|
ופרס האומץ שלי לומר דברים | |||
|
|||
לא מקובלים: יממה לאחר שהצטרפה לעבודה, המתמודדת החדשה כבר מחוללת סערה זוטא. בראיון לתחנת ''רדיו קול חי'' הסבירה מדוע הציבור החרדי הוא ''מיעוט נרדף ולא רוב רודף'' ומדוע תשמח לשתף פעולה עם החרדים בכנסת במלחמה על שמירת השבת ונגד הפורנוגרפיה. | |||
_new_ |
היא מבינה תקשורת | |||
|
|||
ויודעת לטומראת הדברים הנכונים בערוצים הנכונים. דרך אגב, המאבק נגד הפורנוגרפיה משותף להרבה גורמים ליברלים דווקא והקואליציה הזו היא על רקע מוסרי והתנגדות לניצול נשים. בעניין השבת אני מבין שהיא התכוונה לשמור על הקונצנזוס ולא לאסור בחוק נסיעה עם מכונית לים. לפחות ככה אני מקווה. מעניין מה היא מתכוונת לעשות בקשר לשבירת (ולשמירת) החוק בערי הקניונים החדשים שחצרות הקיבוצים. | |||
_new_ |
כוונתה היא בעיקר לאסור מסחר בשבת | |||
|
|||
גם בקניוני הקיבוצים ( שמשם זה התחיל אבל היום הם במיעוט) - כוונה שאני אישית מזדהה איתה. המסחר בשבת פוגע בתחרות החופשית בין חנויות הפתוחות בשבת ואלה שלא, פוגע קשות בעובדים בקניונים אלה, ומנוגד לחשיבות החברתית שאני רואה כיום המוקדש לתרבות ובידור. מצד שני , אני הייתי מתיר תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת... בוודאי טיסות של אל על, ומבטל התניית מתן כשרות למזון באי פתיחת העסק בשבת.. | |||
_new_ |
ופרס האומץ שלי לומר דברים | |||
|
|||
מעניין שכל הזמן שהייתה בתקשורת לא הבנו כי אלו דעותיה. כמו שנאמר : מה שרואים מפה לא רואים משם. אבל אצלה זה מהר מדי,ולכן מעורר השתאות. רמי,אתה יודע מה? פרס ניחומים יספק. | |||
_new_ |
ע.צופיה, אתה טועה: יחימוביץ התנגדה | |||
|
|||
לעבודה בשבתות כבר שנים ולא ממניעים דתיים דווקא. היא מתנגדת {כמוני אגב} ממניעים של מנוחה לעובד ושמירת תנאים סוציאליים לעובדי הקבלן בקניונים. ישנן סיבות נוספות להתנגדות כמו חוסר תחרות הוגנת כלפי סוחרים הסוגרים בשבת ובעיקר בעיר כמובן. זאת כלפי חנויות הקיבוצים הפתוחות בשבתות... | |||
_new_ |
לא קיבוצים ולא נעליים | |||
|
|||
בהתחלה היו אלה קיבוצים ומושבים , אחר כך קניונים על קרקעות של קיבוצים ומושבים, עכשיו זה כבר חלק גדול מהקניונים בערים שונות. יש לאכוף את חוקי עבודה ומנוחה | |||
_new_ |
ע.צופיה, אתה טועה: יחימוביץ התנגדה | |||
|
|||
הציטוט בתקשורת(ואתה מבין שרק משם אני שואב את הידע הנ''ל)קישר את התנגדותה לדתיים. הרושם שנוצר שהיא משמיעה דעות שעשויות לחבב אותה על המגזר הדתי.ואנו עוד זוכרים שדרעי קיבל ממנה ''התקף-לב'' בשידור חי. אציין כי אין אלה ''חנויות הקיבוצים'' אלא מרכזי קניות שפתוחים בשבת בעיקר בשטחי מועצות אזוריות שבהן רב מספר הקיבוצים.לידיעתך המרכזים בשפיים וגעש הם רק במחציתם בבעלות הקיבוצים. יש מרכז פתוח בפתח תקוה(ירקונים) יש במזכרת בתיה יש בהרצליה ועוד. הייחוס לקיבוצים אינו תמים ובא לרמז על משהו מכוער. | |||
_new_ |
מה מכוער בקפיטליזם הקיבוצי? | |||
|
|||
קניוני הקיבוצים לא מעלים רק את שאלת השבת (יום מנוחה כן או לא?) אלא גם את שאלת שינוי יעד קרקע (חקלאית) שנעשה ללא אישור רשויות - כלומר עבירה על החוק (שלא כמו בהרצליה ובפתח תקווה). | |||
_new_ |
לא בדיוק | |||
|
|||
הנושא של שינוי יעוד הקרקע ללא אישור הרשויות הוא מאד נפוץ בארץ שלנו, בכל המגזרים. חלק ניכר מן ההתנחלויות ביש''ע הוקם בדרך הזאת, הבדואים והערבים נוהגים כך, המושבים נוהגים כך, זכור לי מקרה של חבר כנסת מעתלית שנהג כך (תוספת לבית ללא אישור) וגם הקיבוצים נוהגים כך. בקיצור זו תופעה רחבה מאד ואני חושש שגם בהרצליה ובפתח תקווה. אבל הניסוח שלך זורק הכללה (''קניוני הקיבוצים'') לא בדוקה ולכן חוטא לאמת. | |||
_new_ |
עבירה אינה מכשירה עבירה | |||
|
|||
בד''כ אנשים ניתלים על אילנות גבוהים ואילו אתה נתלה דווקא על גרופר? | |||
_new_ |
שום דבר לא מכשיר האשמות שווא וסילוף | |||
|
|||
פרקש, ניסית ליצור רושם שקניוני הקיבוצים בולטים כעברייני שינוי יעוד קרקע, ''שלא כמו בהרצליה ובפתח תקווה'' (תגובה 70888). בעוד אני מכיר כמה קניוני קיבוצים שהוקמו רק אחרי שינוי יעוד הקרקע כחוק. מכאן שדבריך הם סילוף במטרה לפגוע בשמם הטוב של קיבוצים. הסילוף הזה בולט עוד יותר על רקע העובדה שהתופעה היא רחבה מאד. זאת גם הסיבה שהקדשתי מקום לתיאור היקף הבעיה. לא היתה לי כוונה להכשיר שום שרץ או עבירה ואתה כבר צריך לזכור שזוהי עמדתי. תודה שהזכרת לי את שמו של גרופר..... | |||
_new_ |
מה מכוער בקפיטליזם הקיבוצי? | |||
|
|||
אתה טועה,לא נעשתה כל עבירה על החוק בקיבוצים(לפחות ככל הידוע לי,ואני בשטח הנדלן). לעומת זאת בפתח תקוה נעשתה עבירה וכנראה יהרסו את המרכז בירקונים. | |||
_new_ |
ע.צופיה, פיפסת את הנקודה: | |||
|
|||
לא הבעלות על הקניונים היא הפואנטה, בין אם זה הקיבוץ המושב או המועצה האיזורית, הויכוח הוא על זכות העובד לשבת. זכות העובד לשבת מופרת גם ע''י החלפתה ביום חול חופשי. קבלת עובד בקניונים רבים מותנית בהסכמת העובד לעבוד בשבתות, זאת עוד אחת מההפרות של נושא השבת. כל זאת אני אומר ממניעים של צדק סוציאלי ולא מטעמי דת שגם הם טעמים חשובים לחלק גדול מהעובדים. אם שלי יחמוביץ טוענת לכך והיא כן, אז ''חזק ואמץ'' מגיע לה ממני גם אם אינני בדיוק ממילייה המעריצים שלה. | |||
_new_ |
ע.צופיה, פיפסת את הנקודה: | |||
|
|||
תרבות הפנאי בעשרות השנים האחרונות,בעולם ובארץ, גרמה שמאות סוגי עסקים,חלקם בילוי וחלקם מסחר,יהיו פתוחים גם בימי שבתון. זו לא חמדנות הסוחרים,זו דרישת הציבור ,המצביע במכוניותיו ובהמוניו. ההגנה על זכות העובד לשבת ,היא פטתית. האם העובדים נשאלו או שגב. יחימוביץ החליטה מה טוב להם . לגופו של ענין,כמו שיש חוקים המונעים אפלייה מטעמי מין,דת,גזע וכו. ניתן לחוקק חוק המגן מאפליה מטעמי עבודה בשבת. להערכתי,בגלל הגמול הכספי,רבים רוצים לעבוד בשבת. | |||
_new_ |
אולי אתה מוכן להסביר מדוע | |||
|
|||
''זכות העובד לשבת מופרת גם ע''י החלפתה ביום חול חופשי''? למה שהזכות ליום מנוחה שבועי תתמקד ביום מסויים אחד? מה ההיגיון בכך? רק מפני שמי שהוא כתב את זה לפני 3,000 שנה? העולם השתנה קצת מאז. | |||
_new_ |
אולי תסביר לי מה ההיגיון לסגור את כל המדינה | |||
|
|||
ביום מסויים ממניעים של ''מנוחה לעובד''?. דווקא לטובת העובד צריך היה לפתוח עסקים (בעיקר בענפי השרות) במועדים שיאפשרו לו שימוש בהם בלי להסתלק מהעבודה. בארה''ב הגיעו למסקנה הזאת אחרי תקופה ארוכה של אטימות (אני מכין מאמר על הנושא), והיום הרבה עסקים, במיוחד סופרמרקטים, פתוחים 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה. מרבית החנויות פתוחות עד 9 או 10 בלילה. מנוחת העובדים בעסקים האלה לא נפגעת כי הם יכולים לבחור ימי מנוחה אחרים. הם גם מקבלים תוספת שכר על עבודה בשבתות וחגים או במשמרות לילה. המעבידים חייבים להחזיק צוות יותר גדול של עובדים כדי למלא את התקנים וכל הצדדים יוצאים נשכרים. במקביל, התופעה של העדרות מהעבודה לצורך סידורים ו/או קניות כמעט ולא קיימת, מה שתורם להגברת הפיריון. | |||
_new_ |
איך שגלגל מסתובב | |||
|
|||
פעם לפני מלחמת יום הכיפורים בארה''ב וקנדה אפשר היה למצוא קניונים, תחנות דלק, ומזנונים פתוחים 24 שעות ביממה. כך היה בניו-יורק, טורונטו, מונטריאל ואפילו בעיירות קטנות יותר. כתוצאה מהאמברגו של אופ''ק התחילו לדבר על חיסכון בהוצאות על אנרגיה וגם התחילו לעשות. לאט אבל בטוח, צימצמו את שעות הפתיחה של חנויות, ועסקים אחרים כאשר התמקדו ביום א'. כמובן שלשמרנים, כמו רמי, זה מתאים להשקפת העולם, אבל הסיבה העיקרית היתה השיקול הכלכלי. לגבי הפריון אתה צריך לסייג זאת לפריון של העסק כולו (העובד שנעדר פגע בתפוקה של הצוות, אבל לא בפריון העבודה שלו עצמו.....). | |||
_new_ |
פרס הטקטיקה הנדושה | |||
|
|||
''יחימוביץ': 'השיח החילוני על חרדים הוא אנטישמי'''. מעניין ממי היא למדה להאשים את היריב באנטישמיות. יאללה, שתרוץ כבר לרב עובדיה לקבל ממנו ברכה וגם שיעור בפסיקותיו לגבי נשים ומעמדן. בהזדמנות זו היא תוכל לשאול אותו כמה נשים יש ברשימת ש''ס בבחירות לכנסת, וגם כמה אשכנזים יש באותה רשימה. היא גם יכולה לשאול את מאורי הדור מאגו''י כמה מזרחיים יש ברשימה שלהם לכנסת, שהרי לא ייתכן שמדובר במפלגות סקסיסטיות וגזעניות. ידוע למשל שיוצאי אתיופיה מתקבלים בברכה בחינוך העצמאי של אגו''י. | |||
_new_ |
היא כנראה מכירה את השיח הפנימי המתנהל | |||
|
|||
בחוגי השמאל. בעקרון אני מקבל את הבחנה. מה שמותר לרב פרץ, לרב פרס, לרב לפיד מותר גם לרב אליהו, לרבעובדיה ולרב שפירא. אסור להפלות רק בגלל אמונה שונה. | |||
_new_ |
עד ששמאלנית אומרת דברים של טעם | |||
|
|||
שלי יחימוביץ' בראיון ב''רדיו קול חי'': ''אני סולדת מהשיח האנטישמי שיש בציבור החילוני על החרדים. יש פה מוטיביים אנטישמיים. הציבור החרדי הוא מיעוט נרדף ולא רוב רודף כמו ששינוי מנסה להציג אותו. חלק גדול מדי של הישראלים מגדירים את הזהות היהודית שלהם באמצעות שנאת החרדי. אני לא חטאתי בזה''. ''כבר דיברתי עם פוליטיקאים חרדים, ודיברנו על מה נעשה יחד בכנסת. יש לנו המון דברים משותפים – למשל, המלחמה על שמירת השבת, בהיבט הסוציאלי שלה. אני חושבת שחילול השבת בקניונים זה דבר מחריד, גם מבחינת מה שזה אומר על התרבות החילונית'' ''מעולם לא תקפתי את הציבור הזה באופן לא הוגן. מעולם לא עשיתי פינה נגד חרדים, להיפך, תמיד הוכחתי שהישיבות מקבלות פחות מהאוניברסיטאות''. ולקשקשנים מסוגך, יחימוביץ' אמרה דברים דומים וקשים הרבה יותר, לפני כחודשיים, בעיתון גלובס: ''החרדים נתפסים כגוף שחור חסר פנים המשריץ ילדים ומבקש להשתלט על המדינה. עלוקות, רודפי בצע, משונים ונלעגים בבגדיהם ובמנהגיהם, גלותיים. ארסנל הביטויים כלפיהם, זה הנקוט בערבי שבת חילוניים, נשמע לפעמים כאילו הועתק ישירות מהדר-שטירמר, שלא לדבר על האופן שבו מציירים אותם לפעמים בקריקטורות. הבטן מתהפכת..''לא כמה נהרגו צריך לחשב, אלא כמה עוד נשארו מהם'', אמר לי אחרי הפיגוע בירושלים איש אחד, מוסרי וחכם בדרך כלל..... אבל, אחיי החילוניים, בואו נהיה כנים עם עצמנו ונודה שזה משפט לא נדיר, לא חריג, והוא עובר לידינו בלי שאוזנינו יצלצלו בכאב''. | |||
_new_ |
אלה לא דברי טעם, זו חנפנות בזויה מהולה בחרחורי שנאה | |||
|
|||
מהסוג של ''אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים''. | |||
_new_ |
השיח החרדי | |||
|
|||
הקשקשן, שלא ראה שפן בחייו, שפיטפט על אוכלי שפנים ונבלות, הוא רק קצה הקרחון של של השיח החרדי. די לנו אם נדגום את האמירות הגזעניות של ''צדק'' כאן בפורום כדי לחוש די טוב מה קורה בשיח החרדי. טול קורה מבין עיניך..... | |||
_new_ |
עד ששמאלנית אומרת דברים של טעם | |||
|
|||
אני אשמח שהגב. יחימוביץ תחזור בתשובה,תמצאו לה אברך ראוי,ותעזוב אותנו במנוחה. היא עקרב מצוי, תזהר מעוקצה. | |||
_new_ |
עד ששמאלנית אומרת דברים של טעם | |||
|
|||
להבדיל משמאלנים כמוך, שעבורם בני אדם צבועים בשחור ולבן בלבד, אנחנו מתיחסים ליהודים כבני אדם מורכבים, יש לכל אחד צד חובה וגם צד של זכות. אדם עושה מעשים טובים וגם רעים, אף על פי שהשמאלני הממוצע הוא רע בחלקו הגדול, הוא גם לפעמים, אולי בטעות, עושה גם מעשים טובים. וביהדות מעשה טוב של חיה ואפילו של דומם, שאין להם אפשרות בחירה, זוכה בהכרת הטוב, קל וחומר ששמאלני שעשה מעשה טוב יזכה בהכרה במעשהו. והתכונה הטובה של יחימוביץ' היא שהתקפי אמירת האמת וההודאה בטעויות, מופיעים אצלה יותר מאשר אצל כל שמאלני אחר. ----------- ודבריך ''היא עקרב מצוי'' מראה על עולמו הדו מימדי של השמאלני, לפני יומיים יחימוביץ' היתה עבורו צדיקת הדור ולוחמת זכויות האדם מספר אחת, לאחר שאמרה שני משפטים שאינם מוצאים חן בעיני השמאלני, היא מיד הפכה לעקרב מסוכן. שמאלנים שטוחים ורשעים, איך אתם חיים זה עם זה? זה בודאי עינוי סיני לסבול אחד את השני. | |||
_new_ |
עד ששמאלנית אומרת דברים של טעם | |||
|
|||
קחו אותה,קחו אותה. היא תמיד הייתה בשוליים של השמאל,דעותיה לא ייצגו אף אחד בשמאל,חוץ ממנה אולי? תתבשמו ממנה,אך זכור מה שאמרתי,:תתרחק מעוקצה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |