|
לא בכדי אין... | |||
|
|||
כל הצרות שהיו לעם ישראל בכל הדורות (כולל בתקופת התורה) קרו לו בזמן שעזב את תורת השם ופנה לעבודה זרה. בזמן שעם ישראל עשה רצון השם-''ותשקוט הארץ..איש תחת גפנו...וחרב לא תעבור בארצכם...''. הקב'ה הבטיח שאם ישראל שומרים שתי שבתות-מיד נגאלים, למה לא לנסות? ואולי הבעיה היא שלא רוצים,בכל מקרה,להאמין בשם? אולי האשליה עדיפה על המציאות? | |||
_new_ |
לא בכדי אין... | |||
|
|||
תמיד היו אנשים שלא האמינו. בכל פעם שהיו צרות – נוח היה להאשים אותם, דבר שאתה, אגב, ממשיך לעשות. בתקופות מאוחרות יותר מילאו היהודים את תפקיד השעיר לעזאזל. | |||
_new_ |
לא בכדי אין... | |||
|
|||
בסך הכל שאלתי-מדוע לא לנסות? הרי זאת הדרך הקלה והמהירה ביותר לבדוק,פעם אחת ולתמיד,אם יש אמת בתורה. לא שווה את המאמץ? | |||
_new_ |
לא בכדי אין... | |||
|
|||
לא, משום שתנאי הבדיקה והסיום אינם ברורים. נניח שאני מתחיל לשמור שבת: תוך כמה זמן אחווה את הגאולה? האם כשיחלוף הזמן הזה וכלום לא יקרה, אתה תפסיק לשמור שבת? | |||
_new_ |
לא בכדי אין... | |||
|
|||
כנראה שפספסת את מילת המפתח במשפט המתיחס לשמירת שתי השבתות והיא- מיד. אין לי בעיה להחייב להפסיק לשמור שבת במידה ולא תבוא גאולה לעם ישראל לאחר שישמור שתי שבתות. אם כל הבטחותיו של הקב'ה התממשו עד עתה אין כל סיבה שיפר דווקא הבטחה זו. בעניין תנאי הבדיקה - צריך רק לנסות. בעניין תנאי הסיום - צריך רק לנסות,זה שווה את ה''סיכון'',לפחות כמו שאדם מתחיל לעבוד במפעל חדש ואינו בטוח אם בסוף החודש יקבל את שכרו ובכל זאת הוא עובד כל החודש. ראיתי בקישורים שלכם שיש לכם אתר בשם ''הידברות'', בזמנך החופשי,כאשר ממש אין לך משהו יותר חשוב לעשות,תכנס שם לנושאים כמו ''תורה מול מדע'' או ''חיים לאחר החיים'' ואולי תלמד משהו שלא היה ידוע לך עד עתה. שיהיה לך שבוע נהדר,מהנה ומעניין. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |