|
עצור את היבוא מאירופה | |||
|
|||
תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה לי שהשוק הישראלי אינו משמעותי בגודלו יחסית לשוק האנטי-ישראלי. | |||
_new_ |
עצור את היבוא מאירופה | |||
|
|||
ליובל רבינוביץ: בשליפה וללא בדיקה, אני מזכיר לך את החרם שהכריזה רנו בשנות הששים, סקניה-ואביס{למשאיות שבדיות} בשנות השמונים ועוד כהנה וכהנה. בשיא הזהירות על סמך העבר, לא בטוח ששוק שונאי ישראל גדול יותר. רק בנושא המשאיות: ע''פ זיכרוני {הטוב} לאחר החרם, מכרה חברת המשאיות בלבנון רק משאית אחת כבישראל מכרה 400 באותו תא זמן. זה המספר הזכור לי. על רנו בגלל הזמן אין לי חומר. אני מוכרח לצתת את הקבלן עזריאלי {כן-זה מהמיגדלים...} שאמר כי בישראל יותר עגורנים לבניה מאשר בכל השטח מהאוקיאנוס האטלנטי להודו...{מהצד הערבי כמובן} אין מקום לזילזול... | |||
_new_ |
עצור את היבוא מאירופה | |||
|
|||
יובל: תלוי באיזה תחום. בתחום הסלולרי והמחשבים - למשל - אנחנו די גדולים, לא רק יחסית לגודלנו - אלא גם באופן מוחלט. | |||
_new_ |
לא נכון פרלמן | |||
|
|||
חדירת הטלפונים הסלולריים ביראל היא אמנם גדולה יותר מאשר בחלק גדול ממדינות אירופה , אך הנתח של אירופה (נוקיה, סימנס , אלקטל , סג'ם וסוני-אריקסון) הוא נמוך הרבה יותר. סימנס וסוני אריקסון למשל שם מן היצרנים המובילים בעולם , כמעט לא מוכרות כאן. גם הטלפונים האירופיים שנמכרים כאן הם בעיקר מה LOW END של המכשירים שפותחו. בתחום המחשבים היבוא מאירופה הוא אפסי. רוב היבוא מארצות הברית ומהמזרח הרחוק | |||
_new_ |
יובל, כלכלה זה לא בדיוק | |||
|
|||
השטח שלי ואין לי הרבה פרטים עד כמה השוק הישראלי הוא משמעותי או לא עבורם. אני יכול רק לציין שני ארועים שיכולים לפקוח עיניים. הראשון קשור לתעשיית התיירות. לפני הרבה שנים כשהחל התהליך של וויתור על וויזות לתיירים היו הרבה ארצות באירופה שלא כל כך הזדרזו ליישם את זה לישראלים (כקוריוז היסטורי - גרמניה היתה המדינה הראשונה לוותר על הדרישה לוויזה, אבל שם זה חלק מהחוק). משרד החוץ לא חשב שזה מחובתו להתעקש על הדדיות (היחס הזה עדיין בתוקף גם היום) ולא נקף אצבע. בשלב מסויים התארגנו בארץ כל מיני אזרחים פרטיים וארגון סוכני הנסיעות הודיע שיפסיקו לשלוח טיולים מאורגנים לארצות שממשיכות לדרוש וויזה מישראלים. תוך פחות משבוע נושא הוויזות ירד מהפרק. הדוגמא השניה קשורה לאל על. כמות המשאבים שאיירבוס השקיעה וממשיכה להשקיע כדי לשכנע את אל על לרכוש את המטוסים שלה היא מעל ומעבר. בין השאר הם הציעו להתקין במטוסי ה Wide body שלהם, במחלקת המטען, בית כנסת שיוכל לקלוט לפחות מיניין מתפללים עם מנגנון מיוחד שיבטיח שכותל המזרח אכן יהיה תמיד בכיוון מזרח, בלא תוספת למחיר. זה לא נראה לי כשוק כל כך משני למרות שאין ספק שמספר מטוסי הנוסעים הפוטנציאלי שהשוק הערבי יוכל לקלוט הוא בכמה סדרי גודל יותר גדול. בהקשר הזה מסתובב הסיפור שנתניהו כראש ממשלה כבר עמד לאשר לאל על להתחיל לרכוש מטוסי איירבוס כשברגע האחרון הוא קיבל טלפון מקלינטון שהציע לו בטון ידידותי ''לפני שאתה מאשר את זה תסתכל חתימתו של מי מתנוססת על הצ'ק של הסיוע השנתי''. סוף הסיפור. | |||
_new_ |
זה לא הכלכלה ולא יחסי המסחר | |||
|
|||
מדובר על ההתמכרות למתנות במשחק האינטרסים הבינלאומי גם למתנות יש מחיר. מי שלא רוצה לשלם את המחיר צריך לותר על המתנות. זה כל הסיפור .... היללות שפורצות (הקריז...), עם דרישת התשלום, שמבטאות את חוסר הרצון לשלם, לא מוסיפות כבוד לעם ישראל. זה נכון גם כאשר מדובר בנימוקים רעים (אנטישמיים) של דורש התשלום. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |