת זה בדיוק מציעה תנועתנו לשנות. אנחנו טוענים כי מנהיג שאינו לוקח אחריות על חיי ''נתיניו'', כל פרט ופרט מהם, חייב לפנות את מקומו. כרגע נראה שאין מי שיבא במקום? נו, זה בגלל שלא מחפשים בכיוון הנכון. בברכה לשנה טובה ומתוקה לכולנו. נסים. | |||
_new_ |
לקיחת אחריות היא היסוד של מנהיגות. המנהיגות | |||
|
|||
בישראל הדרדרה בגלל תרבות של אי לקיחת אחריות. | |||
_new_ |
תרבות אי לקיחת האחריות (או יותר נכון: הבריחה | |||
|
|||
מהאחריות) התפתחה, בין היתר, בגלל ''תרבות'' ועדות החקירה שקנתה לה שביתה אצלנו (וזה כבר עניין לדיון נפרד). | |||
_new_ |
יוסי: תרבות אי לקיחת אחריות היא חלק מתרבות השרי | |||
|
|||
עליה מדבר אורי מילשטיין. | |||
_new_ |
בריחה מאחריות זה לא דבר חדש. | |||
|
|||
ראה בטור 'טלית של תכלת' שם מוסבר כי גם חורבן בית שני נגרם עקב בריחה מאחריות. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה . נסים. | |||
_new_ |
אורי: פסוק בקהלת:''אם עשק רש וגזל משפט וצדק..'' | |||
|
|||
תראה במדינה אל תתמה על החפץ כי גבוה מעל גבוה שומר וגבוהים מעליהם'' (קהלת ה:ז) ועוד בפקרי אבות: רבי חנינא סגן לכהנים אומר:''הוי מתפלל בשלומה של מלכות שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו'' מורא המלכות הוא דבר בסיסי בחיים האזרחיים והצבאיים אם אין מורא המלכות הכל פרוץ והרשות נותנה באופן פאסיבי. . | |||
_new_ |
למוטקה: אבל אם המלכות רשעה או כסילה אסור | |||
|
|||
שתחול עלינו מוראה. והרי מוראה של מלכות לא חלה על נביאי ישראל האחרונים להבדיל. | |||
_new_ |
אורי: נכון, הדברים לא תקפים למלכות הרשעה מכל סוג. | |||
|
|||
''והרשעה כולה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ'' (מתוך התפילה לימים הנוראים). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |