|
אברהם.... תקון טעות | |||
|
|||
תודה לדוד סיון על התקון. במאמר של נדב שרגאי ב'הארץ' נכתב ''סגל מלמד בישיבת הרעיון היהודי, שהקים בנימין זאב כהנא בתפוח''. אבל אני כשלתי ולא הבחנתי כי באותה שורה הקדים שרגאי ואמר כי אליצור סגל תושב עפרה. את המאמר קראתי במהירות ובחסר נוחות - אין זו חויה נעימה לראות כי המחבר מתאר את בני עמנו כמי שפגש אסקימואים לראשונה ומניח כי קוראיו אינם יודעים דבר על מושגי יסוג ביהדות. אני מתנצל על רשלנותי שהיתה עלולה להטעות את הקוראים ומודה לך דוד על התקון. | |||
_new_ |
ח'יבר | |||
|
|||
לק''י בנוגע לחי'בר לפני הספר ''היהודים בערב מאת ד''ר ישראל בן זאב מרצה מן המנין באונברסיטה המצרית בקהיר הוצאת מצפה בע''מ תל אביב תרצ''א'' ( 1931) שערה הספר פרק שמיני מתאר כיצד מוחמד השמיד את יהודי חי'בר. הסיבה העקרית היתה שיהודי חי'בר לא התערבו כאשר מוחמד השמיד את יהודי מדינה והניחו לו זמן להתארגן היטב ולבסוף מוחמד כאשר היה מוכן עלה על חיבר והשמיד את כל היהודים. בסוף הפרק הנ''ל הוא מביא תאור של הההסוטריון האסלאמי ואקידי את מצב חצי האי ערב - קודם האסלאם כשרעב היה בא לארץ היו שירות של אנשים יוצאות לח'יבר פדק ותימא ליהודים היו תמיד פרות להם גם היו עינות מים. אחרי כיבוש ח'יבר הוגד לנו כי היהודים חורשים רעה על המוסלמים אולם הרעב הציק לנו יצאנו עם קבוצת אנשים מצאתי שינוי בכול לא ראינו עוד את בעלי ח'יבר העשירים מצאנו אכרים עניים חסרי כול. כמדומני שמושל סיני הבריטי אמר פעם שהערבי אינו בן המדבר אלא אבי המדבר - הוא מביא את המדבר לכל מקום שהוא הולך. אבל כאמרו אין לנקות לגמרי את יהודי ח'יבר מהאחריות לחורבנם נכונותם לנהל מו''מ עם מוחמד כאשר היה ברור שפניו להשמדת היהודים היא שגרמה להשמדתם. פרטים נוספים ראה במאמרי על היהודים בחצי האי ערב כאן בפא''צ. אליצור | |||
_new_ |
ח'יבר | |||
|
|||
תודה. ד''ר ישראל בן זאב היה אחר זאת המפקח על למוד הערבית במשרד החנוך בישראל. כמו כן היה ספרו'פרקים נבחרים בספרות הערבית' נלמד לבחינות הבגרות בערבית לבתי ספר עבריים. כמדומני את אחד מבין השבטים היהודים במדינה לא השמיד מחמד אלא גרש אל אחיהם בח'יבר ואחר זמן חזר ותקף אותם. האם אין החמאס חושב - גוש קטיף= מדינה, ישראל של 49 = ח'יבר, והסוף של שתיהן דומה? היהודים במדינה באותה תקופה לא חשבו במנחים של בני דת אחת אלא כרתו בריתות בין שבטים שונים. היהודים לא מהרו לתפס את המציאות החדשה אחרי שהתאחדו המסלמים כנגד הלא המסלמים. בישראל מכריזים בשארה וטיבי ודומיהם כי הם 'פלסטינים' ומזדהים בגלוי עם ערפאת אבל שרון דבק בהטעיה כי אלה ישראלים התומכים בכנסת בממשלתו ובתכנית העקירה שלו למען ישראל. ויש זכות לטיבי ולבשארה להצביע בכנסת איך להלחם ב'פלסטינים' ואיזה חלק מארץ ישראל יש להעביר למחבלים. | |||
_new_ |
ח'יבר | |||
|
|||
לק''י לפי ספרו של בן זאב השמדת יהודי מדינה באה בשלושה שלבים. בשלב הראשון מוחמד נלחם ביהודי שבט קינוקע שהיה הקטן מכולם והיה ביחסים רעים עם שני השבטים הגדולים יותר בני נצ'יר שהיו כהנים ובני קוריט'ה. לאחר מצור נכנעו בני קינוקע השאירו את רכושם למוחמד והם גלו צפונה לעבר הירדן. שני השבטים היהודים האחרים לא התערבו. בשלב השני הוא נלחם בבני נצ'יר הללו היו חזקים יותר ומוחמד הסכים שיקחו איתם את כל הרכוש שהם יכולים לקחת איתם הם גלו לח'יבר. ואת בתיהם והרכוש שלא יכלו לקחת שדד מוחמד. בשלב זה יהודי חי'בר התעוררו ורצו להלחם במוחמד אבל היו בין יהודי ח'יבר מספיק אנשים שלא הבינו את הסכנה ובסופו של דבר לא עשו דבר. לאחר מכן נלחם מוחמד ביהודי קוריט'ה שעד אז שמרו את בריתם איתו. אצלם כבר לא היתה גלות - הם נכנעו מתוך הנחה שיקרה להם מה שקרה לשבטים הקודמים ומוחמד יגרשם. אבל לאחר הכניעה מוחמד ערף את ראשי הגברים ואילו את הילדים כבש לעבדים ואת הנשים חילק בין המוסלמים. מאז הפך טקס עריפת השבויים לאתוס יסוד בסיסי באסלאם כפי שאנו רואים היום בעיראק. אגב אני מוסיף שברכת המוסלמים על שחיטת בהמה היא אללה אכבר וכך גם הברכה על שחיטת הכופרים במיוחד אם הם יהודים. לאחר שנח ממלחמת קוריט'ה יצא מוחמד למחמת חי'בר. אליצור | |||
_new_ |
ח'יבר - קריאת חובה לחברי הכנסת | |||
|
|||
תודה על המידע החשוב והתמציתי. מה שכתבת ראוי שיהיה קריאת חובה לחברי הכנסת. אלה שטחו עיניהם מראות את המציאות לא ירצו לקרא כמובן. אבל השפויים זקוקים למידע הזה על ההסטוריה של היהודים בערב - להתגבר מעט על הבורות בהבנת דרכי המלחמה של האסלם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |