פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 15/08/05 21:47)
למה חשוב כל כך לספור
פרקש (יום שלישי, 16/08/2005 שעה 23:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה חשוב כל כך לספור כמה ערבים ויהודים היו בארץ ב-‏1882 נניח?

זה בודאי חשוב ללימוד ההיסטוריה, ולהגיע מוכנים למבחן של המורה רחל. אבל מה הקשר בין זה לבין הסכסוך הערבי-יהודי היום ועל שאלת הבעלות על ארץ ישראל?

אני מקבל שהיו יותר ערבים מיהודים במאה ה-‏19 בארץ ישראל. אפילו שבמשך כמה עשרות שנים באותה מאה היה רוב יהודי למשל בירושלים. אבל לא זה העניין.

ארץ ישראל מעולם לא היתה ארץ שעליה נוצר עם חדש, לפחות מאז נוצר בה העם היהודי. ולא שלא היו נסיונות. גם הצלבנים וגם ערבים בדורות שונים ניסו להקים כאן מדינות, ערי מדינה, מדינת אזור וכיוצא באלה. בתרבות האנושית מקובל לראות עמים כמחוברים ויונקים מנוף מולדתם - והעם היהודי הוא היחידי שינק מנוף מולדתו בארץ ישראל כנראטיב אמוני ולאומי, גם בגלות וגם בארץ ישראל (ולאורך כל ההיסטוריה של הגלות חיו יהודים בארץ ישראל, דבר שהציונות הסתירה או שהתעצלה לספר).

מעניין שגם בתרבויות האחרות - הנוצרית והמוסלמית - ארץ ישראל מחוברת לעם ישראל. אלא שבהן, לצורך נטילת כתר האמונה הם מדברים מבחינה דתית על האובדן הרוחני-אמוני של עם ישראל ונטישתו של האל. אבל מבחינה רציונאלית הם מקבלים את הקשר של היהודים לארץ ישראל.

כשם שיהודים גרו בגלות, ולעיתים היו רוב על מארחיהם המקומיים (למשל באלכסנדריה של המאות הראשונה לפני הספירה עד המרד במאה השניה לספירה) ולא עלה בדעת מאן דהוא שיכולים הם לדרוש עצמאות כביטוי ללאומיותם, כך אין מיעוט אחר ולא משנה מה גודלו הוא, לדרוש בעלות על נכסים לאומיים ורוחניים של היהודים.

כיום מה שעומד למבחן הוא לא אם הגבול יעבור 10 ק''מ ממערב או ממזרח ל''גדר'', אלא המריבה היא על קיום העקרון הזה. הערבים בארץ ישראל רואים עצמם כיורשים של האדמה מתוקף נוכחותם ההיסטורית הארוכה כאן ומתוך אמונה שהם מחליפיו של עם ישראל שבגד באלוהיו. אללה יביא את הישוע.

כמה שנספר להם שעמק יזרעאל היתה ביצות ונטושה לא ישנה את המשוואה הזו. הם הבעלים של הארץ ויהודים יכולים לחיות בה לכל היותר כאזרחים נאמנים תחת שלטון הח'ליף.
_new_ הוספת תגובה



למה חשוב כל כך לספור
ע.צופיה (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 6:42)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק מה שאתה מציע לערבים:''יכולים לחיות בה לכל היותר כאזרחים נאמנים תחת שלטון...''.
לטיעוניך על הארץ (שאני מזדהה עימם) יש אותו תוקף כמו לטיעוניהם של הערבים,הנוצרים
המציאות הגלובלית היא שקובעת.(ותמיד קבעה את גורל פיסת האדמה הקטנה הזאת).
.
_new_ הוספת תגובה



וכי מה רע בהצעה שהעלת?
פרקש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 12:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכי יהודים לא חיו וחיים במדינות לאום של אחרים?
_new_ הוספת תגובה



וכי מה רע בהצעה שהעלת?
ע.צופיה (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 14:26)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא יכול לפתור את הבעיות העכשויות במזה''ת ע''י טיעונים היסטוריים.
זה טוב לויכוח אקדמי ביני לבינך,אך זה לא עובד במציאות.
כוח,נחישות,פיקחות,יוזמה,חוכמה,הסברה נכונה ועוד כמה דברים הם הקובעים את ההווה והעתיד הקרוב.
_new_ הוספת תגובה



אין עתיד בלי עבר
פרקש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 1:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צדק בלי נכסים.

התכונות שציינת חשובות ביותר כדי לממש נכסים לאומיים אבל הם לא תחליף להם. כי כפי שאמרתי, היהודי עם כל נחישותו ופיקחותו לא דרש לבטא את לאומיותו במקומות בהם היה רוב בזמן מסויים בגלות או במקומות בהם ישב לפני הגוי.

מה שנקרא: חומר ורוח.
_new_ הוספת תגובה



אין עתיד בלי עבר
ע.צופיה (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 6:09)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטיעונים ההיסטוריים נמשכים 2000 שנה, הסיבה שמדינת ישראל קמה בנקודת זמן מסוימת היא תוצאה של נסיבות מדיניות ויכולת ניצול הזדמנויות של המנהיגות היהודית.
ולצורך ניצול הזדמנויות זקוקים לכל הדברים שמניתי לעיל.
_new_ הוספת תגובה



תשאל את אלו שהעלו את הנושא
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 11:48)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לא אני העליתי את נושא גודל האוכלוסיות. לכן ראוי שתבקש את התשובה לשאלה שלך אצל מישהו אחר.

2. אני גם חולק עליך לגבי האמירה ש''ארץ ישראל מעולם לא היתה ארץ שעליה נוצר עם חדש, לפחות מאז נוצר בה העם היהודי''.
_new_ הוספת תגובה



לגבי 2, איזה עם?
פרקש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 12:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כוונתך ל''עם פלסטיני'' אז שיקום לו אם הוא רוצה אבל לא על חשבון העם היהודי ונכסיו. שנאמר ''הרצחת וגם ירשת''?

בכל מקרה עם זה קם או הוקם כקונטרה לאחר שזהות יהודית לאומית תבעה את זכויותיה בארץ ישראל ותהליך הציונות נטע שורשיו ופרחה בענפיו. ואני חוזר להשוואה לעם היהודי, שגם בגלותו ובתנאים דומים לא דרש ביטוי לאומי טריטוריאלי על אדמות לא לו.

רוצה ה''עם הפלסטיני'' מדינה, שיקימה במקום אחר. אולי בירדן? מה דעתך?
_new_ הוספת תגובה



כעת אתה בעצם מודה שהאמירה שלך היתה גורפת מידי
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 23:01)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מומחה להיסטוריה העתיקה של ארץ ישראל אבל כל מי שמכיר את הנושא קצת יודע שנוצרו כאן עמים וישבו כאן
מאות שנים. זה שנתעלם מהעובדות ההיסטוריות לא ימחוק אותן.

אני גם חולק על הקביעה הבאה (שהיא פחות גורפת מהקודמת): ''בכל מקרה עם זה קם או הוקם כקונטרה לאחר שזהות יהודית לאומית תבעה את זכויותיה בארץ ישראל ותהליך הציונות נטע שורשיו ופרחה בענפיו''.
_new_ הוספת תגובה



כעת אתה בעצם מודה שהאמירה שלך היתה גורפת מידי
Israeli101 (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 8:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''אני גם חולק על הקביעה הבאה...... עם זה קם או
הוקם כקונטרה לאחר שזהות יהודית לאומית תבעה את זכויותיה
בארץ ישראל''

לא ניתן ל''חלוק'' על אמת עובדתית!
כל הדיוט יודע שזהות פלשתנאית מעולם לא הייתה קיימת.
יתרה מכך, היו אלא הרומאים בשנת 70 לסה''נ אחרי שבצעו
רצח עם(יהודי) והכריזו שארץ ישראל לא קיימת, ומעתה(דאז)
יקרא המקום ''פלשתינה'', שם שנלקח מהפלישתים, עם ללא
קשר לערביי השטחים.

עד כמה שידוע לי, הייה זה אחמד שוקרי, קודמו של ערפאת,
שהשריש שם זה על ערביי יש''ע וישראל. בזמן המנדט, היו
אלו היהודים שכונו כך!!!

במציאות, מאז ומתמיד, פלשתינה מעולם לא קיימת כאוטונומיה
עצמאית, אין שפה פלשתנאית, ואין תרבות נפרדת. ערביי
יש''ע וישראל הם ברובם צאצאי מהגרים שהגיעו ב-‏120
השנים האחרונות מארצות ערב השכנות, והיתיישבו על
שטחי ארץ ישראל שהוחרמו בעבר מיהודיי ישראל.

אין זה אומר שכיום אין להם זכות מסויימת, אבל זוהיא
זכות במחלוקת עם בעלי הקרקע הישראלים, צעצאי היהודים
שהוגלו בעל כורכם לגולה.
_new_ הוספת תגובה



[*] למי אתה מדבר?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:30)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסר ביטוי לא ראוי]
_new_ הוספת תגובה



למי אתה מדבר?
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:53)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשיתי מאמץ להסביר ולתרגם, מכיוון שהיתברר
שהוא אינו יורד לסוף דעתי. אבל לצערי הוא
נחוש בדעתו לעמוד על קטנות ולשחק לא מבין!

או שמע הוא מבין, רק נהנה לשחק?
או נהנה לשחק ולא מבין?

בכל מקרה הוא נעלב שלא לצורך מבקורת בונה!
_new_ הוספת תגובה



אתה, Israeli101, לא ממש יודע מהי ביקורת בונה
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 15:32)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגת טענות וביקשתי עליהן הבהרות - ביקשתי שתבסס את הטענות. מה זה אם לא בקשה לעריכת ביקורת בונה?

אתה בחרת לסרב, ובמקביל לנסות לערוך משחק של חזרות על הטענות הלא מבוססות. כל הדיוט יודע שחזרה על טענות במילים אחרות אינן הבהרה או ביקורת בונה. אבל אתה בשלך. כאשר נגמר לך הסוס הזה עברת לטענה המופרכת שהבהרת (אבל לא בא לך להציג קישורים).

עשה לעצמך טובה לך ללמוד מהי ביקורת בונה לפני שאתה טוען משהו בהקשר הזה.
עשה לעצמך טובה לך ללמוד ענווה מהי.... !!
_new_ הוספת תגובה



אתה, Israeli101, לא ממש יודע .......
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 1:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''הצגת טענות וביקשתי עליהן הבהרות - ביקשתי שתבסס את הטענות. מה זה אם לא בקשה לעריכת ביקורת בונה?''

חזרתי, עניתי, הרחבתי, ללא הואיל? אתה בשלך!
מה אגיד ומה אספר, אחרים מתייאשים, ואני לעולם!
_new_ הוספת תגובה



אכן כך
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 14:55)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני גם חולק על הקביעה הבאה...... עם זה קם או
הוקם כקונטרה לאחר שזהות יהודית לאומית תבעה את זכויותיה
בארץ ישראל''

לכן אני גם חולק על ההצהרה היותר גורפת: ''כל הדיוט יודע שזהות פלשתנאית מעולם לא הייתה קיימת''.

אני סומך על הספרים והמאמרים של המלומדים ממני:
קרא למשל את (רשימה חלקית מאד):
1. המאמר ''על קיר הברזל'' שכתב ז'בוטינסקי בשנת 1923.
2. ספרו של פרופסור יוסף גורני ''השאלה הערבית והבעיה היהודית'' הוצאת עם עובד, 1985 (למשל עמודים 115-110).
_new_ הוספת תגובה



אכן כך
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 1:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''יוסף גורני ''השאלה הערבית והבעיה היהודית'' ''

פרופ' גורני גם כתב: ''את טאבה לא צריך היה להחזיר למצרים, כדי שלא ליצור תקדים לגבי הסורים ברמת-הגולן''

''הם לא משמידים אותנו מפני שהם מפחדים מהמחיר שישלמו''

''הערבים לעולם לא ישלימו איתנו ועם קיומנו כאן''

''לא היה בכל תולדות תנועות המחתרת והטרור, טרור אכזרי כל כך כמו זה של הערבים''

ואת הבא אתה חייב לקרוא אדון דוד!
''הטענה של אנשי שמאל למיניהם שאנו היינו נוהגים באותן שיטות טרור והרג כמו הערבים, היא תעמולה זדונית ''
*************************************************

ב ''קיר הברזל'' לא מצאתי התייחסות לערביי השטחים כאל עם!
הוא נוקב בהגדרות כגון ''אוכלוסיית הילידים'' או ''ערביי ארץ-ישראל'', להבדיל אני טוען ש''זהות פלשתנאית מעולם לא הייתה קיימת''.
הסבר לי אדון דוד 'מה הקשר בין מחט ל....''

יתרה מכך: ''קיר הברזל'' ממשיך: ''שאין להעלות על הדעת אפשרות של כל הסכם מרצון שהוא עם ערביי ארץ-ישראל. כל עוד יש לערבים אפילו זיק של תקווה להיפטר מאתנו, הם לא ימכרו את תקוותם''.
אומנם משפט זה לא קשור ישירות למחלוקת
ביננו בנושא, אך ודאי צורם באזניך!
_new_ הוספת תגובה



אכן כך
יובל רבינוביץ (שבת, 20/08/2005 שעה 2:21)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנת 1977 ביקר נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בישראל. בנאום החגיגי שנשא ראש הממשלה מנחם בגין, הוא התייחס ל„ערביי ארץ-ישראל”, מונח שתורגם על ידי המתורגמן ל-Israeli arabs.

הביקורת שנמתחה על בגין בהימנעו מאיזכור הפלשתינאים נענתה על ידו בכך שהתרגום היה קלוקל: המונח Israel מתייחס למדינת-ישראל, בעוד שהמונח ארץ-ישראל מתייחס לאיזור גיאוגרפי גדול יותר. לכן התרגום הנכון של „ערביי ארץ-ישראל” היה צריך להיות Palestinian arabs.

בגין יצק מים על ידיו של זאב ז'בוטינסקי, והחשיב אותו כאחד מגדולי המנהיגים בכל הזמנים. אני מניח שגם בעניין האמור היתה זהות רעיונית ביניהם. כאשר ז'בוטינסקי דיבר על „ערביי ארץ-ישראל” בשנת 1923 הוא התכוון לאותו עם שעליו דיבר מנחם בגין 54 שנים מאוחר יותר.

הנה מתוך „על קיר הברזל”:
          ________________________

כל עם, שהוא מיושבי-הארץ, בין שהוא עם תרבותי ובין שהוא עם פראי, רואה בארצו את ביתו הלאומי, בו הוא רוצה להיות ולהישאר לעולמי-עד בעל-בית גמור; לא רק לבעלי-בית חדשים, אלא גם למשתתפים, או לשותפים חדשים בהנהלת משק-הבית, הוא לא יתן רשות-כניסה מרצונו הטוב.

דבר זה מתייחס גם אל הערבים.
          ________________________

ואם תאמר שאין כאן הכרה בקיום לאומי עצמאי בנפרד משל האומה הערבית כולה, אוסיף לך את הציטוט הבא מתוך אותו מאמר:
          ________________________

אילו גם היה אפשר (ואני מפקפק בכך) לשכנע את ערביי באגדאד ומכה, שארץ-ישראל אינה בשבילם אלא חבל-ספר קטן ובלתי-חשוב, הרי בשביל ערביי ארץ-ישראל היתה ארץ-ישראל נשארת גם אז לא חבל-ספר, אלא מולדתם היחידה, מרכזו ומשענו של קיומם הלאומי העצמי.
          ________________________

כלומר - ז'בוטינסקי טוען שבארץ ישראל יושב עם שיש לו קיום לאומי עצמי. הוא קורא לו „ערביי ארץ-ישראל”.

מכאן הוא עובר לשאלה כיצד יש להתייחס לאותה ישות בקווים שתיארת.

הציטוטים מתוך גירסת המאמר שבמכון ז'בוטינסקי: http://www.jabotinsky.org/Jaboworldh/docs/ironwall_h...
_new_ הוספת תגובה



אכן כך
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 3:45)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כלומר - ז'בוטינסקי טוען שבארץ ישראל יושב עם שיש לו קיום לאומי עצמי. הוא קורא לו „ערביי ארץ-ישראל”.''

זאת אמרתי. ועל כן אין ביננו מחלוקת.

בנושא הישות הערבית בארץ ישראל, הוספתי:
''במציאות, מאז ומתמיד, פלשתינה מעולם לא קיימת כאוטונומיה
עצמאית, אין שפה פלשתנאית, ואין תרבות נפרדת. ערביי
יש''ע וישראל הם ברובם צאצאי מהגרים שהגיעו ב-‏120
השנים האחרונות מארצות ערב השכנות, והיתיישבו על
שטחי ארץ ישראל שהוחרמו בעבר מיהודיי ישראל.

אין זה אומר שכיום אין להם זכות מסויימת, אבל זוהיא
זכות במחלוקת עם בעלי הקרקע הישראלים, צעצאי היהודים
שהוגלו בעל כורכם לגולה.''
_new_ הוספת תגובה



המונח עם הוא רחב
פרקש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 2:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באותה עת של אמצע המאה הקודמת דיברו על עם ערבי בפלסטין ועם יהודי בפלסטין. משהו כמו עם יהודי בצרפת. אין כאן כל רמיזה לבעלות לאומית על קרקע. מה עוד, שהמונח ערבי כמקובל, הוא כוללני בכוונה תחילה. הערבים עצמם כינו את עצמם ערביי פלסטין ולא פלסטינים. כי פלסטינים היו גם יהודים, בריטים, תורכים, ארמנים, רוסים ועוד רבים אחרים. ערביי פלסטין עצמם נחלקו לפי מוצאם הלאומי אם מלבנון ומסוריה, או ממצרים וסודאן וכו', ולא התחברו בינהם בקלות.
_new_ הוספת תגובה



מה זה שייך?
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 9:24)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסה''כ כתבתי על קיום או אי קיום העם הפלשתינאי. כך גם ההיסטוריון פרופסור גורני באותו הספר באותו קטע שציינתי. לכן ההערות האחרות שלך (הציטוטים מדברים שכתב פרופסור גורני) לא קשורות לנושא עליו כתבתי.

יש בפורום שלנו כמה אנשים שלא מסוגלים להפריד את העמדה הפוליטית שלהם מדיון על העובדות ונתונים היסטוריים. חלקם גם לא מסתדר עם דיונים כאן מבלי להשתמש שמוש מוגזם בתוויות. זו כנראה הסיבה שאני מותקף לא פעם על לא עוול בכפי על ידי חלקם.

אני בכל אופן מנסה להפריד בין דעתי הפוליטית ובחינת העובדות והנתונים ההיסטוריים.
_new_ הוספת תגובה



דרך אגב!
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 1:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב, מעניין שאתה נוקב בספרו של פרופ' יוסף גורני הבנתי שהוא יו''ר המועצה האקדמית, במרכז למורשת בן-גוריון, שדה בוקר. היתקבל אצלי הרושם, שמספר כותבים בפורום מיקומם דומה, אבל אין לך שפה משותפת אתם? אם
לנקוט בלשון המעטה!
_new_ הוספת תגובה



הבהרה
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 9:10)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מכיר את פרופסור גורני ברמה האישית ועד לרגע זה לא שמעתי על מעמדו במרכז למורשת בן גוריון. למיטב זכרוני השם הוחלף למכון בן-גוריון.... אבל אני לא עוקב אחרי כל הפרטים שקשורים במוסד הנ''ל.

אני מניח שיש משתתפים בפורום שמיקומם דומה לשלי. מה שבטוח שעם אלו שאני מכיר יש לי קשר טלפוני יום יומי וגם שיתופי פעולה.

אם זה לא שפה משותפת, מה כן?
_new_ הוספת תגובה



הבהרה
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 15:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מה שבטוח שעם אלו שאני מכיר יש לי קשר טלפוני יום יומי וגם שיתופי פעולה''

כמו ישראל בר-ניר?
_new_ הוספת תגובה



הפורום הוא לא במה לדיון על המשתתפים
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 18:15)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרא את כללי המערכת.
הנסיון שלך לנחש דברים עלי ועל קשרי האישיים הוא מיותר לגמרי. יש לך אפשרות ברורה לעשות זאת על ידי מייל בו תזדהה.

בנתיים רד מזה.
_new_ הוספת תגובה



ג'ואן פיטרס
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 15:05)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שקודם טרחת לזלזל בעמדה של ג'ואן פיטרס כאשר היא חילקה את האוכלוסיה של ארץ ישראל בין יושבי קבע לנוודים. אבל כעת אתה מציג עמדה (''ערביי
יש''ע וישראל הם ברובם צאצאי מהגרים שהגיעו ב-‏120 השנים האחרונות מארצות ערב השכנות, והיתיישבו על שטחי ארץ ישראל שהוחרמו בעבר מיהודיי ישראל...'') שבמידה רבה נובעת על הביסוס העובדתי שהיא סיפקה.

מדוע?
_new_ הוספת תגובה



ג'ואן פיטרס
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 0:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''מעניין שקודם טרחת לזלזל בעמדה של ג'ואן פיטרס''.

דעתי לא הישתנתה, הינחתי זאת בבהירות נאותה
בכל כתבה. תפסיק לכזב! לא מתאים להוגה דעות שכמותך!
גם אם נפגעת מהאמת עד עומק נשמתך!!
_new_ הוספת תגובה



קרא שוב את מה שכתבתי
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 9:03)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא טענתי או רמזתי ששינית את דעתך, מכאן שאינני מכזב. לכן באמת עדיף שתזהר בביטויים שאתה משתמש.

בסה''כ ביקשתי הבהרה לעובדה שנראתה לי בולטת מאד. מצד אחד אתה מתייחס בזלזול למושגים בהם משתמשת החוקרת ג'ואן פיטרס ומצד שני מביע עמדה שבמידה רבה מבוססת על המחקר שלה. זה הכל
_new_ הוספת תגובה



קרא שוב את מה שכתבתי
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 15:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מצד אחד אתה מתייחס בזלזול למושגים בהם משתמשת החוקרת ג'ואן פיטרס ומצד שני מביע עמדה שבמידה רבה מבוססת על המחקר שלה''

כוון אותי במטוטה לתגובה שלי, שבה ''היתבססתי'' על ג'ואן?
לא תמצא שכזה! ולכן כזבת.
והייה אם תמצא, אחזור בי.

דרך אגב, לא ''זלזול'' אלא השגה על נתון מטעה של ג'ואן.
_new_ הוספת תגובה



קרא שוב את מה שכתבתי, תרתי משמע
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 18:44)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי כתבת: ''ערביי יש''ע וישראל הם ברובם צאצאי מהגרים שהגיעו ב-‏120 השנים האחרונות מארצות ערב השכנות, והיתיישבו על שטחי ארץ ישראל שהוחרמו בעבר מיהודיי ישראל'' (תגובה 63957).

באופן כללי זו עמדתה שמבסס הספר של ג'ואן פיטרס ולכן כאשר ראיתי ביטוי לכך שאינך מקבל את אחת הטענות שלה שאלתי שאלה על הסתירה-כביכול בדבריך. לא טענתי ואינני טוען שאתה מתבסס על עמדתה או שדבריך הספציפיים מבוססים במודע על המחקר שלה. החלק הזה של דברי מתייחס לדעתי שמחקרה של ג'ואן פיטרס הוא מקור חשוב לעמדות מן הסוג הזה.

לכן לא צריך לחפש שום ביטוי או לטעון ''כזב'' על טענה שלא קיימת.
_new_ הוספת תגובה



קרא שוב את מה שכתבתי, תרתי משמע
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 21:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כאשר ראיתי ביטוי לכך שאינך מקבל את אחת הטענות שלה שאלתי שאלה על הסתירה-כביכול בדבריך. לא טענתי ואינני טוען שאתה מתבסס על עמדתה או שדבריך הספציפיים מבוססים במודע על המחקר שלה. החלק הזה של דברי מתייחס לדעתי שמחקרה של ג'ואן פיטרס הוא מקור חשוב לעמדות מן הסוג הזה.''

הסבר זה מקובל עליי.
_new_ הוספת תגובה



שום אמירה שלי לא היתה גורפת
פרקש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 2:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל דבר מדברי הוא מדוד ושקול.

בהסטוריה של ארץ ישראל לא נוצרו עמים מאז גלה עם ישראל מארצו. ועוד דבר, על אף הגלות תמיד היו יהודים בארץ ישראל, לעיתים רבים ממה שלימדונו בבית הספר, ולעיתים רוב במקום מסויים.

העם היחידי שנוצר ב-‏2000 השנים האחרונות הוא אותו עם שאנחנו מדברים עליו וקוראים לו ''פלסטיני''. אני רוצה להזכיר לך שגם אני פלסטיני באופן פורמלי. הורי עלו ארצה לפני 15 במאי 1948 וקיבלו סרטיפיקאט המגדיר אותם פלסטינים יהודים. זה לא אני קבעתי להם את הכינוי אלא הכובש השליט הבריטי.

אנני מכיר עם שלישי שהכריז על עצמו שקם בארץ. אולי שכחתי, אז כדאי שתזכיר לי.

בכל מקרה, אין העובדה הזו, אם אמינה היא, יכולה לשלול בעלות קודמת של עם אחר (העם היהודי) על הארץ. לחילופין אומר, שאם אתה מקבל את קיומה של ישראל בגבולות 1949 שנקבעו בכיבוש ובמלחמה, אז גם אתה עושה חטא על פי דרכך היום. יתכן, שגם גבולות אלא לא חוקיים ולא מוסריים ויש ללכת לקראת הפלסטינים ולוותר להם ולהצטמצם לכיוון גבולות החלוקה (שמא יתרגזו עלינו אם לא נעשה זאת ויזרקו אותנו לים).

אנחנו היום מדברים על חבל ארץ בו יש סכסוך על בעלות וחוסר יכולת להידברות הדדים ולהגעה לעמק השווה. במקום שלא מדברים שלום, עושים מעשים חד צדדיים. פעם נותנים, פעם לוקחים. לאחר שתירגלנו את השיטה, יש מקום לקחת באופן חד צדדי שטחים ביו''ש,שכוללים גושי התנחלויות ולספחן לישראל, תוך תיקון הגדר.

עכשיו לגבי קיום עם או תרגיל מבריק של נסיון לבטל את זכות קיומו של עם יהודי בארץ ישראל. להלן ציטוט זוהייר מוחסיין מפקד החמאס היום, עוד ב- 1977 (בטרם היה החמאס). החמאס חזר על הצהרה זו בשבוע שעבר, וזה עבר די בשקט בתקשורת ובפורום:

In an interview with the Dutch newspaper ''Trau'' (March 31, 1977), PLO executive committee member Zahir Muhsein said: ''The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct 'Palestinian people' to oppose Zionism. These words could have come right from Arafat's mouth too!

http://frontpagemag.org/Articles/ReadArticle.asp?ID=...

_new_ הוספת תגובה



קח ציטוטים קודמים יותר בקשר לעם ה''פלשתיני''
צדק (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 2:41)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיך הירדני,חסן : ''פלשתין היא ירדן וירדן היא פלשתין,עם אחד וארץ אחת,
עם היסטוריה אחת וגורל אחד''

מוחסין זהיר , אחד ממנהיגי אש''ף
אפריל 1977
בראיון לעיתון ההולנדי Trud : ''אין באמת עם פלסטיני ,
התביעה לזהות פלשתינית נפרדת מועלית רק מסיבות טקטיות ,
הקמתה של מדינה פלשתינית תשמש ככלי במאבק נגד ישראל ולשם האחדות הערבית,
אין הבדלים בין ירדנים ופלשתינים, סורים ולבנונים, כולנו שייכים לאומה אחת.
רק מסיבות פוליטיות אנו מדברים על זהות פלשתינית בניגוד לציונות''.
_new_ הוספת תגובה



שום אמירה שלי לא היתה גורפת
Israeli101 (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 10:34)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערפאת השלים את זאהיר מוהשין בקטע הבא:

''We Palestinians will take over everything, including all of Jerusalem....All the rich Jews who will get compensation will travel to America....We of the PLO will now concentrate all our efforts on splitting Israel psychologically into two camps. Within five years we will have six to seven million Arabs living in the West Bank and in Jerusalem....You understand that we plan to eliminate the State of Israel and establish a purely Palestinian State....I have no use for Jews; they are and remain Jews.''

--Yasser Arafat on January 30, 1996, addressing 40 Arab diplomats at the Grand Hotel in Stockholm. Speaking under the title, ''The Impending Total Collapse of Israel''.

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי