|
העמדתי צדק מול חוק | |||
|
|||
אבל ברור שצדק ואמת נמצאים בכפיפה אחת ואינם מתקיימים אחד ללא השני. כאשר אני בוחר בצדק, אינני מבטל את ההיגיון ואת ההתחשבות במציאות. הבחירה בצדק היא קודם כל ידיעתו, לדעת מהו הדבר הנכון, לדעת מי הצודק ומדוע. לאחר הידיעה הנכונה צריכה לבוא השאיפה לעשות צדק, וכאן צריכים לבוא שיקולים נוספים כדי שהצדק לא יביא חורבן כמו שקורה כאשר רוצים ש''הדין יקוב את ההר''. אבל ללא ידיעת הצדק וההכרה בו, לעולם לא נצעד לכיוונו. | |||
_new_ |
מה שברור במקרה שלך שמלחמה שוה שלום | |||
|
|||
וצדק שוה עולה | |||
_new_ |
העמדתי צדק מול חוק | |||
|
|||
הידיעה שצדק אינו נחשב ''לידיעה אנושית'' כי האדם רואה [רק] לעיניים, עובר כחוט השני במערכת הצדק התלמודית [ולכן ההעדפה של פשרה על פסק דין]. זאת דוגמה איך ''הצדק מחוויר'' כאשר האמת מופיעה [בדיוק כמו ש''הכבוד מחוויר'' כאשר מופיע הצדק]. אתה צודק שחובתנו לשאול את שאלת הצדק, ולהיות אגב כך מודעים למגבלותינו האנושיות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |