|
הנתונים שהבאת הם של המפריזים במספר הערבים | |||
|
|||
לפניך עדות על מפה בריטית מפורטת ביותר מאותם השנים, וקישור למאמר כולו: '''הקרן הבריטית לחקירת ארץ ישראל' הוקמה בשנת 1865 על ידי סלתה ושמנה של החברה הבריטית דאז - לורדים, אנשי אקדמיה, כוהני דת, אילי הון. הקרן הציבה לה כמטרה לערוך מחקרים ארכיאולוגיים, היסטוריים, גיאוגרפיים ואתנוגרפיים במה שנקרא אז 'פלסטיין'. המשלחת מנתה כמה עשרות אנשים, ביניהם קרטוגרפים מומחים, ובראשה עמדו אישים בעלי שיעור קומה: וורן, קונדר וקיצ'נר. היא החלה בסקר בשנת 1871 וסיימה את עבודתה בשנת 1878. הדפסת המפה נמשכה כמה שנים, ועם הופעתה היא היתה המפה המפורטת והמדויקת ביותר של ארץ ישראל. בגלל גודלה הודפסה המפה ב-26 חלקים נפרדים, בארבעה צבעים, בשיטת הליתוגרפיה. מה לומדים מהמפה ייחודה של המפה הוא שהמודדים הבריטיים סימנו בדיוק נמרץ את גבולותיו של כל יישוב וציינו בצבעים מיוחדים את החלקים המאוכלסים שלו. כלומר: אפשר על פי מפה זו לדעת מה היה גודלו של כל יישוב שהיה בארץ באותה תקופה, מנהר ליטאני בצפון ועד דרומית לבאר-שבע. המפה משקפת בצורה קרטוגרפית מה שמארק טווין תיאר בצורה ספרותית: ארץ שממה וציה, ריקה מאדם. בעזרת סרגל מדידה קל לקבוע את גודלו של כל יישוב. בדיקת הכפרים מעלה שמדובר בכפרים ששטחם זעיר. הגדולים שבהם הם בני מאה על מאה חמישים מטרים. בקושי שתי שורות בתים. הסימון בצבעים מלמד למשל שעכו היתה מיושבת אז רק בחלקה. אזורים שלמים היו ריקים מאדם, בדיוק כמו שלמדנו בבית הספר. כזהו למשל עמק יזרעאל וביקעת הירדן וכל המקומות שהמתיישב העברי החיה (על עמק יזרעאל אומר בני מוריס בספרו שהציונות שגאלה את העמק שללה מן הפלשתינים שטח שיכלו להתפתח בו). כמה ממצאים העולים מן המפה, יש בהם כדי להמחיש את חשיבותה. חיפה מסומנת במלבן בגודל 7 מילימטר על 3 מילימטרים. כל מילימטר שווה ל-63 מטרים במציאות. פירוש הדבר ששטח חיפה כולה היה 440 מטרים על 190 מטר. המושבה הגרמנית נמצאת מחוץ לחיפה וכל בית בה מסורטט בדייקנות. נצרת היתה אז קצת גדולה מחיפה. צורתה כצורת דלעת שהצלע הארוכה שלה 600 מטרים והצלע הקטנה כ-300 מטרים. אפילו טבריה גדולה מחיפה - 300 על 600 מטרים. יפו ''הגדולה'' היתה בסך הכל עיירה קטנה - 540 על 240 מטר. שייח' מוניס עליו יושבת אוניברסיטת תל-אביב היה כפר קטנטן 180 על 90 מטר. אבו כביר, יאזור וסומייל זעירים ממש. דלית אל כרמל מסומנת כביצה קטנטנה בגודל 3 מילימטר. וכך עוספייה יהוד וכפרים רבים אחרים. ירושלים שבתוך החומות אכן גדולה - אלף מטר על אלף מטר. לא היה כלום מחוץ לחומות. ובתוכן, אנחנו יודעים (לא מן המפה), תמיד היה רוב יהודי. המאמר המלא והמרתק: | |||
_new_ |
המאמר אכן מרתק | |||
|
|||
הפרשנויות,ככל פרשנויות ניתנות לפרושים שונים. אך אנא זה מביא אותך? גם לפי הפרשנות המחמירה ביותר היו בא''י בסוף המאה ה-19 כ-100000 תושבים. מתוכם כ-15% יהודים. בתגובה קודמת שלך כתבת כי בעליה ראשונה הגיעו רק 14 עולים. בשנת 1948 היו פי 400 יהודים ופי 12 ערבים, אז מה? הייתה גם עליה יהודית וגם עליה ערבית.אז מה? | |||
_new_ |
היתה עליה יהודית ופלישה ערבית | |||
|
|||
נא לדייק במונחים. | |||
_new_ |
היתה עליה יהודית ופלישה ערבית | |||
|
|||
זה לגיטימי להיות סובייקטיבי,אבל מה זה נותן לך? הערבים לא קוראים את תגובתך והיהודים כבר משוכנעים(כל אחד בהשקפתו). | |||
_new_ |
סוביקטיבי שייך לממלכת השקר, אני אומר אמת. | |||
|
|||
ואמת יש לאמר תמיד גם אם היא ידועה לכאורה. הערבים אינם צד בענין כך שקריאתם לא מענינת אותי. אם היהודים משוכנעים אז למה אתה כותב ? | |||
_new_ |
סוביקטיבי שייך לממלכת השקר, אני אומר אמת. | |||
|
|||
אתה אומר את האמת הפנימית או החיצונית שלך.זה לפעמים מענין,אך עדיין זו נשארת רק האמת שלך. מאחר והאמת שלי ,אינה מענינת לא הכנס לויכוח עימך. אני בדרך כלל כותב כאשר אנשים לא מדייקים ו-או משקרים בכוונה. | |||
_new_ |
אמת שלי ואמת שלך, עוד משפט האהוב על שקרנים | |||
|
|||
אמת יש רק אחת, וכל השאר שקר !! רק השמאלנים השקרנים, (אם נעזוב את הגויים), ממציאים להם מושגים שכל מטרתם הצדקת השקר, סוביקטיבי, אמת שלי ואמת שלך, זו דעתי כשהכוונה זה סילוף העובדות שלי. ולמה הם עובדים כל כך קשה כדי להצדיק את השקר ? כי השקר הוא כל קיומם, שמאלני ללא שקר זה כמו אדם ללא חמצן. | |||
_new_ |
אמת שלי ואמת שלך, עוד משפט האהוב על שקרנים | |||
|
|||
לרגע היית אינטילגנטי,רק לרגע. | |||
_new_ |
צר לי מאד התיאור של גלילי לא מספק אותי | |||
|
|||
הוא כותב טוב ומעניין אבל בעיני הוא לא אמין וכבר הסברתי מספר פעמים מדוע. חוץ מזה את התיאורים של מרק טוויין ואת העמדה של ג'ואן פיטרס אני מכיר מקריאת המקור - הספרים שלהם, כמו גם מקורות אחרים. ואני סומך על ההבנה שלי את המקורות הללו. למשל פיטרס כותבת על אוכלוסיה בעשור 1882-1872 שמונה 300,000 עד 400,000, אבל רק 141,000 יושבי קבע. ואילו גלילי כותב בשנת 1882 היו רק 141,000 לא יהודים וכרסע מהם מהגרים, והוא מייחס זאת לפיטרס. לכן אני ממשיך לסמוך על ההבנה שלי את הפרשנות המינימליסטית של פיטרס. יש עוד עובדה שכאילו לא נלקחת בחשבון. רבות מן המושבות שהוקמו בעליה הראשונה (פתח תקווה בשנת 1878, ...) היו בשכנות לישובים (לפעמים יותר מאחד) ערביים שהוקמו לפניהן. הדוגמה שאני זוכר הוא סיכסוך הקרקעות עם ערביי יהודיה שהיתה קיימת לפני פתח תקווה. אבל כך היה עם זרנוגה ורחובות ועוד. מה שהכי חשוב כאן שגם אם לוקחים את הפרשנות של פיטרס, עדין הסיפור העיקרי הוא שהיו כאן יותר ערבים מיהודים. -------- לעניין המפה: יש לי הערה אחת עוד לפני שראיתי. המידות של הישובים הן רק אינדיקציה למספר התושבים. הרי אם תלך לגיטאות היהודיים במזרח אירופה ודאי תמצא אותה תופעה ישובים קטנים עם הרבה נפשות לחדר-לבית. לעומת זאת הישובים היהודיים שלא נוסדו לפני שיצאה המפה לאור נבנו הבתים במרחק בין אחד לשני. האם היו בהם עקב כך יותר תושבים? | |||
_new_ |
מספר הערבים לא משפיע על דעתי כלל | |||
|
|||
גם אם היו כאן 5 מיליון ערבים, עדיין הייתי טוען שהם פולשים, וארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל. מספרים אינם משנים את האמת הבסיסית. זה רק דיון על עובדות היסטוריות, המראה איך מספרים נעים בין 100 אלף ל-500 אלף בטווח היסטורי כל כך קצר של 120 שנה, אז עד כמה הם טועים בטווח היסטורי ארוך יותר ? | |||
_new_ |
גם ההיסטוריה לא משפיעה עליך | |||
|
|||
הבנתי אותך ההיסטוריה טובה ומעניינת כתרגיל חסר חשיבות. אם מצאת עובדות שמחזקות את השקפתך אתה מצרף אותן לדיון. אם העובדות מחזקות טיעון הפוך אז ההיסטוריה לא רלוונטית. בקיצור העובדות, האמת, לא מעניינת אותך.... האמת שלך היא לכן וירטואלית. | |||
_new_ |
כמו שמספר האורחים בביתך לא ישפיע על זכותך | |||
|
|||
כך מספר הפולשים במולדתי לא ישנה את זכותי על המולדת. העובדות והאמת חשובים מאד לכל אדם חוץ מאשר לשמאלנים. חשיבותן של העובדות תלויה בנושא המדובר. | |||
_new_ |
צדק מי שאמר שאתה טרול | |||
|
|||
באת לפזר את האמת האקסיומתית בשליחותו של מישהו או מפסגת הבולשביזם. עלה והצלח. זה מתחיל לשעמם. | |||
_new_ |
גם ההיסטוריה לא משפיעה עליך | |||
|
|||
סיון לצדק- ''בקיצור העובדות, האמת, לא מעניינת אותך.... האמת שלך היא לכן וירטואלית.'' האם אי פעם עלה בדעתך שאחרים רואים חלקים מהשקפותך בדיוק כפי שכתבת לצדק(למעלה) ? ואם כך מאמינים אלו על זולתם, הייתכן שהאמת היא רלאטיווית !? ואם האמת היא נתון בלי משוואה, הרי כולנו 'בעלי הדעה והעובדות' צודקים. האמת היא בעיני הדובר, יש האומרים ''בעל המאה- בעל הדעה''. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |