|
מעמד העובדים היה אז סטטוס פוליטי | |||
|
|||
חברתי ולא סוציו-כלכלי, ושימש לקידום מטרות פוליטיות של מפלגת החלוץ - בד''כ מפא''י, אך גם אחדות העבודה ומפ''ם ולניתוץ מפלגות ליברליות ולאומיות. עובדה היא שמרגע שהופרדה ההסתדרות מן המפלגה והפכה לחדשה היא איבדה הרבה מכוחה ודעכה למקומה הסוציאלי הנכון. כדי לבוא לידי ביטוי מתחברת ההסתדרות רק לכוחות משק קפיטליסטיים חזקים ובכלל לא מסייעת לחלשים הנזקקים באמת לשירותיה. כך זה היה בשביתות הנמלים והמורים, למשל. אך היכן ראינו סיוע הסתדרות לפועלים משורותיה המדוכאים בקיבוצים, או המפוטרים ללא מלוא זכויותיהם במגזר הפרטי? כלום, שקט. | |||
_new_ |
נתפשר על ההגדרה כי מעמד העובדים | |||
|
|||
הוא של אנשים שחיים מיגיע כפיהם ולא מעמלם של אנשים אחרים. | |||
_new_ |
האם בעל מסגריה המעסיק | |||
|
|||
שניים שלושה פועלים ועובד בעצמו במיפעלו הוא ''עובד'' (חי מיגיע כפיו) או ''מעביד'' (חי מעמלם של אחרים)? ומה מעמדו של בעל בית חרושת המעסיק כמה מאות פועלים ועובד בעצמו במיפעלו? אם תחשוב קצת תבין שזה סיפור חייו ומותו של המרקסיזם. | |||
_new_ |
בעל בית מלאכה קטן | |||
|
|||
הוא באמת סוגיה קשה שהעסיקה רבות גם את התאורטיקנים ונניח לו לרגע. בעל מפעל או חברה שרוחיו באים מעבודתם של אחרים אינו חי מיגיע כפיו ואינו שייך למעמד העובדים. זה לא פשע שלא להשתייך למעמד זה, זו סתם עובדת חיים. | |||
_new_ |
מה שבטוח הוא ששרון עושה את זה למען ביתו וילדיו | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |