|
היכן הטעות? | |||
|
|||
בקטע הראשון אין לנו מחלוקת; לא טענתי שהסטודנט אינו מועיל לחברה. לקיום העם היהודי תורם מי שפועל להעמקת המודעות היהודית; זה יכול להיות סטודנט או מי שאינו סטודנט, אבל אין זו המגמה של האוניברסיטאות. בחור הישיבה בחר (או בחרו עבורו) בדרך של העמקת המודעות הנ''ל והדוגמאות שהבאתי משקפות זאת. קיום יהודי מחייב ברית מילה ועוד כמה עניינים שהזכרתי וגם כמה כאלה שלא הזכרתי; את אלה לא מספקים הסטודנטים. יש להניח שעניינים אלו אינם בראש סדר העדיפות של האוניברסטאות המכשירות את אותם סטודנטים. אז הם לומדים כמה עניינים שבסוף – אולי – יועילו לחברה, אבל לקיום היהודי ככזה – אין בכך שום תועלת. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
מודעות יהודית | |||
|
|||
''לקיום העם היהודי תורם מי שפועל להעמקת המודעות היהודית...'' ההבדל הוא במהות של המושג מודעות יהודית. | |||
_new_ |
אשמח לראות את ההגדרה שלך למושג 'מודעות יהודית' | |||
|
|||
_new_ |
ההגדרה שלי למושג 'מודעות יהודית' | |||
|
|||
מודעות למהות של העם היהודי. המהות הזאת כוללת את ההיסטוריה והמסורת של העם ואת העתיד. מאחר וחלק ניכר מההיסטוריה של העם לא היתה ממש הפרדה בין הדת והעם הרי שהדת היהודית היא חלק מן המהות של העם. מאחר ואני חילוני הרי עבורי הדת יש לה משקל אחר מאשר למי שמאמין. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |