|
|
|
משפטו ומותו של ישו הנוצרי |
|
|
| לק''י יש לי את ספרו של חיים כהן ולא קראתי אותו כי נדמה לי ששהגישה שהוא מיצג היא תרצנית - לא אנחנו רצחנו אותו. לדעתי עלינו לומר הוצאנו אותו להורג בהליך משפטי תקין אותו כי היה מגיע לו. באשר לעצם הענין - כיום אני חושב שכנראה חיים כהן צדק המרחק בין מה שמתואר בתלמוד על ישו לבין מה שמתואר בעוון גליון כל כך גדול שמתבקש שמדובר בשני אנשים שונים. האחד נידון בימי אלכסנדר ינאי על ידי הסנהדרין והשני על ידי הנציב הרומאי פילאטוס. זה בעצם מה שטענו רבנים בויכוחים במהלך הודרות עם הנוצרים. בזמנו חשבתי שזה תרוץ בעלמא היום נראה לי שכנראה זו האמת. יתכן עם זאת שהיה קשר בין שניהם והשני הוא ממשיכו של הראשון. אולי גם פזית ואולי רק רוחנית. בכל מקרה סביר להניח שליהודים לא היתה שום השפעה על החחלטה להוציא את ישו להורג זו היתה החלטה רומאית משיקולים שלהם - את היהודים הם ערבו רק מסיבות של יחסי ציבור וכד'. באשר להשפעת הסרט על הנוצרים - הנוצרים יקבעו. אני רק מעיר שהאפפיור הנוכחי הוא חסיד אומות העולם והוכיח זאת לא פעם והוא שואף לקיים יחסים טובים ככל האפשר עם היהודים. בכל הכבוד לגבסון הקתולי נדמה לי שבנצרות התנהגותו של האפפיור עדיין יותר בעלת משקל. אבל מפני שאין לי מידע ממקור ראשון אני מציע שנחכה ונראה. אליצור |
| |