|
לדעתי, מדובר ב''נקי כפיים ובר לבב'' ולא בפרושו של הגורו שלך | |||
|
|||
השם ירחם,אתה מתחיל להשמע כמו חזי. מדוע מתעקשים כל עמי הארצות לתרגם את התורה? האם יש לך מושג מה הכוונה ב- ''מה בצע לשם בעולות וזבחים''? האם אתה יודע באיזה הקשר זה נאמר? ''אנשים גבוהים ברוחם וישרי לב עושים את העבודה בדרכם''. איזה משפט נבוב. העולם לא היה קיים שעה אחת לו היה ניתן ל''אנשים הגבוהים ברוחם'' לעשות את העבודה בדרכם. לפי איזה סטנדרט אתה קובע מי ''גבוה ברוחו'' ו-''ישר בלבבו''? האם תוכל לומר שאדם שדעתו הפוכה מדעתך יכול להיות ''גבוה ברוחו''? ואם כן היתכן ששניכם ''גבוהים ברוחכם''? ואם כן היתכן שתדורו באותו עולם? ומה הקשר למשפט האחרון ולענייננו? | |||
_new_ |
לדעתי, מדובר ב''נקי כפיים ובר לבב'' ולא בפרושו של הגורו שלך | |||
|
|||
''האם תוכל לומר שאדם שדעתו הפוכה מדעתך יכול להיות ''גבוה ברוחו''? ואם כן היתכן ששניכם ''גבוהים ברוחכם''? ואם כן היתכן שתדורו באותו עולם?'' האם לדעתך רצון השם הוא שכולם יהיו באותו מתכונת, גזורים באותו שטאנץ, עושים אותו הדבר ודוברים אותה שפה, הן כפשוטו, והן במובן המטאפורי של הסכמה כללית על אותם דברים בדיוק? איך גישתך זו מתיישבת עם המסופר מפורשות ובבהירות בתורה שבכתב (הקודמת לתורה שבע''פ), בפרשת מגדל בבל, בראשית י''א: (א) וַיְהִי כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים: (ד) וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה לָּנוּ עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם פֶּן נָפוּץ עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ: (ה) וַיֵּרֶד יְהֹוָה לִרְאֹת אֶת הָעִיר וְאֶת הַמִּגְדָּל אֲשֶׁר בָּנוּ בְּנֵי הָאָדָם: (ו) וַיֹּאמֶר יְהֹוָה הֵן עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם וְזֶה הַחִלָּם לַעֲשׂוֹת וְעַתָּה לֹא יִבָּצֵר מֵהֶם כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת: (ז) הָבָה נֵרְדָה וְנָבְלָה שָׁם שְׂפָתָם אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ: (ח) וַיָּפֶץ יְהֹוָה אֹתָם מִשָּׁם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וַיַּחְדְּלוּ לִבְנֹת הָעִיר: (ט) עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל כִּי שָׁם בָּלַל יְהֹוָה שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְהֹוָה עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ: אודי, יש לקרוא את התורה ולא רק לדבר עליה ולהתפלפל גבוהה גבוהה, תוך סלסול סיפורים כיד הדימיון העשיר. לא חסרו נביאי שקר בעמנו, שהיפליגו רחוק רחוק ממחוזות האמת והתורה, תוך עשיית פנים של יראת שמים מופלגת. ואיפוא אתה מוצא בדברי שאיני חושב את לימוד התורה לחשוב? | |||
_new_ |
לדעתי, מדובר ב''נקי כפיים ובר לבב'' ולא בפרושו של הגורו שלך | |||
|
|||
חבל על הזמן. זה כמו ללכת בשני קוים מקבילים. בכל זאת משהו טוב יצא מזה,אני מקבל את עצתך ובמקום לבזבז את רוב זמני על ויכוחי סרק אלך ללמוד את התורה (להבדיל מלקרא את התורה). | |||
_new_ |
בכ''ז, אני שמח שהדבר יצא בשכרו... | |||
|
|||
_new_ |
אשריך שאתה לומד תורה | |||
|
|||
מניסיוני אני יודע שהדבר מרתק, הזמן מנוצל היטב ואפשר לחשוב על הרבה רעיונות חדשים. זה שונה מאד מקריאת טקסט כאשר אני לבד בחדר העבודה שלי. אבל היצבתי לעצמי כיום כמה דברים שיש לעשות, ואין זמן לנשום, וכך, מרענן מדי פעם בכ''ז לכתוב ולקרוא ברשת, לפחות אינטרקצייה כלשהי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |