|
שוב מוכיל לנו הדאב''ע | |||
|
|||
כי הרלב''ג היה אדם חכם ורואה למרחוק, הרואה את היהדות בעיניים מפוכחות, רחוקות ממיסיקה ואמונות טפלות. ראיית השארות חוכמתו של אדם כהשארות הנפש היא תפיסה מרתקת ומודרנית. תודה לדאב''ע על מאמרו הקצר אך המרתק | |||
_new_ |
שוב מוכיל לנו הדאב''ע | |||
|
|||
לרמי נוידרפר, תודה על הבהרתך, אכן הרלב''ג צמצם את כל מה שכרוך בהישארות הנפש ובהולכו בדרכי הרמב''ם במורה הנבוכים, אך ביתר מיקוד ודיוק והתמודדות אמיצה מול הנושא, קבע כי הישארות הנפש היא רק הישארות החכמה, לאמור, כל המורשת שהאדם מותיר אחריו אחרי מותו, היא המורשת שאותה יצר בחייו ואין יותר מזה. בהזדמנות זו אעיר כי אני מכיר חילונים יותר רבים מדתיים, המאמינים במיסטיקה ובאמונות טפלות, ונהנה מעת לעת להיפגש עם חכמי היהדות האמיצים כגון הרלב''ג, הרמב''ם במורה הנבוכים, ובזמננו - מי אם לא ישעיהו ליבוביץ. | |||
_new_ |
לצערי אין ספק שאתה צודק | |||
|
|||
אני המום כל פעם לראות אנשים ''חופשיים'', רציונליים בעיני עצמם, המאמינים באסטרולוגיה, ''קבלה'' , נומרולוגיה, פרחי באך, הומאופתיה, או באיזשהו גורו ניו אייג'י. כנראה שאמונה כזו היתה נחוצה לו לאדם כדי לשרוד, ולבשה פנים רבות ושונות | |||
_new_ |
לצערי אין ספק שאתה צודק | |||
|
|||
צר לי כי גם בין שומרי המצוות יש הנתפסים לאמונות תפלות, אך אל לנו להתעלם מהחתך הסטטיסטי של הפונים למגידי עתידות, כמו גם לחתך הסטטיסטי [דתיים/חילונים] של מגידי העתידות עצמם.בגדר מגיד עתידות אני מונה את כל מי שטוען כי הוא רואה דבר שבן אנוש אינו רואה, ואת כל מי שטוען לכוחות על חושיים, כמו גם לכל מי שטוען כי הוא יכול לסייע [לרפא] בעזרת קפה, נומרולוגיה, הישענות על קשר עם מי שכבר אינו בין החיים, טלפאתיה, אסטרולוגיה, ''קבלה'', מיסטיקה וכיוצא בזה. ראוי, ממש נדרש, לקרוא בעניין זה את ליבוביץ, וזה עניין לדיון נפרד. | |||
_new_ |
שוב מוכיל לנו הדאב''ע | |||
|
|||
הרמב''ם, במורה נבוכים, כבר קדם לרלב''ג בתפישה זו של השארות הנפש. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |