|
תשובות מר ישעיהו , תשובות. | |||
|
|||
ניסים שלום מר גורביץ העלה בתגובתו (הקשה לקריאה ולעיכול- אין ספק) טענות סדורות , שהעדפת להתעלם מהן ולא לשיב עניינית. במקום זה עסקת בתשובתך בניתוח דמותו. זה טוב לויכוחי רחוב כאשר כל אחד שומע רק את עצמו, אך לא לדיון מרתק הדן בנושאים שונים, גם אם הם קשים למי מהכותבים או הקוראים. אותי למשל הייתה מאד מעניינת התייחסותך הספציפית לטיעונים שהעלה מר גורביץ. פחות מעניינת אותי דעתך עליו אישי. ובעניין היהודי, הערה קטנה. מאחר ולא בחרתי להוולד יהודי, המורשת שאני נושא , כפופה לבקורת שיפוטית שלי לפני שאקבלה. איני מקבל את ''נעשה ונשמע'' והרי גם לפי חוקייך , זה לא מוציא אותי מכלל העם היהודי. דרך אגב , אני עדיין מחכה לתשובתך בעניין דין מוסר ודין רודף. בברכה רפי | |||
_new_ |
למי מגיבים ועל מה מגיבים? | |||
|
|||
מר גורביץ, כמוך וכמו רבים אחרים, חושב שהעולם אמור להתנהל על פי השקפת העולם שאימץ לעצמו; אני, לעומת זאת, בטוח שהעולם מתנהל על פי כללים שקבע בורא העולם ומנהיגו. מר גורביץ לא התמודד עם הרעיונות האקטואליים שהעליתי בטור לפרשת השבוע ובחר לתקוף את ה''מוסר התנכ''י''. לעצם העניין, למרות שכתבתי בקיצור (כדרכי) עניתי לו תשובה מלאה. המוסר התנכ''י אינו זקוק להגנתי ואין בדעתי לנסות להגן עליו. לא זה הנושא בטור שכתבתי וממילא אינני מחוייב להתייחס אליו וגם אין בדעתי לעשות זאת. אלמלא השתמש בביטוי הלייבוביצ'י המתועב - ספק אם הייתי מתייחס אליו. לא שכחתי את 'דין מוסר ודין רודף' או להפך. אמרתי שזה ייקח קצת זמן וזה אכן לוקח. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
תגובה ממוקדת | |||
|
|||
חצי מהדרשה שלך התמקד ברצח העם שבוצע במדיינים. בהתחשב בכך, אני חושב שהטענה שלך שלא הגבתי ל''רעיונות האקטואליים'' שלך רחוקה מלהיות נכונה, ומהווה התחמקות נפסדת. לא שציפיתי לתשובה רצינית; מזה 15 שנים ויותר אני מחפש אחת, ולא מצאתי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |