|
היום משתמשים באנרגיה גרעינית | |||
|
|||
היום משתמשים בכורים גרעיניים ליצירת אנרגיה חשמלית. כיום כ-16% מתפוקת החשמל בעולם מיוצרת בכורים גרעיניים (כשהמינוס הגדול שלהם הוא פסולת גרעינית שאי אפשר להיפטר ממנה. ויתכן שבעתיד נצטרך להיפטר ממנה באמצעות חלליות). התהליך הזה נמשך באיטיות ומחליף דלק ופחם שמייצרים זיהום סביבתי (הדלק יותר מהפחם). אצלנו בארץ משתמשים בעיקר בפחם. בעולם ישנם כ-440 כורי כוח גרעיניים ב-31 מדינות. 17 מדינות מהמתקדמות בעולם תלויות היום בכורי כוח גרעיניים המייצרים ל פ ח ו ת כ-25% מתפוקת החשמל שלהן (רשימת המדינות כאן http://www.uic.com.au/nip07.htm ). כמו כן, עובדים בעולם גם על הפקת חשמל בתחנות רוח, מקרינת שמש, מתנועת גלי הים. במידה והחשמל יופק באמצעים אלה יש סיכוי אפילו שהחשמל יוזל בהרבה. לגבי מכוניות, כמו שכבר אמרנו, ישנם פיתוחים חדשניים למנועי בעירה הידרוגניים (מים פשוטים ונקיים) ונראה שהמגמה הזאת מתפתחת מהר בארה''ב. נקווה שהמנועים ישופרו ונקווה שביצועי המים יתקרבו לביצועי הדלק.ישנם פיתוחי רכבים עם מנועים חשמליים ועם תאי קליטת קרינת שמש. חברת GM ייצרה מאז 1999 1.7 מיליון ריכבי biofuels E85 המוּנעים (בדלק אתנול/ Ethanol) http://www.gm.com/company/gmability/environment/news... והשנה אמורים להתווסף עוד 400,000 רכבים כאלה. הם מייצרים גם רכבות היברידיות , ועכשיו גם יוצאים לשוק רכבים חדשים Saturn Vue Green Line ובמחירים נמוכים מריכבי בנזין http://www.automobilemag.com/auto_shows/naias_2006/0... , http://www.hybridcars.com/saturn-vue-hybrid.html בטוח שכשיהיה שוק גדול יותר להיברידיות ויותר חברות ייכנסו ברצינות לנישה הזאת, כי אז מכיריהן ירדו. ישנה גם טכנולוגיה להנעת רכב עם בטריות. GM פיתחה בעבר מכונית EV-1 שהיתה מעולה מבחינת כוח מנוע, ביצועים ונסיעה שקטה. אבל המגרעת שלה היתה מרחק הנסיעה בין הטענה להטענה של הבטריה http://ev1-club.power.net/ . כעת עובדים ב-GM על ייצור תאים הידרוגניים שיוצרים ריאקציה אלקטרו-כימית כמו בבטריה, אבל שלא כבטריה התהליך והתגובות יבוצעו בתאים חיצוניים לבטריה http://www.dri.edu/Projects/Energy/Fuelcells/Fuelcel... שתספק רק מתח חשמלי להתנעה. חומר הדלק ההידרוגני (מימן) שברכב יעבור תהליך קטליזטורי עם החמצן שבאויר וממנו יופקו כוח חשמלי להנעת הרכב ומים שייצאו כפסולת http://www.dri.edu/Projects/Energy/Fuelcells/Designs... , במקום העשן של מנועי הבנזין והסולר. המים יכולים יתאדו בנסיעה או אפשר יהיה לאגור את האדים במיכל קירור מיוחד ברכב, ובעל הרכב יוכל אח''כ להשתמש במים לרחיצת הרכב, להשקיית פרחים וכו'. כיום רק רכב פרטי רק ל-12% מכלל האנושות המונה 6.5 מיליארד נפש. כלומר, משהוא בסביבות 800 מיליון כלי רכב פרטיים או ציבוריים. מחירי הדלק הופכים להיות משמעותיים יותר ויותר ככל שבעלות הדלק קופצות את ידיהן ומעלות מחירים. גם אפקט החממה נותן סימנים שהוא מרגיש בכל אותם רכבים מעשנים. ולכן יש מקום לזרז את הפיתוחים הטכנולוגיים להפצת רכבים היברידיים ובתקווה שגם מכירים יירדו בהתאם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |