|
המאמר עוסק בנזקים של חוסר שקיפות ושחיתות | |||
|
|||
1. אני לא מספיק יודע כדי לקבוע מי אשם בחוסר השקיפות התקציבית. מבחינת התקציב פרוש הדבר שרמת פירוט הנתונים שמקבלים בעלי תפקידים במשרד האוצר גבוהה יותר מזו שמקבלים אנשי משרדים אחרים (גופים אחרים). זה כמובן מציס את אנשי האוצר בעמדת יתרון בדיונים מול גופים אחרים. אני כמובן מקווה שלפחות שר האוצר יודע מספיק פרטים כאשר הוא מחליט. 2. חוסר שקיפות זה מקור לכוח יתר במערכת הציבורית במקומות הלא נכונים. אני כמובן מקווה שלגבי שר האוצר, בנימין נתניהו, השקיפות היא מלאה. חוסר השקיפות הוא מקור לחולשה ולהחלטות בלתי אחראיות של נבחרינו.. 3. השחיתות (הקשר הון-פוליטיקאים-ועד עובדים-הנהלה)במונופולים הציבוריים הוא הכלי המרכזי שמונע מנתניהו להפריט. חוסר שקיפות ושחיתות מאפשרים צבירת כוח בידים לא נכונות. בשני המקרים העלות לנו-הציבור היא לא קטנה. במקרה של חברת החשמל מדובר על מאות מיליוני שקלים בהוצאה מיותרת (תעריפי חשמל גבוהים יותר). | |||
_new_ |
שקיפות תקציבית | |||
|
|||
מה המצב השקיפות בפועל של הנושא? האם האוצר חייב לפרסם את כל הנתונים הגולמיים בכל סעיף תקציבי באופן מלא ואם כן לאילו גורמים (ממשלתיים, כנסת, עיתונות, תנועות אזרחיות)? ואם הוא חייב, האם הוא חייב ע''פ חוק, תקנות, הסכמים או החלטה אדמיניסטרטיבית? האם הוא בפועל עושה זאת מיוזמתו או רק ע''פ בקשה/דרישה? ואם הוא לא חייב, האם היו מקרים שהאוצר לא נענה לבקשות מי מהגורמים הנוגעים בדבר שביקשו ממנו נתונים והאוצר סירב? אשמח אם תיתן עדכון, אפילו כללי, להבנת סוגיית השקיפות התקציבית. | |||
_new_ |
שקיפות תקציבית | |||
|
|||
חלק מן התשובות נמצא במאמר שכתבתי כאן ''שקיפות המערכת הציבורית'' (דיון 1457). המאמר מתייחס לבעיה ברמה הכללית. במאמר נוסף ''שקיפות תיקצוב ההתנחלויות'' (דיון 1718) יש ביטוי איך חוסר השקיפות עובד בפועל. אינני מכיר את התקנות והחוקים הקשורים לנושא (חופש המידע וכדומה...) | |||
_new_ |
שקיפות תקציבית | |||
|
|||
אפסעוווווווווווווו | |||
_new_ |
שקיפות תקציבית | |||
|
|||
1 טייז 2 פסעה 3 סקס 4 ביז 5 זיב 6 תוקבי 7 לילת אלדוכלי 8 טיאז 9 טיוז | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |