![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אליטות מבוססות על מיתוסים של איכות. רוב המיתוסים נוצרים במערכת החינוך ובעיקר באוניברסיטאות. לפיכך, תנאי הכרחי לפתיחת האליטות הוא לשבור את המונופול של אהרון ברקים, של האיתמר רבינוביצים ושל האניטות שפירא בפקולטות למשפטים, לרוח ולחברה. זה צוואר הבקבוק החברתי העיקרי. שר החינוך לימור לבנת התחילה בכך בשרה את המונופול המוחלט שלהם במועצה להשכלה גבוהה. אבל הבעיה העיקרית היא האוניברסיטאות עצמן ואולמות ההרצאות שבהן, ולא המוסד המחלק תקציבים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לכל אחד שירצה בכך? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
את המונופול על מינוי דור המרצים הבא. אחרת כל המרצים הבאים יהיו איתמר רבינוביצים קטנים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה אומר מי לא צריך להשתתף בתהליך, אבל אינך אומר מי כן ומהם הקריטריונים לפיהם יקבעו את אותו ''גוף בוחר.'' | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מדוע אני צריך לומר?! האם עלי המלאכה להשלים? די לי שאני מצביע על ליקוי השיטה הקיימת וטוען שיש לשנותה. על הפיתרון הרצוי יש לקיים שיח רציני, אבל רק אחרי שיהיה מקובל שהשיטה הקיימת היא שלילית, היא אנטי-אינטלקטואלית והיא גורמת לעיוותים חברתיים ותרבותיים. לכל מהפך יש שני שלבים: א. השלב הביקורתי, ב. השלב הקונסטרוקטיבי. אנחנו עכשיו בשלב הביקורתי. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לפעמים גם בשלב הביקורת יש תשובות איך צריכה להראות האלטרנטיבה. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |