|
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
אז בקצרה באמצע 24 ראשית המונח ''זכות השיבה'' לא מוזכר בהבנות כי הצד הישראלי טען שאין''זכות'' כזו... שנית סוכם כי ישראל תוכל להחליט באופו ריבוני על החזרת פליטים לתחומה , על פי עיקרון של חלק יחסי לקליטתם במדינות שלישיות ... שלשית מדובר אכן בכ 30000 פליטים. כנגד תשלל תעודת הזהות הישראלית מ 220000 ערביי מזרח ירושלים | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
והינה הטיעון הראשון: 1. אותם ערבים עקורים, לא יחזרו לשבת להם כך סתם באום אל פאחם, בסחנין או בטייבה. דרישתם ותביעתם תהיה לחזור לבתיהם, דהיינו אל ערים מרכזיות בישראל, מצב אשר יפר דמוגרפית בצורה דרסטית את הישוב היהודי בתוככי המדינה. 2. הגירסאות של הדוברים הערבים אשר נשאו ונתנו עם יוסי ביילין ושות' שונות: לגבי המספר שנזרק אודות 300 אלף ערבים, הרי שהוסכם שתוקם ועדה שתבדוק את העדיפויות של כל פליט לגבי המקום אליו הוא רוצה לשוב. כך על פי קדורה פארס. ז''א ישראל תאמר נניח 60 אלף ערפאת ושות' ירצו 600 אלף והועדה תכריע בעד 400 אלף ואולי ערפאת ירצה מיליון? מה אז תכריע הועדה? חוץ מזה, וזה דבר ששוכחים להם ישראלים רבים, שהאוכלוסייה ביש''ע הינה רק שליש משני שליש הערבים הרואים עצמם 'פלשתינאים'. קדורה מוסיף עוד, כי ישראל תהיה מחוייבת לקבל את המספר שיוחלט. אין הסכמה על המספר. יאסר עבר רבו, הוסיף במסיבת עיתונאים כי נושא מספר הפליטים כלל לא הועלה לדיון...אז על מי עובדים הישראלים? 3. ישראל כמדינה יהודית: הכחשה גורפת של פארס, בראיון לעיתון אל חיאת, כי קיימת הכרה במדינה כיהודית. 4. הרעיון כי כל צד יקבל את תאוותו הוא רעיון משולל כל יסוד. מה לעשות....זה מרגיז, זה מעצבן, מייאש, מתסכל אבל זוהי המציאות ואין בלתה, גם לא מילים יפות. הנה על ירושלים במקצת, זו אשר בן גוריון ראה בנפילתה במלחמת העצמאות אובדן למוראל של העם היהודי: השאם עבד אל רזק: לפלסטינים תהיה ריבונות מלאה על השטחים הפלסטינים כולל ריכוזי האוכלוסין הפלסטינים בירושלים ומסגד אל-אקצא. רחבת החרם תהיה תחת ריבונות פלסטינית מלאה ללא [שום] הבנות בנוגע למה שמעל ומה שמתחת לרחבה. ז''א אין ירושלים כלל. לא המדובר במזרח העיר, כי אם בירושלים בכלל. שליטה מהאגף המזרחי של העיר ושליטה מהאגף המערבי של העיר על ציר כביש י-ם - ת''א, מייצר שליטה מוחלטת של הערבים על הציר אל ירושלים ובתוככי ירושלים. 5. מדינה מפורזת: אין מדינה כזו...מצטער, אין מדינה שכזו. ובמידה נאמר, שהפירוז מופר...מה אז? ישראל תתקוף? ישראל תגיב? מה אז? האם לא יקום העולם נגד ישראל ויגן בחירוף נפש על המדינה החלשה שאך קמה לה? תמיד יהיה אפשר להצדיק הצטיידות נשק בתירוץ, של 'צרכי הגנה'. ראה איראן עם הנשק הגרעיני לצרכים אזרחיים, ראה היום את הרשות בראשותו של ערפאת מבריחה נשק רב 'לצרכי הגנה'. 6. כל ניסיון לפתור את המלחמה בין ערבים ליהודים בארץ ישראל, על ידי העלאת סוגיות כמו ירושלים והערבים העקורים, נידון לכישלון טוטאלי. אסור להעלות סוגיות אלו כלל. 7. מאז הכרזתו של פרס, כי הצד הישראלי נותן והצד הפלשתיני מקבל, טרם ידענו איוולת מדינית. אולם, כבר אמר הסופר ש''י עגנון, כי מדרגה נמוכה יותר תמיד תהיה בנמצא. ואכן, מדרגה נמוכה...שפל ממש... לא הבנה של חוקים בינלאומיים אודות הסטאטוס על פי החוק הבינלאומי של מדינה. 'מדינה מפורזת' כמשל, כשאין מדינה שכזו. מסירת שטח למי שסרב לכל הצעות הפשרה, מסירת תשתיות ערים ויישובים למי שפתח במלחמה - פרס ממש! נסיגה למרות העליונות הצבאית, ושיקום פליטים אשר מצבם כפי שהוא באשמתם הבלעדית של התוקפים. טרם נשמע או נראה מצב שבו הצד התוקף, זוכה מהצד המותקף אשר ניצח במלחמה נגדו, לפירות מדיניים. טרם גם נשמע בעולם כי הנהגה רצחנית מנהלת מו''מ כאילו הכל משחק ילדים והשנאה לישראל אשר צבועה באדום סמוק, של דם חללי אזרחי ישראל, היא ''כסף קטן''. שלום לא יצמח מכל פגיעה בשני יסודות עמוקים, אשר מהווים את קיר הברזל של היישוב היהודי: זכות עם ישראל לארץ ישראל וזכות היישוב היהודי לביטחון לאומי. זה משולב בזה, ופגיעה ביסוד הראשון בהכרח מערער את היסוד השני. האם טרם השכילו יהודים נאיביים לראות כי נסיגה ועוד נסיגה ועוד נסיגה רק מגבירים את התיאבון הרצחני של הערבים והנחישות לחסל את הנוכחות היהודית? כנראה שכן. זה עצוב אבל זוהי גם המציאות. | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
1 - לא נכון - זה לא כתוב בהסכם ואין להם כל ''זכות'' לחזור לשום בתים.. מלבד זאת - כיום נמצאים בשליטת ישראל כ 4 מיליון פלשתינים ... 2 גם זה לא כתוב בהסכם - תקרא בבקשה. ההחלטה היא בסמכות ישראל ולא בסמכות ועדה 3 לא נכון תקרא בבקשה את המבוא להסכם כל צד מכיר במדינת השני The Parties recognize Palestine and Israel as the homelands of their respective peoples. The Parties are committed not to interfere in each other's internal affairs. מיהו עם ישראל? 4 לא נכון - כל ירושליים המערבית בשליטת ישראל, כל השכונות החדשות שנבנו מאז 67 פרט להר חומה , גבעת זאב , מעלה אדומים וגוש עציון... כל מה שאתה טוען לא נכון 5 ההסכם מדבר על כוח בינלאומי שיכפה אותו... על איזה נשק אתה מדבר? איזה נשק יש לפלשתינים היום? לנו יש טילים ולהם מה? רובים? מרגמות תוצרת בית?? 6 זוהי השקפתך - אני מבין ממנה שאתה מתנגד להסכם שידון בירושליים. לגיטימי ... גם התוצאות יהיו ברורות.. 7 מדבריך הנמלצים אני מסיק כי לדעתך יצמח שלום מהכרת הפלשתינים בזכות ישראל על כל ארץ ישראל... הלוואי והיית צודק, לצערי נראה לי כי קריאת המציאות שלך פגומה... | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
1. דווקא משום שזה לא כתוב בהסכם הרי שהדבר פתוח לפרשנויות. פתוח להחלטות ועדה בינלאומית, פתוח ולא סגור. אגב, 4 מיליון 'פלשתינים' לדעתך כוללים את הערבים אזרחי המדינה, אלא, שמה לעשות ויש גם יהודים 'פלשתינים'...והמספר הזה תמיד הוא איכשהו לעולם לא יורד כי אם תמיד עולה ועולה ועולה....זאת למרות שההגריה מיש''ע לארצות ערב בשלוש השנים האחרונות עומדת על קרוב לחצי מיליון ערבים. 2. ההחלטה אינה בסמכות ישראל, רמי. ישראל אינה תחליט כמה ערבים עקורים היא תקבל, אלא, ישראל תאמר ןועדה הבינלאומית כמה היא מוכנה לקלוט...ולכן האופציה להחליט כמה עקורים ברצונה לקלוט פתוחה לויכוח. המספר 300 אלף הוא מספר אשר ביילין ושות' מצפים מהנושאים ונותנים איתם להבין שמבחינתם זה הגבול העליון. זה המספר המקסימלי, וזה גם חלק מהכנת דעת הקהל לקבל את הערבים העקורים. יתרה מזו, שיש כאן עיוות ערכי, דהיינו שהצד המותקף צריך לשקם את הצד המתקיף - ישראל את הערבים - הרי שהכל עובר דרך ועדה בינלאומית אשר ללא ספק, תהיה מורכבת מאוהדי ציון. אגב, סתם שאלה... נניח שלא לערי המרכז יקלטו את העקורים...נניח...ז''א לקלוט אותם בגליל ואז המגמה הדמוגרפית בגליל תהיה לאורך דורות רבים לטובת הערבים, דבר אשר עלול להוביל לסיפוח הגליל, ראה מפת ארץ ישראל, אל המדינה הפלשתינית, החל מנפת ג'נין ועבור לאורך הגליל כולו. האם לא ניתן לראות את ההתפחות העתידית הזו? 3. ישנו הבדל רמי, הבדל משפטי בין הכרה של מדינה, לבין הכרה של מדינה יהודית. ישנה סתם מדינה וישנה מדינה עם מאפיין לאומי. מה לעשות וההכרה של שני הצדדים זה בזה, עדיין לא אומר מבחינה משפטית כי הערבים מכירים בישראל כמדינת העם היהודי. ניתן להכיר בישראל כמדינה, אבל לא כמדינה בעלת המאפיין הלאומי וזה עיקר העיקרים. 4. השליטה בירושלים תהיה בידי הערבים וזאת למה: על פי המסמך יהיה גוף בינלאומי אשר יבקר, יפקח ועוד על הפעילות סביב הר הבית, הכותך המערבי והמסגד. עד כאן יפה: כעת, נניח שפורצות מהומות והערבים מפעילים טרור נגד יהודים שמגיעים להתפלל בכותל...הועדה הבינלאומית תמליץ, כפי שעושה גם היום ממשלת ישראל, לסגור את הכניסה בפני היהודים כדי שלא לעורר את האלימות. והלוא הערבים שולטים באיזור, אז ברור שהיהודים ידחקו עוד ועוד וימשיכו להתלונן בועדה הבינלאומית. לא צה''ל ולא משטרת ישראל יוכלו להגן על היהודים הרוצים לממש את אמונתם. האם אני הוזה? ובכן, בפעם האחרונה שגוף אחר שמר על הכותל קראו לגוף הזה המנדט הבריטי: והדוגמאות לסגירת המקום בפני היהודים, בשל החשש מאלימות ערבית רבות אינספור. | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
אני עדיין טוען שאתה טועה בכל טיעוניך ואסביר אולם לפחות טיעוניך הם ענייניים... ועל כך תבורך 1 גם לא כתוב בהסכם שיראל תוכל לתבוע את עבר הירדן המזרחי,, כן כתוב בהסכם שזהו סוף הסכסוך ןשךצדדים לא יהיו תביעות נוספות 2 זה לא נכון תקרא בבקשה את נוסח ההסכם 3 כתוב שישראל מכירה בפלשתין כמדינה של העם הפשלשתיני ופלשתין מכירה בישראל כמדינתו של העם הישראלי... לדעתי זה מספיק 4 גם כאן אתה טועה - הכותל והרובע היהודי יהיו בשליטה ישראליתעם רצף טריטוריאלי אליהם. שום ועדה לא תוכל להחליט כי חיפה למשל לא תהיה נגישה לישראלים או עזה לא תהיה נגישה לפלשתינאים... בתקופת המנדט הכותל היה בידי זרים | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
1. ואולי היה צריך לתבוע גם זאת.... 2. נוסח ההסכם כתוב: שכל מדינה שלישית, הצד השלישי, יצהיר על מוכנתו לקלוט ערבים עקורים. ישראל תמסור לועדה הבינלאומית כמה ערבים עקורים היא מוכנה לקלוט. דהיינו אין כרגע מס' מסוכם על קליטתם של הערבים בתוככי ישראל, ואין כל קביעה של ישראל, אלא, הצהרה לועדה הבינלאומית. האם אתה חושב רמי, שישבו להם אנשי הועדה ויסמנו ''וי'' להצהרת ישראל? ואם המספר לא יעלה בקנה אחד עם הדרישה הערבית? האפ לא יופעלו לחצים נוספים? חוץ מזה, למה ישראל ומדינות אחרות צריכות לקלוט את העקורים, אם, יש מקום לערבים במדינות ערב? מה האינטרס של ספרד או של צרפת או של גרמניה ובריטניה לקלוט לתוכן ערבים בהמוניהם? אין אינטרס שכזה. ולכן, רוב הנטל יפול שוב על ישראל. אגב, החלטות האו''ם לגבי פליטים בנוגע לסכסוך, כמו החלטה 242, מדברת על פליטים באופן כללי, ולא על פליטים ערבים. היות וגם ליהודים ישנם פליטים, אשר נקלטו והתיישבו בארץ ישראל. 3. לדעתך זה מספיק וזה בסדר, היות וזו דעתך, אלא, שההכרה במדינה הישראלית, יוצרת למעשה עם חדש. ניתוק טוטאלי מהעם היהודי. מדינה ישראלית כוללת בתוכה באופן שווה על בסיס האזרחות את כולם, רמי. ז''א חיסול חוק השבות, חיסול מפעל העלייה, ביטולו של המנון המדינה, החלפת הדגל, החלפת סמל המנורה ועוד ועוד. אם אין לך בעיה עם כל אלו, אז בסדר גמור מבחינתי, היות ואתה חושב כי הישוב היהודי בארץ ישראל צריך להיות עוד סתם קהילה. אם לדעתך, מדינת ישראל כמדינת העם היהודי חשובה לך, והסמלים המבטאים את המורשת היהודית וההיסטוריה חשובים לך, הרי שלא תסכים לעולם לראות עצמך כבן לעם הישראלי - כי אם בן לעם היהודי. 4. הכותל המערבי נניח יהיה בחזקת ישראל: שהרי הדרך המובילה אל הר הבית והכותל היא אותה דרך, אלא, אם ינחיתו יהודים ישירות על הקיר. השליטה תהיה של הערבים, בעיבוי כוחות בינלאומיים. ז''א העדיפות של היהודים להתפלל בכותל תהיה בנחיתות. יתרה מזו, מחר יכול הואקף להכריז על כל המתחם כחלק קדוש ואז תתעורר בעיה חדשה ליהודים. ויחלו גם הקולות הנשמעים כי המדובר ב-'כולה כותל' לא יותר...בשבילך זה לעורר ריב, מלמה וסכסוך? אגב, הכותל: כשישו סייר בירושלים, הוא ראה את בית המקדש ולא את המסגד שניצב לו שם. | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
1) צריך לתבוע את עבר הירדן המזרחי?. אתה חי על פלנטה אחרת.. 2) שאלה טובה מאד , ואתה משיב עליה בעצמך. בהסכם כתוב כי הפליטים ייושבו בארבעה אזורים: א) בפלשתין - כולל בהתנחלויות שיראל תפנה ב) בשטחים שיראל תפנה במסגרת חילופי שטחים (בערך 100,000 דונם) - זה יאפשר לפלשתינים להציג זאת כ''שיבה'' ומדובר , על פי המפות בעיקר בשטחי קיבוצים ליד רצועת עזה ג) במדינות ה''מארחות'' - ירדן לבנון וסוריה שיפוצו באופן נדיב על כך. ד) במדינות''שלישיות'' וישראל מוגדרת לצורך העניין כמדינה ''שלישית'' , וההסכם אומר שיראך תתחשב במספר הממוצע של פליטים שייקלטו על ידי מדינות שלישיות, אם כפי שאתה אומר, המספר שיקלטו ספרד וקנדה יהיה קטן - הרי גם המספר שיראל תצטרך לקלוט יהיה קטן בהתאם. כתוב במפורש כי המספר הוא בשמכותה של מדינצ ישראל בלבד, כך שהחשש שלך איננו יכול להתקיים. 3) מדובר בהכרה של הפשלתינים במדינת ישראל כארצו של עם ישראל - אין שום סעיף על ביטול חוק השבות ושאר החששות שאתה מביע 4) הרובע היהודי והכותל יהיו בריבונות ישראל ובשליטתה. | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
רמי, רמי, רמי...על השקפת עולם שכזו אמר כבר הסופר, י. ח. ברנר בתגובה להצעת איש 'שלום עכשיו' בזמנו, ר' בנימין, לבנות 'היכל שלום' לאחווה יהודית-ערבית: ''ביחס אידיאלי כזה אל העולם, בחלומות ילדוּת ויפי-נפש אלו, שאין להם יסוד באינסטינקטים הכי עמוקים של האדם, יש איזו אי-מוסריות, כן! אי-מוסריות. ארורים הרכים והאוהבים''. אתה סבור כי הסכם כל סוג של הסכם רצוי. אודה, כי חלק מהביטחון של העם היהודי בארצו היא באמצעות הסכמי שלום בין הערבים ליהודים. אלא, שעדיף לא-הסכם על פני הסכם גרוע. הפשרות, הוויתורים, הנסיגה אל מה שבמשפט אחת ניתן לכנות: חיסולה של מדינת ישראל במדינה יהודית, הן בלתי מוסריות. ההכרה במדינת ישראל כמדינה ישראלית ולא יהודית, היא על בסיס האזרחות שלה ולא על בסיס הלאומיות שלה. קליטתם של עקורים ערבים לתוככי מדינת ישראל, על חשבון מדינת ישראל, אין לה כל בסיס בהיסטוריה השיפוטית במשפט העמים. הצד התקופן בשנת 1948 היה הצד הערבי, ולכן אין שום צידוק לתגמל אותו על כך, בדמות חיסולה של ישראל. הוויתורים מרצון על שטחי יש''ע, אשר מהווים לפי העיוות השמאלני, כיום ביתר שאת בעידודו של האו''ם אשר נשלט גם בצורה מגוחכת, על ידי סוריה במועצת הביטחון, לוב בועדה לזכויות האזרח וכן הלאה, רק יוצרים יותר טרור, מעודדים פאנטיות דתית ולאומנית כאחת. דבר לא נוכל להציע לערבים, מלבד חיים בשלום, תמורת שלום. אם רעיון הציונות בהיות ארץ ישראל כבושה או חלק ממנה כבוש, על ידי יהודים, הרי שניתן כבר היום, לפתוח את שערי הארץ למען, 'פתרון צודק ובר קיימא' אשר יענה על דרישות הערבים. מצטער רמי היקר, אולם, טחו עיניך מראות מה ההבדל בין הכרה במדינה יהודית לבין הכרה במדינה יהודית, וזה ירשם לחובתך. | |||
_new_ |
מדינה יהודית, יהודית (גם לרמי) | |||
|
|||
יניב וגם לרמי שלא הביא את הציטטה הזו: Affirming that this agreement marks the recognition of the right of the Jewish people to statehood and the recognition of the right of the Palestinian people to statehood, without prejudice to the equal rights of the Parties' respective citizens; יש כאן הכרה מפורשת בזכותו של העם היהודי למדינה. ההסכם נעשה עם מדינת ישראל ולא עם הסוכנות, רחמנא ליצלן, וגם בה יש כמובן הכרה. כדאי לא להתפלפל. לדעתי, לא רק בן-גוריון היה קופץ על כך בשתי ידים, גם בגין. כן, גם בגין.המסמך רציני, ובוודאי ראוי לדיון ולהערות ביקורתיות. אבל חבל סתם להתפלפל ולברוח מהעיקר. | |||
_new_ |
וגם ברנר, בוודאי ברנר! | |||
|
|||
שהציטטה ממנו מתייחסת לזמנים אחרים ומצבים אחרים. מי יודע, אולי שם למעלה מתיישב לו ברנר ליד ר' בנימין ואומר לו: עכשיו, כשיש לנו מדינה, כן, כן, יש לנו על מה לדבר. והוא מחטט בכיסו ושולף ממנו לבסוף איזה נייר מקומט ומתחיל לקרוא: ''והיה כי תבוא לרשת את ארץ מולדתך לא תבוא אליה כצר וכאויב/ ופקדת לשלום את יושב הארץ:/ לא באיבה ולא בעברה ולא במשטמה תבנה את משכן דורותיך כי אם באהבה ובחסד בצדק ובאמונה:/...... כי הוריש לא תורישו כאשר לא הורישו אבותיך את יושבי הארץ מלפנים:...'' אז, אז, היה אומר ברנר, לא היתה ברירה, ואתה יודע כמה התייסרתי, אבל היינו צריכים לשים רגל על פני האדמה. וכמה היינו חלשים אז. אבל עכשיו, ר' בנימין... | |||
_new_ |
זכות השיבה (כמובן) | |||
|
|||
לרמי שלום! התייחסות חלקית ל''הסכם ז'נבה'' - ''זכות השיבה'' בלי קשר לדעתי לגבי ההסכם , הרי שזכות השיבה מופיעה בו ב ''צורה נסתרת'' ( בכוונה?) אם תבדוק את סעיף הפליטים בהסכם תראה, שעל פי ההסכם, פתרון בעיית הפליטים מתבסס, בין השאר, על החלטת הא''ום 194. להלן הנוסח המקורי של סעיף הפליטים בהחלטה: ( במילים אחרות - זכות השיבה ): Resolves that the refugees wishing to return to their homes and live at peace with their neighbours should be permitted to do so at the earliest practicable date, and that compensation should be paid for the property of those choosing not to return and for loss of or damage to property which, under principles of international law or in equity, should be made good by the Governments or authorities responsible; על פי האמור בגירסת ''הארץ'' של ההסכם (פרק 7 סעיף 2 ) הרי שהצדדים מודעים לכך שהחלטה 194 , (כולל הציטוט מלמעלה), מהווים את הבסיס לפתרון בעיית הפליטים.Instructs the Conciliation Commission to facilitate the repatriation, resettlement and economic and social rehabilitation of the refugees and the payment of compensation, and to maintain close relations with the Director of the United Nations Relief for Palestine Refugees and, through him, with the appropriate organs and agencies of the United Nations; שווה בדיקה? | |||
_new_ |
אכן שווה בדיקה | |||
|
|||
בהבנות ז'נווה נאמר במפורש כי ההסכם (שכאמור מדבר על יישוב הפליטים באופן שרק מספר זעום יעבור לישראל) יחשב כמילוי החלטת האו''ם 194 2. UNGAR 194, UNSC Resolution 242, and the Arab Peace Initiative כלומר יישוב הפליטים על פי הסכם ז'נווה הוא סופי.(a) The Parties recognize that UNGAR 194, UNSC Resolution 242, and the Arab Peace Initiative (Article 2.ii.) concerning the rights of the Palestinian refugees represent the basis for resolving the refugee issue, and agree that these rights are fulfilled according to Article 7 of this Agreement. | |||
_new_ |
סופי סופי, אבל גם החזרה חופשית | |||
|
|||
למי שיחפוץ. לי אישית לא כל כך איכפת, כי בודאי יפתחו עוד פרוייקטים לבניה מואצת, אבל מבחינה לאומית זה דומה למצב שאנחנו נשארים כמו שהיום בשטחים. גם כך וגם כך המדינה תוצף בפליטים ערבים והמאזן הדמוגרפי ישתנה לרעתנו. כל עוד אנחנו נמשיך לחשוב בד' אמות אוסלו ויצירי כפיו אנחנו לא ניצא מהביצה הזו. | |||
_new_ |
אז מה אתה מציע? | |||
|
|||
_new_ |
אני מציע רק שתי מדינות בפלסטינה-א''י | |||
|
|||
ולא שלוש. מדינה פלסטינית היא ירדן ומדינת ישראל - היא מערבה מהירדן. קו הגבול ייקבע בהסכמה, ולאו דווקא על קו 48', שהוא סתם קו שרירותי של הפסקת אש. ערבים יוכלו לגור במדינת ישראל ויהודים יוכלו לגור במדינת פלסטין. הם יהיו תושבי חוץ הזכאים ככל אזרח לשירותי השלטון המקומי. הם יוכלו לחיות שם, לעבוד וליזום פרוייקטים במסגרת החוק המקומי. יחד עם זאת, היהודים בישראל ובפלסטין יצביעו לכנסת בירושלים. הערבים בפלסטין ובישראל יצביעו לפרלמנט בעמאן. פרלמנטים אלה יבטאו את המאוויים הלאומיים של כל עם, ולא נצטרך לחשוש יותר מהבעיה הדמוגרפית. היא תהיה זניחה. פתרון זה יסכל את כוונות הארגונים הפלסטינים לפעול צעד אחר צעד להשתלטות דמוגרפית או אלימה על ישראל ולהפוך את כל ארץ ישראל למדינת כל אזרחיה. | |||
_new_ |
זה קצת מזכיר את התכנית של אש''פ | |||
|
|||
למדינה חופשית לשני העמים. מה ההבדל בין הצעתך הזו לבין המצב הנוכחי בו יש בשליטתנו (פחות או יותר) איזה שלשה וחצי מיליון פלשתינאים הגרים כאן ובוחרים לפרלמנט הפלשתינאי? אתה שולט בטריטוריה ובתושבים והם אינם מפריעים לשיטת הממשל שלך. האם בכך זה מונע ממך להיות מדינה ''יהודית''? אגב גם האוטו שלי הוא אוטו יהודי בגלל שהוא שלי והגינה שלי היא גם כן יהודית, וגם החתול שלי אותו הדבר.(קוראים לו חיים) | |||
_new_ |
הולכת השולל של רמי נוידרפר | |||
|
|||
''תישלל תעודת הזהות הישראלית מ-220,000 ערביי מזרח ירושלים. הקורא התמים עלול להבין שהנה אנו ''נפטרים'' מכרבע מיליון אזרחים ישראליים ערביים שעלולים לממש את חזון האימים של האיזון הדמוגרפי על-ידי הצבעתם לכנסת. אלא שרק כמה מאות מתוכם הם אכן אזרחי ישראל - ואילו כל השאר הם רק תושבים - ללא זכות הצבעה. כך שמדובר בתוספת נטו של 30,000 מצביעים ערבים. | |||
_new_ |
הולכת השולל של אריה פרלמן | |||
|
|||
220000 ערביי מזרח ירושלים הם תושבי מדינת ישראל אך נטולי אזרחות , כלומר הם נתינים של ישראל , תושבים מסוג גימל. לו רצו בכך (וכמה אלפים אכן רצו) היו מקבלים אזרחות מלאה , כמו הדרוזים בגולן (שאף הם לא מנצלים זכותם לבחור) בהסדר קבע הוגן יש שתי אפשרויות או שמדינת ישראל תיתן להם שוויון זכויות או שהם יהיו אזרחי מדינה אחרת.. ברור שאם הנחת היסוד , של אנשים קיצוניים כמוך היא שניתן להחזיק מיליונים תחת כיבוש , לשלול את זכויות האזרח שלהם , או לחלופין חגרשם, אזי אין כאן רווח אלא הפסד.. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |