|
אתה לא רציני | |||
|
|||
טרחו אנשים להציג ביקורת על הגישה שלך וכל מה שיש לך להגיד שההשגות שלהם הן שוליות. גם הטענה שלך שקודמיך כולם שגו באותה מידה דורשת הסבר. זו התייחסות לא מתאימה למלומד כמוך. | |||
_new_ |
אתה לא רציני | |||
|
|||
מה לא מובן בטענה שבמאמרים שלי בנושא הדמוגרפיה? הנה הסבר נוסף: כל המחקרים הקודמים התעלמו מהייחוד מבחינת הריבוי הטבעי של קבוצת החרדים/דתיים כקבוצה נפרדת שבה הריבוי הטבעי יותר גדול בהפרש ניכר והתייחסו אל קבוצה זו רק דרך הממוצע. זו טעות מתימטית פשוטה, כשיש טור גיאומטרי עם מנת טור גדולה אך עם איבר ראשון קטן, לעומת טור גיאומטרי אחר עם איבר ראשון גדול אך מנה יותר קטנה, הטור הראשון יעבור עבור n גדולים את הטור השני, ולכן, החרדים/דתיים ישפיעו יותר ממה שנחזה במחקרים שלא לקחו את זה בחשבות. אם עדיין לא ברור, אז [לא בציניות] צריך להעביר למי שלא מבין את זה שיעורי מתימטיקה כולל תרגול עם מספרים להמחשה. | |||
_new_ |
אתה לא רציני | |||
|
|||
אני משוכנע שאתה לא ציני, אבל אתה ממשיך להתעלם מהעיקר: 1. הביקורת וההערות על ההנחות שלך - לא של אחרים. 2. אתה לא ממש מציג את הגישות של דמוגרפים אחרים אלא מציג את ההבדל בהנחה אחת (מס הילדים למשפחה). אז הבעיה ביננו היא לא מתימטית, אלא הנחות הבסיס שלך ואי-הצגת הגישות אותן אתה פוסל.. | |||
_new_ |
אתה לא רציני | |||
|
|||
הנחות הבסיס שלי דומות להנחות הבסיס של עמיתיי. מה שאני פוסל זה בדיוק את השגיאה המתימטית של התעלמות מקבוצות המשנה. אני מזמין כאן דמוגרף כלשהו שיתן לי את הנחות היסוד ככל שהוא סבור, ובלבד שיפריד בין קבוצת המשנה חרדים+דתיים לעומת חילונים, ואני אעשה את החישוב לפי ההנחות שלו, כולן, ומובטח לך כי אגיע לאותה המסקנה בדיוק - אולי בהפרש זמן לא משמעותי, לכאן או לכאן, אך לא יותר מזה | |||
_new_ |
מתי ההפרדה היא רלוונטית? | |||
|
|||
הפרדה לקבוצות משנה רלוונטית אם יש שוני מהותי בהתנהגת של קבוצות המשנה. לכן אם יש שיעורי ריבוי שונים בתוך אוכלוסית מחקר או תחזית דמוגרפית צריך להפריד. עד כאן אני מסכים איתך. אבל אתה לא הצלחת לשכנע אותי שההנחות שלך על שיעורי הריבוי קרובות מספיק לאמת כלשהי. מספיק לראות את ההערות העיקריות שניתנו כאן בפתיל שלהן אין ביטוי בהנחות שלך. אתה אפילו טוען שהן שוליות בלי לבסס את הטענה: 1. אליצור סגל כתב: ''בכל מקרה ד''ר מרדכי בר לב ז''ל יסד את מחקר הנושא. בזמנו היו כעשרים אחוז מהדתיים הופכים לחילונים לפי ההגדרות הרגילות אני חושב שהאחוז הזה לא השתנה במידה ניכרת'' (תגובה 58860). 2. הדוגמה של יובל מורידה בקרוב ל-50% את מספר הילדים למשפחה. 3. מגבלת השליטה של מנהיגות הקהילה החרדית שהיום שומרת מפני חזרה בשאלה (באופן חלקית בגלל שיטת החרמות). האפשרות הזאת נחלשת מאד מגודל מסויים של הקבוצה והלאה. 4. שיטת התמיכות (באמצעות תקציב המדינה) שהיא קרדינלית בשמירת השליטה של המנהיגות הופכת לבלתי אפשרית כאשר קבוצת החרדית מגיעה לגודל מסויים. 5. מחקרים רבים בכלכלה ודמוגרפיה מראים שפיתוח כלכלי משפיע על שיעורי הילודה והריבוי. 6. מגמות היסטוריות מראות שמספר הדתיים יורד כבר כמה מאות שנים, גם בין היהודים. אני מניח שדמוגרפים יוכלו למצוא עוד השגות. אבל מה שחשוב הוא שאם תכניס את כל התוספות למערכת ההנחות שלך יכולים לקרות שני דברים: 1. ההנחות שלך ישתנו כך שלא תוכל להצדיק הפרדה כמו זאת שאתה מציע. 2. המסקנות שלך ישתנו ללא הכר - הקבוצה דתית-חרדית לא תהפוך רוב בכלל. בקיצור, התיאוריה שלך נכונה אבל אין ביטחון שהדרך המעשית שבחרת היא נכונה. | |||
_new_ |
מתי ההפרדה היא רלוונטית? | |||
|
|||
ההפרדה רלוונטית בגלל שהדתיים בעלי משפחות ברוכות ילדים והחילוניים לא. לכן בבואך לבדוק חצרות חסידים, אתה רואה כי הגידול הוא עצום כפי שהובאה דוגמא בפורום זה - דוגמא מן המציאות. החזרה בתשובה עולה על החזרה בשאלה. אם מחשבים גידול, חובה להפריד. מי שלא מפריד לקבוצות משנה מתעלם מהמציאות כבת יענה הטומנת ראשה בחול. קודמיי - התעמלו [כולם]. יש עוד גורמים משפיעים? אדרבא, ייבדקו וייכללו, מי נגד זה??.. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |