פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 18/12/04 12:15)
תיאבון לעוד מידע
משה (שבת, 18/12/2004 שעה 14:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מומחה לא לאיסלם ולא ליהדות, אבל אנסה לענות על שאלתך כמיטב יכולתי. חוץ מזה, אני לא ממליץ שתשתמש בי כמקור לידיעותיך. אם יש לך תיאבון למידע, עדיף שתחפש את המידע הזה בעצמך. היום הדבר קל מאוד – הכול נמצא באינטרנט...

אינני חושב שבתנ''ך קיים המושג של שלום פוליטי. בתנ''ך השלום הוא מצב של שלמות הגוף והנפש, ולא מצב פוליטי. בתנ''ך השלום הפוליטי מתבטא בבריתות שמלכים כורתים ביניהם. רק במקרים בודדים נזכר השלום בתנ''ך במובן של העדר מלחמה.

לדעתי אין להשוות בין הקוראן והתנ''ך. התנ''ך כספר, הוא אנתולוגיה שלמה של יצירות העם היהודי עד לימי עזרא הסופר (המאה ה-‏5 לפני מניינם בערך). הקוראן הוא, במקרה הטוב, אוסף של דרשות ובשורות הנאמרות מפי אדם אחד, אז אולי אפשר להשוות אותו לאחד הנביאים, אם כי זה יהיה ביזוי זכרו של אותו נביא.

אין כופרים בתנ''ך. יש עובדי האלילים, שעם ישראל נצטווה להכרית ולהשמיד אותם עם כיבוש הארץ, לא להשאיר להם זכר ולא לרחם עליהם. שונאינו משתמשים בזה כדי להראות שגם היהדות מצווה להרוג ולהשמיד את האויב. הסיבה העיקרית לדעתי הייתה שלעובדי האלילים של התקופה ההיא היו מנהגי פולחן דתי שלא איפשרו יחסי שכנות איתם (''דרכי האמורי''), כמו גילוי עריות, קורבנות אדם ועוד. מכל מקום, העמים האלה אינם קיימים היום, ומצוות השמדתם בטלה מאליה. לא כן באיסלם, שהשלטת הדת בכל מקום היא צו לדורות.

על פי האיסלם, הכופרים הם גם עובדי האלילים וגם כל מי שאינו מקבל את נביאותו של מוחמד ועליונותו של אללה. נחלתם של הכופרים היא בגיהינום, עם ייסורי נצח קשים, כמו שריפה באש שהיא 69 פעמים חמה יותר מאש ארצית, שתיית מים רותחים, אכילת פירות מורעלים, והעינוי החביב ביותר על אללה – פשיטת עורם מעל גופם. כל כך חביב העינוי הזה על אללה, שמייד לאחר פשיטת העור, הוא ילביש עליך עור חדש, כדי שהוא יוכל לפשוט אותו מעליך שוב, וחוזר חלילה (קוראן ד' 54).

בתנ''ך אין תיאורים כאלה.
_new_ הוספת תגובה



תודה למשה
דוד סיון (שבת, 18/12/2004 שעה 16:08)
בתשובה למשה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן עדיף לבדוק את כל מקורות המידע בעצמך. אבל בנושאים שאחרים מכירים יותר טוב ממני (אתה קראת את הקוראן...) אפשר מידי פעם לעשות קיצורי דרך.

על פי דבריך גם התנ''ך לא ממש נחמד לעובדי אלילים אלא שהוא משתמש בשפה פחות בוטה. אם אני זוכר נכון ישנו הציווי להכרית את עמלק. נדמה לי שהציווי הזה ממשיך להיות מוזכר כאמירה כללית על הגויים. הלא כן?

האם המושג עובדי אלילים הוא המקבילה לכופר של האיסלאם?

כאן על דפי הפורום קראתי שבמדינה יהודית על פי חוקי התורה, יותר ללא יהודים לחיות אם יקבלו על עצמם את כללי בני נוח. האין זה דומה למעמד ה''דימי'' שהזכרת קודם?
_new_ הוספת תגובה



כמה הבהרות סתם לפרוטוקול
נסים ישעיהו (יום שני, 20/12/2004 שעה 21:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

היהדות מחייבת התייחסות הוגנת לגוי, גם אם הוא עובד אלילים, ואוסרת לחלוטין התייחסות אחרת כגון הונאה.

גם לעמים שהושמדו ע''י יהושע ניתנה הזדמנות להשלים עם היהודים או להסתלק ללא קרב. רק מי שנלחם - הושמד.

אין מעמד של דימי (דומני שצריך להיות דִ'מְּהּ) ביהדות. אסור להשפיל מישהו אפילו אם הוא במעמד של עבד.

במה שנוגע לעמלק, הנה כמה קישורים:

תגובה 32734

תגובה 4288

הבעיה היא שמשליכים על היהדות זבל שמוצאים בכל מיני מקומות, אבל זו לא היהדות...
_new_ הוספת תגובה



מצוות בני נוח הוא תנאי
דוד סיון (יום שני, 20/12/2004 שעה 21:30)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקיים את מינימום המצוות על פי התורה שלי ויותר לך לחיות
במדינה יהודית ע''פ התורה. אתה אומר שאין בזה השפלה; אני לא בטוח שאוכל לקבל את דבריך.

גם בויכוח וההשוואות עם האיסלאם מסתבכים בין בין הפשט והחיים בימינו ולכן נוצרת בעיה.....

אני מקבל שבעיקר מדובר על זכר עמלק אבל מכיר מקרים שאנשים הלכו צעד נוסף....
_new_ הוספת תגובה



בסדר דוד
נסים ישעיהו (יום שני, 20/12/2004 שעה 21:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

אם לחייב מישהו להימנע מרצח, גזל, גניבה, זו השפלה - אז תציע להם להסתלק מכאן, כי בסופו של דבר יצטרכו להתחייב על כך.

אולי גם לך תהיה בעיה עם זה, אז תצטרך למצוא מדינה שתסכים לאזרח אותך בלי שתקבל את חוקיה.

וסליחה על הציניות.
_new_ הוספת תגובה



יצא מרצע מן השק
דוד סיון (יום שלישי, 21/12/2004 שעה 7:18)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור הציניות שלך מובנת, כי להבנתך זו שיטת דיון מאד מכובדת.

לי כמובן תהיה, כבר יש לי, בעיה עם הגישה שלך.
אלו יכולים להסתלק מכאן אלא אם יצהירו מראש; ולך
אין בכלל בעיה עם זה.

תהיה בריא בחשכה....

סליחה על הציניות.
_new_ הוספת תגובה



מצוות בני נוח הוא סל מצומצם של מצוות
סטיב אברמסון (יום רביעי, 29/12/2004 שעה 22:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכל אדם באשר הוא מחוייב לקיים, כי הן מצוות בסיסיות בין אדם לחברו (ולא מצוות בין אדם למקום). ישעיהו כבר אמר זאת, כי אותו סל של 7 חוקים הוא בסיסי מינימלי לקיום משותף של בני אנוש בקהילה אחת: המצוות המנויות כאן הן:
1. פרו ורבו
2. מלאו את הארץ, כלומר על בני האדם להתפזר בכל העולם, ולא לשבת במקום אחד.
3. שליטה של האדם בכל יתר הברואים
4. ''כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה''
5. איסור לאכול את הבשר יחד עם הדם
6. איסור רצח
7. איסור אכילת אבר מן החי (תוספת של חז''ל)

יותר מכך, היהדות מעולם לא כפתה זאת על גויים, אלא זו היתה רק מתוך מלאכת חשיבה אינטלקטואלית דתית, שאתה יכול להסכים לה או להתנגד לה, אבל אתה בכלל לא יכול לומר שהיהדות כפתה אותה על הגוי כדי שיתקיים. גם שופ גוי, למיטב זיכרוני, לא הושפל בשל אי עמידה באחד מהחוקים הנ''ל.
_new_ הוספת תגובה



במסכת סנהדרין התעדכנו החוקים הנ''ל
סטיב אברמסון (יום רביעי, 29/12/2004 שעה 22:32)
בתשובה לסטיב אברמסון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובתחילתה נאמר, שבע מצות נצטוו בני נח: דינין, וברכת השם, עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים, וגזל, ואבר מן החי.

מצוות דינים: הקמת מערכת משפט וצדק.
ברכת השם: נאמר בלשון סגי נהור - זהו איסור על קללת שם האל.
שפיכות דמים: איסור רצח.
איסור גילוי עריות.
איסור גזל.
איסור אכילת אבר מן החי (יש להרוג את בעל החיים לפני שאוכלים אותו).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי