פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 05/01/06 13:17)
אין הבדל עבור חסרי ערכים
צדק (יום חמישי, 05/01/2006 שעה 13:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי מה תאמר, שהיהדות צודקת?

קרטלי הסמים בקולומביה גם הצטיינו בנתינת צדקה לעניים..
אין הבדל........זה בודאי היה ממניעים טהורים.

לב-לבייב גם אוכל כמו החילוניים, רק שהוא מברך לפני שהוא מכניס את האוכל לפה.
לב-לבייב אולי משתמש ביחצנים אבל לצרכים עסקיים ולא כדי לפרסם את מעשי הצדקה שלו.

הצדקה של לבייב גבוהה מזו של החילוניים מכמה סיבות:
1. כי היא נעשית בסתר
2. הוא עושה אותה כי הוא מצווה.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל עבור חסרי דעת
סתם אחד (יום חמישי, 05/01/2006 שעה 14:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמבין יודע שאין הבדל בין צדקתם של אריסון
וגיידמק ואריסון לבין זו של לבייב. אם אתה
יודע, ברור שזה לא נעשה בסתר.

גיידמק ואריסון נתנו בגלל המצווה.
רק חסרי דעת לא יבינו זאת.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל עבור בעלי דעת
צדק (יום חמישי, 05/01/2006 שעה 16:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע, כי אחרים מספרים על לבייב, ולא לבייב מספר על עצמו.
איך לא חשבת על זה, ''משכיל'' שכמוך?

''גיידמק ואריסון נתנו בגלל המצווה'', איזו מצווה?
מי שנותן בגלל מצווה לא מפרסם את עצמו.
מצווה שאתה מרויח ממנה משהו בעולם הזה,
כאילו לא נעשתה בכלל.
גם את זה צריך לדעת מי שעושה מצווה.
_new_ הוספת תגובה



אם חסר דעת יודע זו לא מצווה
סתם אחד (יום חמישי, 05/01/2006 שעה 17:15)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה יודע סימן שזה לא בסתר. לא משנה איך תגלגל את זה. איך לא חשבת על זה? מתי חסר הדעת חושב בכלל; מתי חסר הדעת משתמש בהיגיון שלו.
_new_ הוספת תגובה



פראדוקס
רום הראל (יום רביעי, 11/01/2006 שעה 14:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצווה שאתה מרויח ממנה משהו בעולם הזה,
כאילו לא נעשתה בכלל.

זה אומר שאם אתה חש בטוב משום שעשית מצווה הלכה המצווה.

זה אומר שאם אתה יודע שמשהו נזקף לכבודך בעולם הזה, הלכה המצווה.

זה אומר שאם אתה מרוויח מזה משהו הלכה המצווה.

אבל זה לא אומר שאם אתה נזהר אפילו שלא להרגיש טוב מזה המצווה נשארה, כי בסתר שאתה שומר עליה, ושומר על עצמך שלא תרגיש טוב ממנה בעולם הזה, כל אותו הזמן אתה יודע ''שיש באמתחתך מצווה'', וגם אז הלכה המצווה.

איך שאני רואה את זה תשמח ותפרסם את המצווה כבר בעולם הזה. תהנה ממנה כמה שאתה יכול. אולי יתקנאו בך נוספים וירבו במצוות גם הם.

בכל מקרה רק אם תתגאה במצוותיך בעולם הזה, מוכיח שלא איכפת לך שהמצווה הלכה [בחשבון לעולם הבא], ואז היא תיזקף לזכותך כי לא היה איכפת לך לתת למצווה ללכת ולהתאין מחשבונך.

פרדוקס יפה.
_new_ הוספת תגובה



אתה יוצא מנושא הויכוח ומוצא פרדוקס
צדק (יום רביעי, 11/01/2006 שעה 14:41)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי בתורה עצמה יש מצוות עם שכר ידוע (נדיר מאד אבל קיים)
''כבד את אביך ואת אימך למען יאריכון ימיך''.

היהודי יודע בודאות שהמצוות הן לטובתו בעולם הזה ובעולם הבא, גם אם אינו מבין באיזו דרך.

בתקווה שאתה מכיר 2 נושאים בסיסיים אלו, איך עלה בדעתך שזו כוונתי?

האדם המקיים מצווה כדי להשיג רווח כלשהו בעולם הזה כאילו לא קיימה.
זה לא שאין עליה שכר על פי היהדות, אלא שהיא מצווה ירודה מאד, כנראה הנחותה ביותר,
שכרה יהיה רק בעולם הזה, וככזה הוא גם יהיה נמוך מאד.

ההרגשה הטובה היא הרגשה טיבעית, אבל לא עושים את המצווה עבור אותה ההרגשה, היא לא המטרה.

יש ויכוח במשנה מי הוא מקיים המצוות הטוב ביותר,
מי שעושה מצווה בהתנדבות או מי שעושה אותה מכיוון שצווה.
המסקנה שהגיעו אליה, שהמקיים מצווה מכיוון שצווה עליה הוא הגדול משניהם.
הסיבה: שהוא מכפיף את עצמו למצווה (צ בפתח) בכל תנאי, ללא כל שיקולים אנוכיים.
_new_ הוספת תגובה



אתה יוצא מנושא הויכוח ומוצא פרדוקס
רום הראל (יום רביעי, 11/01/2006 שעה 22:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישיעהו ליבוביץ זצ''ל טען כך.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי