|
איני מבין אותך, האם את החושב שיהוה הינו אידיוט? | |||
|
|||
או רשע? או אולי אתה נכנס לנעלים גדולות מדי ומנסה לפרש את מעשי האלוהים על סמך תפיסות מוטעות, אשר לא הוכיחו את עצמן מעולם. הרי מעולם לא היה טוב. אברהם אבינו מסר את אשתו למלך מצרים; יצחק רומה והולך שולל על ידי אשתו ובנו יעקב; יעקב סבל קשות במשך שנים רבות, ומי שפגע בו הם בניו אשר מכרו את יוסף והוא לבסוף מת בנכר. משה רבנו נענש; יהושע לא מימש את יעודו ולא כבש את כל ארץ ישראל; דוד המלך - מסכן היה: רק סבל, צרות, מלחמות, ואשתו הנכריה בת שבע יחד עם נביא אלוהים הוליכו אותו שולל והעבירו את המלכות לבן לא יהודי - שלמה. וכן הלאה וכן הלאה ואתה ממשיך עם הפרשנויות שלך לגבי שמירת השבת? ושהאלוהים מעניש אותנו על כך? מתי לא העניש? או אולי כל הסיפור של התורה הינו בלוף אחד גדול? מה דעתך? | |||
_new_ |
לראובן, כדאי מאד לשפר את הבנת הנקרא | |||
|
|||
וגם לכתוב בלי שגיאות כתיב. שוב אתה תוקף אותי על מה שנדמה לך וזה בדיוק הפוך ממה שכתבתי. חשבתי שנגמלת מזה. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
ישעיהו , הבנתי שאתה מסביר מדוע נהרגים יהודים ואתה | |||
|
|||
עושה זאת על פי הבנתך את ספרי הקודש. אני מתנגד בכל תוקף לקביעות קטגוירות שלך של רבנים ושל כל מיני נוכלים המסבירים לנו למה התכוון האלוהים : שהשואה נגרמה עקב החילונים, או שאדם מת היות והמזוזה פסולה או אסון קרה עקב אי הליכת נשים למקווה.ורק באם נחזור בתשובה ונשמור את השבת -הגאולה תבוא, המשיח ירכב על חמור והמתים יקומו לתחיה. כל מי שאומר דברים כגון אלה יש להוציאו מכלל ישראל (הוא משול לשבתאי צבי). בכל הדברים האלה אני רואה כפירה מן העיקר. שגיאות הכתיב נובעות עקב הדפסה עיוורת וחלק עקב שמקשים מסוימים לא נלחצים טוב. אני צריך לשלוח את לוח המקשים לניקוי. | |||
_new_ |
לראובן, שגיאות הכתיב הן רק משל | |||
|
|||
הבעיה היא בשיטה שלך להגיב על מה שנדמה לך ולא על מה שנכתב. אתה מתנגד - שמחת זקנתי. אל תקרא. ואם קראת ואתה רוצה להגיב - עשה זאת עניינית ותקבל תשובה עניינית. ההתנגדויות שלך (= דעות קדומות שלך) אינן מענייני ואין בדעתי להתייחס אליהן. יש לך מה לומר על מה שכתבתי מבחינה תוכנית-רעיונית - בבקשה. רוצה להתווכח אידיאולוגית? מצא לך בר שיח אחר. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
תגובה רעיונית הינה - התנגדותי לפרשנות של מעשי האל | |||
|
|||
והים. פרופסור ליבוביץ טען שלא ניתן ולא רצוי לנסות להבין את המצוות, כי כל נסיון כזה מביא למסקנות שונות ומחלוקות. על אחת כמה וכמה נסיון להסביר מותם של יהודים בעבר או בהווה במעשים או באי מעשים, פוגעת באמונה באל ומה שיותר גרוע, המפרשים, אשר בסך הכל אנשים בני תמותה ולאו דוקא החכמים שבהם, מטים את התמימים ומוליכים אותם בדרכים עקלקלות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |