פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אריה פרלמן (יום ראשון, 12/12/2004 שעה 20:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַכּוֹתֵב הַנִּכְבָּד מַעֲלֶה סוּגְיָה חֲשׁוּבָה וְכִבְדַת-מִשְׁקָל, וּמֵאַחַר שֶׁאֵינֶנּוּ חָשׁוּד חָלִילָה כְּשׂוֹנֵא יִשְׂרָאֵל, הֲרֵי שֶׁיֵּשׁ לְהַאֲזִין בִּמְלוֹא הַקֶּשֶׁב לְטִעוּנָיו.

בְּוַדַּאי מֻסְכָּם עָלַי שֶׁיֵּשׁ לְטַפֵּל בְּחֻמְרָה בְּכָל מִינֵי תּוֹפָעוֹת שֶׁל הֲפָרַת חֹק וְגִלּוּיֵי הִתְאַכְזְרוּת מְיֻתָּרִים.

אַךְ זֶהוּ בִּבְחִינַת אָקָמוֹל נֶגֶד כְּאֵב שִׁנַּיִם.

מֵעֵבֶר לַטִּפּוּל הַמִּשְׁפָּטִי כְּפִי שֶׁנֶּאֱמָר לְעֵיל - יֵשׁ לִנְקֹט שְׁתֵּי דְּרָכִים עַל-מְנַת לִשְׁמֹט אֶת הַקַּרְקַע מִתַּחַת לְרַגְלֵי הַבְּעָיָה:

א) יֵשׁ לְהָחִיל עֹנֶשׁ מָוֶת עַל כָּל רוֹצֵחַ - וּבִכְלָל זֶה לְצֹרֶךְ דִּיּוּנֵנוּ - רוֹצְחִים ''עַל רֶקַע לְאֻמָּנִי'' כַּנָּהוּג לְכַנּוֹתָם בִּמְקוֹמוֹתֵינוּ;

ב) יֵשׁ לְהוֹרוֹת לַצָּבָא לְהַשִּׂיג הַכְרָעָה חַדָּה וּבְרוּרָה בַּמְּהִירוּת הָרַבָּה בְּיוֹתֵר. כְּכָל שֶׁיּוּשְׁבוּ הַסֵּדֶר וְהַשֶּׁקֶט עַל כַּנָּם - כָּךְ יִפְחַת הַצֹּרֶךְ לְהִתְבּוֹסֵס בַּמַּלְכֹּדֶת הַסִּיזִיפִית שֶׁל ''אִפּוּק'', ''הֲכָלָה'', ''אִיתוּת'' וּשְׁאָר מִינֵי הַמְצָאוֹת תִּמְהוֹנִיּוֹת שֶׁנּוֹעֲדוּ לַעֲשׂוֹת הַכֹּל - מִלְּבַד לְהַכְרִיעַ אֶת הָאוֹיֵב.
_new_ הוספת תגובה



סיבה ומסובב.
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 12/12/2004 שעה 23:08)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה אחת 'קטנה' לסעיף ב' שלך:
אם ניתן ל-''השיג הכרעה חדה וברורה במהירות רבה'',מדוע לא עושים זאת?
אם לא ניתן ל-''השיג הכרעה חדה וברורה במהירות רבה'', מדוע זה לא ניתן?
לכל סיבה יש מסובב.
מצא את המסובב ותמצא את הסיבה.
_new_ הוספת תגובה



בסדר אודי בסדר
אריה פרלמן (יום ראשון, 12/12/2004 שעה 23:13)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תורה ומצוות והקדוש ברוך הוא ותשעה ירחי שלטון ישמעאל.

הבנתי, תודה.

לא עובד.
_new_ הוספת תגובה



בסדר אודי בסדר
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 21:30)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא עובד עליך אבל יעבוד,ועוד איך,במציאות.
סביר להניח שכשתבין-יהיה מאוחר מדי.
חוסר היכולת ללמוד מלקחי העבר ולהסיק את המסקנות המתבקשות,היא מהמחלות היותר מפורסמות של עם ישראל.
חבל.
_new_ הוספת תגובה



ניתן להשיג הכרעה בכל תחרות
ליצן החצר (יום ראשון, 12/12/2004 שעה 23:45)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה אם אתה מוכן (דוכן... חה..חה..חה...חה... ) להשקיע מאמץ ולספוג החרמות מחו''ל?
_new_ הוספת תגובה



ניתן להשיג הכרעה בכל תחרות
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 21:48)
בתשובה לליצן החצר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם האוכל-בא התיאבון.
ככל שעם ישראל יוותר יותר,כך תגדלנה הדרישות לעוד וויתורים.
פתי מי שמאמין שהערבים יסתפקו (לטווח ארוך) אפילו בהצעה הכי נדיבה שהשמאלני הקצוני ביותר יהיה מוכן להציע.
החרמות מחו'ל יגיעו בלי קשר למה שישראל תוותר.
חוסר האמונה שלנו,מול האמונה החזקה של הערבים יביא לתבוסתנו הבלתי נמנעת.
רודפי השלום היום יהיו הראשונים לנוס מפני המלחמה מחר.
בצד המוסלמי יש מספיק גורמים שידאגו שלא תקום מדינה פלסטינית 'רק' על חלק קטן מ'פלסטין השלמה'.
במוקדם או במאוחר יבצעו טרוריסטים מוסלמים פיגוע המוני שיאלץ את ישראל לצאת למלחמה ולהצית את האיזור כולו.
עניין של זמן.
_new_ הוספת תגובה



אריה, הנושא הוא פגיעה בנפשו של החייל
דוד סיון (יום שני, 13/12/2004 שעה 7:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין במאמר שום קביעה מי צודק ואם יש סיבה להעמיד לדין מישהו. המאמר הוא על אכזריות המלחמה כלפי נפשו של הלוחם כפי שמשתמע מדיווחים שונים. הנה עוד דוגמה להצגת הבעיה שהעליתי. ראיתי אותה בחנות ספרים על עטיפתו של ספר:
אחת מאלו שצנחו באירופה בשנת 1944 אמרה בשנת 1986: ''יש שאלה אחת שגורמת לי חלומות בלהות והייתי רוצה לשאול אותה. בעוד כמה מלחמות יילחמו הבחורים שלנו בטרם יהפכו לחיות?'' (דן יהב, טוהר הנשק אתוס, מיתוס ומציאות, 2002).

הבעיה היא נפשו של החייל.....
_new_ הוספת תגובה



מלחמות לא משחיתות את רוח הלוחם
מנשה אבי-חן (יום שני, 13/12/2004 שעה 8:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקר כשהן מלחמות ''צודקות'' (כמו מלחמה על הזכות לחיות ולא להתאבד). אבל כמו בכל תופעה יש הנכשלים בעמידה איתנה ורוחם נשברת.

ולגבי הערת הגברת הנכבדה אני בהחלט מבין לרוחה, שהיאוש הוא גדול כשצריך להילחם ולהילחם ולא משיגים את המטרה בערבו של יום, בעיקר כשאנשי שמאל יפים מאריכים לנו את המלחמה בכל מיני תוכניות ומצגות שווא.

אני לא מטיל ספק בכוונותיו של דן יהב הידע בנטיות ליבו וקולמוסו, אבל העובדה שהוא מדבר על מלחמה ועל טוהר נשק מעידה יותר מתמיד שהבן אדם לא יודע על מה הוא מדבר.
_new_ הוספת תגובה



גם מהלם הקרב התעלמו הרבה שנים
דוד סיון (יום שני, 13/12/2004 שעה 8:49)
בתשובה למנשה אבי-חן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתעלמות מבעיות ועובדות אף פעם לא הועילה
לאף אחד. גם אם תחביא את הבעיה היא תצוץ ותכה
בך. ואז כאשר ''השלטון'' יכיר בכך הרי תגיד
בטח שיש לנו בעיה ... זה ''הם'' שאשמים בהסתרת
הבעיה....

תהייה בריא......
_new_ הוספת תגובה



הלם קרב היא תופעה פסיכולוגית
ליצן החצר (יום שני, 13/12/2004 שעה 19:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נשלטת ודי שולית, יש לומר. לא התעלמו ממנה, אלא טיפלו בה במחשכים (כבר ממלחמת השחרור). התופעה ''נחשפה'' לציבור הרחב לאחר מלחמת יום הכיפורים כי אז החברה הישראלית הפכה ליותר ביקורתית ותוקפנית.

אבל האמירה הזאתי על שאנחנו הולכים ומתעייפים מכל המלחמות האלה עושה את הרושם שאנחנו מעודדים מלחמות, יוצרים אותן ונהנים לחגוג עליהן. היא משדרת איזשהו שקר מוסכם שרק אם נרצה שלום וניתן לפלסטינים מה שהם רוצים או מה ששלהם, אז יהיה שלום. אהי מגדיר את זה כיאוש בדרך, יאוש מצידקתנו, מעין איבוד עשתונות.
_new_ הוספת תגובה



''האמירה הזאתי'' - היא שלך
דוד סיון (יום שני, 13/12/2004 שעה 19:35)
בתשובה לליצן החצר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה המצאת אותה, כאן בפתיל, וכעת מתלונן עליה.
גם ''השקר המוסכם'' הוא פרי נפתולי המוח הקודח שלך.
_new_ הוספת תגובה



איך שאני מכיר את דוד סיון הוא יאשים
יודע דבר (יום שני, 13/12/2004 שעה 22:32)
בתשובה לליצן החצר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותך בכל הפכים הקטנים של התיזה שלו. זה מנסיון. תאמין לי.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי