פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליואב, 30/03/06 14:04)
למה זה טוב?
רמי נוי (יום חמישי, 30/03/2006 שעה 14:58)
בתשובה ליואב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפקידו של שר ביטחון הוא להאבק למען הגדלת תקציב הביטחון ובמידה ונכפים קיצוצים, לעשות זאת בצורה המושכלת ביותר. תפקידו של שר ביטחון הוא לגבש את מדיניות הביטחון של ישראל. אינני סבור שפרץ מתאים לא לזה ולא לזה.

פרץ רוצה להיות בעתיד ראש ממשלה. התפיסה כאילו ראשות הממשלה חייבת לעבור דרך תיק הביטחון היא מוטעית בעיני. בכל מקרה, האג'נדה של מפלגת העבודה בימינו היא כלכלית חינוכית חברתית, אז מה תהיה התועלת בשליחתו של פרץ להתמודד עם איום הרקטות מעזה בעוד משרד האוצר יופקד בידי תואם נתניהו כמו מאיר שטרית או הירשזון?
_new_ הוספת תגובה



למה זה טוב?
יואב (יום חמישי, 30/03/2006 שעה 22:02)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש לא. שר ביטחון איננו נציג ועד עובדי משרד הביטחון, בדיוק כמו ששר החינוך איננו נציג ועד עובדי משרד החינוך.
אם פרץ ישכיל לבחור עוזרים ויועצים טובים, הוא יהיה שר ביטחון טוב. כשניזכרים שהמתחרה העיקרי שלו הוא שאול מופז, מבינים שלא צריך כישורים מיוחדים.

בניגוד למה שנדמה היה בתקופת שרותו של מופז, שר ביטחון איננו ''רמטכ''ל על''. כשר ביטחון פרץ יקבל החלק העיקרי של תקציב המדינה, ועל מאות אלפי עובדים, חלקם בתנאים לא תנאים (להלן, שירות חובה). מי שרוצה לתעל את עצמו לנתיבים כלכלים חינוכים חברתים, לא יכול להתעלם מהזדמנות כזו.

מאיר שטרית הוא לא תואם נתניהו. אמנם מדובר באדם בעל תודעה ליברלית, אבל זה לא הופך אותו לתואם נתניהו.
_new_ הוספת תגובה



למה זה טוב?
א. פרקש (שבת, 01/04/2006 שעה 13:17)
בתשובה ליואב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון של יואב נשמע טוב. לשים את פרץ בבטחון יכול לשדרג ארגונית את מערכת הבטחון בקצב מהיר יותר מהמתוכנן (ויש תוכנית 5 שנתית לכיווץ כפילויות של משרדים ופונקציות בתוך הצבא, בין הצבא למשרד הבטחון ובין אלה לארגוני בטחון ומודיעין החיצוניים לצבא). רק איש שלא גדל במערכת ושיש לו מבט חיצוני וללא נוסטלגיה שנצברה בעשרות שנות שירות בפנים המערכות, יוכל להוביל את השידרוג שיהיה מועיל מבחינת ארגונית-תפקודית וגם יחסוך כסף רב.

מדיניות הבטחון עצמה בלאו הכי נקבעת בעבודת נמלים ארוכה ולעיתים סיזיפית בתוך גופים בצבא, בינם לבין משרד הבטחון (והתעשיות) ולבסוף בקבלת החלטות בממשלה או לחילופין ב'פורום בטחון', שזה בד''כ משהוא ב י ן רוה''מ-שר בטחון-רמטכ''ל ל ב י ן רוה''מ-שר בטחון-קומץ שרים בכירים-רמטכ''ל-ראשי שירותים. לתוך כך ישנה חשיבות להכנסת בכיר שמשקיף על כל העניין קצת אחרת.

וכמובן, חשוב ביותר, לכל החזקת גופי הבטחון ופעילותם השוטפת יש מימד כלכלי-חברתי כבד ומכריע. ודווקא כאן יכול שר בטחון לייצר נאמנה את המערכת מול משרד האוצר. כאשר יש לזכור שמשרד האוצר החל לדרוש שידרוג מערכות הבטחון רק לאחר שפורשי מערכות הבטחון נכנסו ותיפקדו באוצר.
_new_ הוספת תגובה



יש לזה תקדים
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 02/04/2006 שעה 0:49)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי אשכול כיהן כשר ביטחון למרות שלא היה לו כל רקע ביטחוני. הוא נמנע מלהתערב מעבר לניהול ברמה מיניסטריאלית, והשאיר את מלאכת היום יום בידי הרמטכ''ל. כתוצאה מכך צה''ל הגיע למילחמת ששת הימים כשהוא ערוך ומוכן כמו שצריך. את לוי אשכול החליף שר ביטחון שהיה ''מר ביטחון'' למהדרין. איך זה הסתיים כתוב בכל ספרי ההיסטוריה. אף אחד משרי ביטחון שבאו אחר כך, מרביתם יוצאי צה''ל, לא הגיע לרמת ההישגים של לוי אשכול.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי