|
דויד, שתי תשובות | |||
|
|||
ראשית לגבי ייעול צריכת הדלק של המכוניות. האמריקאים לא אימצו את הגישה האירופית של מכוניות קטנות וחסכוניות (עד היום מכוניות כאלה אינן פופולריות כאן. אתה רואה אותן בעיקר אצל צעירים בתחלית דרכם או סטודנטים). הם מצאו דרכים להמשיך לנסוע במכוניות גדולות ונוחות (וגם בטוחות). אני נוהג במכונית של 6 צילינדרים עם מנוע של 4 ליטר (זה עדיין נחשב כאן ל''בינוני''), ולא צורך יותר דלק מאשר מכונית אירופית ממוצעת. הכבישים מלאים במכוניות של 8 צילינדרים וב SUV עם צריכת דלק סבירה. לגבי ה''קונספירציה'', אינני חושב שיש כאן תאום מלא מן הסוג שרואים בסרטים על המאפיה. אבל אין כל ספק שהם עוזרים אחד לשני. לשליטי הארצות המפיקות נפט יש אג'נדות פרטיות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם המדיניות של אופ''ק, ולכן יש פרצות והמצב איננו קבוע. לא פעם אחד השליטים מבצע ''חריגה'' משיקולים פרטיים --- זה מה שעשתה כוויית ערב הפלישה של סאדאם ב 1990. | |||
_new_ |
בסדר | |||
|
|||
אינני מצוי בפרטים הטכניים על צריכת הדלק במכוניות. לכן כאשר כתבתי גישה אירופית התכוונתי להתקין מנועים חוסכי דלק. ההסתייגות שלך מתקבלת אבל זה לא משנה את מהות הניתוח. ההסבר שלך על ''הקונספירציה'' לא ממש מסתדר לי. רק הערה קטנה: אני לא מכיר שליט (נבחר או לא) שאין לו אג'נדה פרטית השונות מהאינטרסים של העם שלו או קבוצת עמים. אופ''ק היא רק דוגמה. | |||
_new_ |
יש הבדל עקרוני | |||
|
|||
בין הגישה של האירופאים והאמריקאים. האירופאים התמקדו על מנועים קטנים בעלי הספקים נמוכים יחסית (זו דרך אחת לחסוך בדלק). כדי להשיג ביצועים טובים (מהירויות ותאוצות גבוהות) המנועים האלה עובדים במאמץ גדול רוב הזמן מה שמביא לבלאי מהיר. החיסכון בדלק בא על חשבון זמן חיי המנוע (וכמובן הנוחיות כי המכוניות יותר קטנות). החריגים באירופה הם המרצדס וה BMW ןהוולוו שהם לא כל כך חסכוניות. האמריקאים המשיכו להשתמש במנועים גדולים (איך הם הצליחו להשיג חיסכון משמעותי בצריכת הדלק אינני יודע), שאף פעם אינם עובדים במלוא המאמץ ולכן אורך החיים שלהם גדול וגם הנוחיות. היפנים נוקטים באותה גישה ---- כל מכוניות היוקרה שלהם דומות למכוניות האמריקאיות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |