|
לא קיבלתי [*] | |||
|
|||
[*] מתגובה זו הוסר ביטוי שעלול להיחשב כהסתה , ובמקומו נכתב *כינויים חריפים* [המערכת] רפי צר לי אבל דבריך לא מקובלים. אני אמנם מהיום הראשון באינטרנט משתמש בשמי אם כי רק בפורום זה בעקבות בקשת מר מאן הכנסתי את שם המשפחה. המצב באינטרנט שונה מהמצב שלא באינטרנט. החופש לומר את מה שעל דעתך הרבה יותר גבוה באינטרנט מאשר במציאות שאינה שיייכת אליו. אני אישת אעדיף לשמוע את הדעות הגרועות ביותר גם כאלו שאדם לא יגיד אותן ליד מכריו מאשר לא לשמוע אותן כלל. לדוגמא זכותו של אדם לחשוב ולקבל [*כינוי חריף*] כדבר חיובי. אולם אדם שחושב כך בדרך כלל לא יפרסם את דעתו ברבים גם אם זו היא דעתו האמיתית, וזאת בגלל יחס החברה אליו לאחר מכן, אם באפליה מסוג זה או אחר, ואם בצורות אחרות. כנ''ל מהצד השני של הקשת, אנשים התומכים בסרבנות חלקם יסרבו לומר זאת על יד מכריהם על מנת שלא יחטפו על הראש, ומאותו רגע יתייחסו אליהם כשמאלנים בכל דעותיהם. האינטרנט למעשה נתן לנו את האופציה לומר את דעתנו במלואה גם כאשר היא קיצונית ואינה מוצאת כן בעיני הכלל. מה לעשות שמתייחסים אל אדם גם אם הוא כישרוני ביותר גם בהתאם לדעותיו ואדם גם אם יהיה הטוב שבמנהלים מירב הסיכונים שאם הוא בדעותיו ש [*כינוי חריף*] זו אימרה מקובלת ורצויה, יורחק אוטומטית מקידום ומהסביבה הקרובה אליו. אני בהחלט חושב שהיתרון בלשמוע את דעותיהם האמיתיות של האנשים גובר על הצורך לזהות אותם. עכשיו נאמר כי אכן יש לאדם שם אמיתי בפורום וכתובת אמיתית אולם הוא מסרב לענות למייל שקיבל ממך, האם יש חוק בפורום שאומר שהוא מחייב לענות לך או לאחר? במידה ואין חובה לענות הרי למה לחייב אדם לשים כתובת פעילה, ברגע שירצה שיצרו איתו קשר בדרך אחרת מהפורום יעשה זאת לבד, אולם כל עוד הוא אינו רוצה בכך הרי שאין שום יתרון בכך שתהיה כלל כתובת כזו. יעילותם של פורומים בדרך כלל היא מינימום חוקים מגבילים מכל סג שהוא, כל כלל שניכנס לפורום מבריח אנשים. באם המטרה היא לצמצם את מספר הכותבים בפורום הרי שיתכן והנהלת הפורום תצליח בזאת. את זאת אני אומר לאחר שאני שוב מזכיר כי אני כותב בשמי המלא ויש לי כתובת פעילה. (אולם אני חושב שבפורום שהיה מחייב אותי לכך מתוך חובה ולא כזכות ואו החלטה אישית שלי, לא היה רואה אותי בין דפיו). | |||
_new_ |
נו ולמה שמתי את הגרשיים? | |||
|
|||
הסתה זו הייתה במידה והייתי ממליץ לעשות זאת, אולם כמו שאני יכול לרשום אני לא אוהב ערבים (שאינו נכון) ולהוסיף הלוואי והיו עושים להם את כל הרע שבעולם (שוב לא קשור לדעותי) הרי שהגרשיים מראים שמדובר כאן באופציה שנאמרת לא אחת במקומות רבים כמו מגרש הכדורגל המקומי בירושלים, והאם לא ניתן לדון במונח הזה? האם ניתן היה להבין מהכתוב כי אני בעד שיקרה מה שהוסר? אומרים כי על הצנזור להיות עדין שבעדינים, כי המספרים הם דבר קשה ומה שנחתך קשה להשיב. | |||
_new_ |
לרועי ולמערכת: צנזורה נוגדת את רוח הפורומים | |||
|
|||
תגובתך בנושא הצנזורה נכונה ומדוייקת. הסרת התבטאויות שהכנסת לגרשיים, רק מדגישה יותר את ניסיון הצנזורה בתוספות לתנאי שימוש של מערכת הפורום, שמשתנות ומתעדכנות חדשות לבקרים. תוספות אלו שנועדו לצנזר כותבים ומגיבים שאינם מזדהים בשמם ואינם מוסרים כתובת דוא''ל (ומה מחר? מס' תעודת זהות? גובה משכנתה?) נוגדות את רוח הפורומים באשר הם. הצנזורה הנ''ל אכן מריחה מניסיון להיפטר ממגיבים חדשים אשר התווספו בזמן האחרון. אין שום ''הצדקה'' אחרת לכך. אישית, לא ניתקלתי בתגובות בוטות, צורמות או לא ראויות שהירשו לעצמם המגיבים תחת כינויים, ואשר המגיבים בשמם לא הירשו לעצמם. ובכל מקרה, למנהלי הפורום יש אפשרות למחוק כל תגובה בלתי הולמת, או חלקים ממנה (ובמספריים אלו הם גוזרים ביד רחבה). ניסיון ''השתקת'' מגיביי-הניקים הוא בלתי ראוי, אך יותר מכך, הוא יפגע בפורום עצמו, וחבל. (האם יש צורך להזכיר מה קרה לפורום דומה שהתעקש לצנזר ולהתערב יותר מהנחוץ?) פורום, מטבעו, הוא מקום להחלפת דעות, רעיונות, והגיגים, ולפעמים להבעת עמדות שהמגיב אינו מוכן ''לעמוד מאחוריהן'' בשמו (מסיבות שונות). ככל שרבים בו המשתתפים, נעשה הדיון מעניין, מקיף ומרתק יותר. פורום שאינו מקבל ומכבד את אורחיו, יאבד את זכות קיומו (תחשבו כמה משעממים יהיו הדיונים בין אותם חמישה-שישה כותבים-מגיבים). אם מערכת הפורום רוצה מגיבים בעלי ''איפיונים'' מסיימים, תועיל להכניס מידע זה בכניסה לפורום (לדוגמה: הכניסה לפורום מותנאית ברישום פרטים מלאים. אנא מלא/י את הטופס...) | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |