|
כדאי לדעת | |||
|
|||
לכל החילונים ''יום השואה'' נכלל עפ''י היהדות בט’ באב, אולי כדאי לומר זאת ולהזכיר. ביום זה צמים ולא תוקעים בצופר, כמנהג הגויים, ולא עומדים בדום לביזוי כבוד הנפטרים אלא אומרים פרקי תהילים עם כונות כמו שלמדונו אבותינו זכותם תגן עלינו. | |||
_new_ |
כדאי לדעת | |||
|
|||
לכל אלה החושבים שהם דתיים. זה בסדר גמור שתבזו את כבוד הנפטרים על ידי מלמול פסוקים. לא יעלה על דעתנו להפריע לטקסים הפגאניים שלכם. לא אשרוף ספר תורה בפומבי, משום שאני יודע שהפגיעה הרגשית בכם תהיה קשה. וכמו שאני מקפיד כך בכבודכם ובתחושותיכם, עליכם לכבד אותי ואת הטקסים שלי. אם נדרש מכם לעמוד במשך דקה או שתיים בזמן שאתם ברשות הרבים, אני מצפה מכם לעשות זאת גם אם אינכם חשים את הצורך הנפשי בכך, בדיוק כשם שאני לא אפריח נפיחה בבית הכנסת. נראה שאתם רגישים הרבה יותר מאיתנו לכל מני פעולות טקסיות. אם באמת תהיה כאן מלחמת תרבות, ייגזר דינכם להפסיד. | |||
_new_ |
כדאי לדעת | |||
|
|||
לכל אלה החושבים שהם יהודים. זה בסדר גמור שתבזו את כבוד הנפטרים על ידי עמידה בדום כיאה לגויים גמורים. וכמו שאני מקפיד כך בכבודכם ובתחושותיכם, עליכם לכבד אותי ואת המסורת היהודית שלי. נו באמת כתבת ''עליכם לכבד אותי ואת הטקסים שלי...'' אתה מתכון לטכסים של גויים עובדי עץ ואבן? ואתה קורא לעצמך יהודי? אם כך, למה לך להיקרא יהודי? | |||
_new_ |
כדאי לדעת | |||
|
|||
לא מבין איך הכנסתם שניכם את עצמכם לפינה. בכל מקרה שניכם עוסקים בשלילת האחר ולא בהצדקת עצמכם. ובכלל, גם ההתנהלות הדתית וגם הפרוצדורה החילונית (שהיא מבית מדרש דתי של הרבנות הראשית והרב בראשי לצה''ל) לכיבוד המתים אינם עומדים בניגוד זה לזה. לעמוד דום, להדליק נרות ולהניף דגל אינם ''מנהגי גויים'' אלא מנהגים יהודיים מקדמא דנא. למשל חלק קטן מהמקורות: במדבר פרק ב: א וידבר יהוה, אל-משה ואל-אהרן לאמר. ב איש על-דגלו באתת לבית אבתם, יחנו בני ישראל: י דגל מחנה ראובן תימנה, לצבאתם; ונשיא לבני ראובן, אליצור בן-שדיאור. יז ונסע אהל-מועד מחנה הלוים, בתוך המחנת; כאשר יחנו כן יסעו, איש על-ידו לדגליהם. ולמשל תקיעת חצוצרות/שופר בטכסי קבורה או בכנסת: במדבר פרק י א וידבר יהוה, אל-משה לאמור. ב עשה לך, שתי חצוצרות כסף--מקשה, תעשה אותם; והיו לך למקרא העדה, ולמסע את-המחנות. ט וכי-תבואו מלחמה בארצכם, על-הצר הצורר אתכם--והרעותם, בחצוצרות; ונזכרתם, לפני יהוה אלוהיכם, ונושעתם, מאויביכם. וכמובן, זה כתוב במשנה תורה - הילכות שופר: http://www.mechon-mamre.org/i/3600.htm. הדלקת לפיד, נר וכו': במדבר פרק י יא ויהי בשנה השנית, בחודש השני--בעשרים בחודש; נעלה, הענן, מעל, משכן העדות. קיום טקסים בציבור בעת שכל העם עומד: שמות פרק לג ח והיה, כצאת משה אל-האוהל, יקומו כל-העם, וניצבו איש פתח אוהלו; והביטו אחרי משה, עד-בואו האוהלה. ואלה רק דוגמאות. | |||
_new_ |
תשובה יפה | |||
|
|||
_new_ |
כדאי לדעת | |||
|
|||
אני ודאי יותר יהודי ממך, אבל לא אכפת לי כיצד תקרא לי. יש רבים המשתתפים בהילולות של רבנים שנפטרו, מנשקים מזוזות ועוד כהנה וכהנה טקסים פגאניים המקדשים עץ ואבן. הם סבורים שהם יהודים, דבר שהוא נכון בהגדרה מאד מצמצמת. | |||
_new_ |
מיהו יהודי?? | |||
|
|||
מיהו יהודי?? ההגדרה ליהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או מי שהתגייר כהלכה, ארבע פעמים נתקל היהודי במשך חייו בעל כורחו ביהדות, ברית מילה עושים לו, בר מצווה עושים לו, חתונה עושים לו, חברה קדישא עושים לו, אבל הוא צריך גם לחשוב מה הוא עושה בתור יהודי?? במה הוא יהודי?? מה קושר אותו להיותו יהודי?? במה אתה יהודי? ספר לנו ונלמד | |||
_new_ |
הגיע הזמן | |||
|
|||
עצה: לפני שאתה שואל, אולי כבר סוף סוף תספר במה אתה יהודי? | |||
_new_ |
מכל מה שאמרת רק הראשון נכון | |||
|
|||
כל היתר נתונים לבחירה חופשית. | |||
_new_ |
מכל מה שאמרת רק הראשון נכון | |||
|
|||
לא נכון איזו בחירה יש לתינוק שעושים לו ברית מילה? | |||
_new_ |
זה בדיוק מה שאמרתי | |||
|
|||
ברית המילה נעשית בכפיה (על כורחו). היתר הם תוצאה של בחירה חופשית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |