![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כתבת: ''...עניינה הוא בריאת העולם יש מאין ועל כן היא מורה לנו את עניין ההתחדשות.'' בריאת העולם (יש מאין) לא יכולה להיות התחדשות... כי הרי לא היה לפניה כלום. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
דוד סיון, אתה מדבר שטויות, כרגיל. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
התחדשות זה התפתחות-שינוי של משהו או מישהו. להגיד שבריאה יש מאין מורה על התחדשות זה להגיד שבריאה זה שינוי של משהו שהוא ''אין''. לכן אמרתי דבר והיפוכו. המשפט הזה מגדיר את הנושא של של פרשת השבוע בה דן המאמר אבל הסתירה-ההיפוך אינו מוסבר גם בהמשך. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בס''ד השורש הוא אותו שורש ורק הבניין שונה. זה לא דבר והיפוכו, אבל בהחלט רמות שונות ובכך אתה צודק. אמנם חידוש מוחלט כבריאת יש מאין, רק הבורא יכול לחולל. לאדם לא ניתנו כוחות כאלה במציאות (רק בדמיון) אבל ניתנו לו כוחות להתחדש ועל כך אנו מדברים. בחסידות זה מנוסח כך: הבורא יתברך עשה מאַיִן - יש, והאדם נדרש לעשות מהיש (הישות שלו) - אַיִן. ההולך בדרך זו יוכל - אם יזכה - לקבל כוחות אלוקיים, כי הוא מתדמה אליו בדרך של התבטלות אליו וחיקוי תכונותיו, כתינוק המחקה את אביו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בריאה היא מהות במקום שלא היתה אבל חידוש יכול להיות במקום שיש מהות. לא? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בס''ד לא נראה לי שהלשונאים יסכימו עם האבחנה שאתה עושה, אבל אולי, מי יודע? שווה לשאול אותם. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |