| מעניין להזכיר את דברי הרמב''ם שאומר: האמונה באל אינה דבר טעון הוכחה מדעית. למשנתו, אם נשתמש בהוכחה כזו או אחרת היום, יתכן כי בעתיד היא תתגלה כשגויה או תתבטל ואז ייצא מזה שאין אלוהים. לכן - הוא לא נכנס לוויכוח וקובע שאמונה היא דבר נטול הוכחה.
בזמנו למדתי אצל פרופ' נבנצל מהאוניברסיטה העברית שהוא גם איש מדע (פיסיקה) וגם אדם דתי. בשיחה בביתו הוא אמר לי יום אחד: '' ככל שאני לומד יותר וחוקר יותר ומגלה חלקיק קטן מקודמו - כך מתחזקת אמונתי באלוהים''. (הציטוט מזכרוני ואינו מדוייק).
לגופו של עניין: קביעת תכנים ללימוד היא סוגייה מרתקת וללא ספק פוליטית (גם אם היא מאוד מקצועית). אני מוצאת שבשיעורי האקטואליה בכיתות - גם אם אינני מביעה דיעה (אסור לי להביע דעות פוליטיות) - הרי שבאמצעות שאלות אני יכולה לכוון את תלמידיי ליישר קו עם דעתי או עם הנחותיי. ניתן לעשות זאת כמובן גם בדרכים נוספות בנושאים שקשורים בדת, בחברה, בכלכלה ובכל דבר. |