פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסוריא סהארה, 24/07/02 2:46)
הגבירה איזבל והמכשף קראולי
אלי אשד (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 7:24)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המכשף אליסטר קראולי התעניין מאוד בדמותה של איזבל . קראולי נחשב למיסד הכישוף ''המודרני ןבזמנו ל''איש המרושע ביותר עלי אדמות ''. הוא היה מעורב באורגיות הומוסקסואליות בסמים ואף הקרבת קרבנות לאלים שונים בניסיון לזמנם לעולמנו,ורבים מממקורביו וכל נשותיו מתו בנסיעבות מוזרות או התאבדו . . קראולי נחשב היום לאחד מאבות הפגאניזם המודרני.לעברית תורגמו בשנים האחרונות שניים מספריווגם מחקר על שיטת קלפי התארוט שלו .
את איזבל הוא הגדיר כדמות החביבה עליו ביותר בתנ''ך .ב-‏1899 הוא כתב עליה פואמה תחת השם הבדוי הרוזן ולאדימיר סוארף שבו תיאור דמותה השטנית של איזבל מגיע לקיצוניות והפעם מנקודת מבט חיובית . בפואמה הזאת יש דימוי שחוזר שוב ושוב של להבות של תאווה שמאכלות הן את הדובר והן את איזבל .
.הדובר בפואמה הוא נביא שתוקף את אחאב , .אלא שבניגוד לאליהו שבתנ''ך תשוקתו החזקה ביותר של הנביא הזה היא להיהפך למאהב של איזבל. . הוא חושק בה יום ולילה ,הוא מזועזע מכוחה הדמוני אבל גם נמשך על ידיו. כאשר איזבל חשופת השדיים רואה את הנביא הזה היא יורקת עליו ,וזה גורם לו לחשוק בה עוד יותר. .
בחלק השני הדובר לוחם עם אחאב ברמות גלעד נפגש ביהוא ועד לרציחתה של איזבל אלא שלפני שהיא מתה הדובר מספיק לנשק אותה בפעם הראשונה ,היא נושכת את שפתיו ושותה את דמו (!) ורק אז מתה. בסיום הנביא רוצה למות כך ששניהם יפגשו בגיהנום. ביחד יביסו את האלוהים.
איזבל כאן היא התגלמות של לילית השדה המאהבת . קראולי הרחיק כאן מעל ומעבר למה שגם הסופר התנכי בעצמו העז לרמוז והפך את איזבל לדמות שטנית וסקסית מעין כמוה, מעין ערפדית שנים רבות לפני שהסופרת המודרנית אן ריס יצרה את הערפדים הסקסיים שהם כה פופולאריים כיום.
על קראולי:

קישורים:
המורה האפל: http://www.bendov.info/heb/mys/crowley.htm
_new_ הוספת תגובה



איזבל כוהנת האהבה
אלי אשד (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 6:04)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוקרים חושבים שאחת הסיבות למעמדה החזק של איזבל בממלכת אחאב ,מעמד שאין לו אח ורע בתולדות ממלכת ישראל היא שהיא הייתה הכוהנת של הבעל וליתר דיוק של האל הצורי בעל מלקרת .
מלבד זאת היא פעלה ללמען פולחן האשר וכנראה גם פולחן העשתורת בישראל.
צור הייתה ידועה בפולחן העשתורת שלה . לפי הפיניקים עשתורת נולדה בצור (בעוד שהיוונים טענו שאפרודיתה אלת האהבה המבוססת על עשתורת נולדה רק קרוב לשם ליד קפריסין).
שמם של הפיניקים יצא לשמצה בפולחני העשתורת שלהם . וזאת מאחר שכוהנות העשתורת היו למעשה מעין ''זונות פולחניות '' והיו מקיימות יחסי מין עם עוברים ושבים בשם האלה כחובה דתית .
לא רק זאת אלא שגם מבנות המעמדות הגבוהים שהיו קשורות לפולחן האלה ציפו שיאבדו את בתוליהן בצורה זאת .לא מן הנמנע שגם איזבל איבדה את בתוליה בצורה זאת .
המחזאי מתתיהו שהם כתב מחזה בשם ''צור וירושלים ''מ-‏1933 שיש שרואים בו עד היום יצירת מופת ספרותית של השפה העברית שהוא אולי התיאור האולטימטיבי של המאבק בין איזבל ואליהו . כל אחד מהם מוצג כנציג אידיאה מנוגדת . איזבל היא נציגת האמונה בסקס ובכוח ככוחות הדומינטיים בחיים . בעוד שאליהו הוא נציג התפיסה של הצדק והרוחניות ככוחות דומיננטיים .
סיבת השנאה בינהם מוסברת במחזה בכך שבעבר הרחוק כאשר איזבל הנערה שירתה במקדש עשתורת ושם היה עליה לבחור את הזר שאותו תשרת ככוהנת בקיום יחסי מין . הזר שבו בחרה היה אליהו הצעיר שבא לשם כדי לחקור מקרוב את הפריצות הפיניקית .אליהו דחה אותה בבוז... ומאז מתנהל בינהם מאבק איתנים ,מאבק שביסודו אהבה לא ממומשת של איזבל לאליהו.
לי לפחות המחזה הזה נראה כמו מעין תמונת מראה של הפואמה של קראולי על התאווה הבלתי ממושמשת של הנביא לאיזבל .
''צור וירושלים '' אגב מעולם לא הועלה על הבמה , הוא בלתי ניתן להצגה בגלל שפתו הקשה . במשך שנים לימדו אותו בבתי הספר אבל אני מסופק מאוד אם תלמידים היום יוכלו לגשת אליו .בכל אופן ניתקלתי בעיבוד שלו לתסריט , ולדעתי אפשר יהיה לעשות ממנו עיבוד למיני סדרה טלווזייונית בנוסח ''אני קלאודיוס '' . אבל העיבוד יצטרך להיות דרסטי מאוד.
_new_ הוספת תגובה



מניפולציה רדודה
חן עוזרי (שבת, 18/06/2005 שעה 4:10)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו יודעים שהתנ''ך רחוק מלהיות אובייקטיבי בעניין.
אבל להטיל דופי בכל מה שנקשר לאיזבל ולקבל את המסופר על אליהו כמובן מאליו יש בזה משום הצביעות.
כידוע, התנ''ך מפריז כתמיד במספרים, בעיקר במטרה לפאר את גודל האירוע המתואר.
לתשומת לבכם:
את הנתון על 850 נביאים שרצח אליהו אין צורך לקחת כפשוטו, הוא מגמתי בדיוק כמו סיפורי עלילה שנכתבו על איזבל.

חבל שלא ניסחת את הדברים בצורה מאוזנת יותר....המאמר יכול היה להיות חף מגרפומניה באופן כזה.
איזבל היא אכן דמות מרתקת.
בהצלחה
_new_ הוספת תגובה



מניפולציה רדודה
חן עוזרי (שבת, 18/06/2005 שעה 4:18)
בתשובה לחן עוזרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנ''ל לגבי ''טבח'' יהוא.....מי ערב לכך שהתנ''ך לא מייחס לו טיהור מלא של בית אחאב רק מתוך תעמולה פוליטית ורצון להעצים את שמו?
נראה שנפלת בבור של עצמך.....צריך ראש פתוח כשמתמודדים עם התנ''ך, יש בה המון השראה, באיזבל, אבל אולי לא כדאי להשיר אליה קו בכל מקרה ומקרה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי