|
אבל למה להיסחף? | |||
|
|||
בס''ד. מתווכחים מתווכחים, אבל סדר צריך להיות; קודם הפקירו את פולארד, אח''כ את מדחאת יוסוף ורק בסוף שילמו מחיר מופקע (וכל מחיר הוא מופקע) עבור גוויות. ואנא מכם, אל תפילו את זה על היהדות כי זו אינה היהדות. יהודים היו נוהגים כמובא בקישור דלהלן: בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אלה מנסים לעטות שגב על כל איוולת | |||
|
|||
עוד מעט יתחילו גם לנשק מזוזות, כל פעם שהם מסכנים, מעטים כלימה או גוררים פגיעה קשה אחרת בעם. וכל זאת על מנת להקפיץ אותנו לדום שתיקה. זו אינה היהדות אלה האלילות המקרבנת בטהרתה, זו השרירותית, בשם צו הכניעה לאלילים זועמים הדורשים קורבנות. עד מתי ימשכו הביזיון ואליליות הקירבון האלה שאינם יודעים כל בושה, תוך בעיטה בצלם האדם בשם השרירות העריצה והמקרבנת, זו המעדיפה את המתים על פני החיים ופועלת בשם המוות? ועכשו מסתבר שטטנבאום לא רק היה סוחר סמים שהתכוון לפגוע בנערי ישראל, אלא גם בוגד מהגדולים בתולדות ישראל. ובשביל חלאת האדם הזאת שיחררנו מאות מחבלים רצחנים והתבזינו כטיפשים חסרי חוט שידרה קבל העולם כולו. | |||
_new_ |
עליך נאמר ''מחרביך ומהרסיך ממך יצאו'' | |||
|
|||
_new_ |
ועליך נאמר - ''מנוול שאין שני לו'' | |||
|
|||
המנסה לעטות עליו ללא פסוקי חכמים, אף שלשונו עילגת ובשטן יאמין, תוך ניסיון פרע להפיכת הדברים על פיהם, יום ללילה ולילה ליום. ולבלבל את חושינו הבריאים לדרגת החולי הנפשי המעוות והממאיר הרה האיוולת והבלגן הנורא שלו עצמו. | |||
_new_ |
אבל למה להיסחף? | |||
|
|||
לפני שאתה מדבר בשם היהדות.ראוי שתדע את המקורות למצוות פדיון שבויים ערך עליון ביהדות. ר' יוסף קארו, שהעלה את דברי הרמב''ם על שולחנו, מוסיף**: ''כל רגע שמאחר לפדות השבויים, היכא דאפשר [=במקום שאפשר] להקדים, הוי כאילו שופך דמים''. ולכן, אם תרצו, זו המחשה נוספת לאן מובילה אותנו ההתרחקות של החברה הישראלית מהיהדות. | |||
_new_ |
אבל למה להיסחף? | |||
|
|||
בס''ד. יופי. אבל מה עם 'אין פודין את השבוים יתר מכדי דמיהם'? פדיון שבוים זה כאשר הצד השני חזק מאיתנו ולא כאשר אנו מושיטים צווארנו לסחיטה/שחיטה במקום להקדים ולחסל את הבא להרגנו. | |||
_new_ |
ומה עם זה? | |||
|
|||
ואמרת, אלו לא יפדו, עדת רשעים מקומם, סוחר סמין ואיש בלייעל, כולו בוגד בגד, בפרע נתן עינו, בעבור בצע כסף חמס ביתו מעל בעם מכורתו, ודבריו רמיה. (שם, עזרי מתי מעט מסילות צדיקים, ה', ב'-ג') | |||
_new_ |
ומה עם זה? | |||
|
|||
כי תשב במושב לצים; בבן אמך - שאין לך דין וריב עמו שאינו יורש עמך; דופי דבר גנאי לדחותו לשון יהדפנו; דמית סבור אתה שאהיה כמוך להתרצות במעשיך הרעים וי''מ דמית כי אינני יודע הנסתרות; זובח תודה המביא לי זבח של תשובה והודאה על עוונותיו הוא יכבדנני; ושם דרך השב אלי אני מלמד ושם דרך לחוטאים לשוב אלי אני אראנו בישועתי | |||
_new_ |
יש העמלין ויוצרין, ויש המברברים | |||
|
|||
_new_ |
תשובתך לעניין, שרון | |||
|
|||
לאור התברברותו של סתם אחד ויריה כדור עקר מן המותן. | |||
_new_ |
תודה, ספליט | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |