|
עראפאת שרד בזכות היותו למל''ם | |||
|
|||
בשיחה שהיתה לי עם קצין מצרי בכיר, יו''ר משלחת צבא מצרים לוועדה הצבאית המשותפת ישראל-מצרים, אל-עמיד (תא''ל) צפי א-דין אבו שנאף - שלימים היה רמטכ''ל צבא מצרים - אמר הנ''ל שהמודיעין המצרי מעריך את עראפאת כאדם חדל-אישים. הנ''ל אינו מסוגל לקשור קשר ואינו מסוגל להתירו (ביטוי בערבית). הנ''ל שרד כראש אש''ף בזכות היותו למל''ם: לא מזיק לא מועיל - תרגום לביטוי דומה בערבית. אכן התואר חדל-אישים, כפי שהנביא ישעיהו מתארו, תואם להפליא את עראפאת: ''נבזה וחדל אישים איש מכאובות וידוע חולי וכמסתר פנים ממנו נבזה ולא חשבנוהו''. הקצין המצרי הוסיף ואמר, כי רק כך עראפאת מצליח לשרוד כראש ארגון עם כל כך הרבה סיעות ופלגים. כל הפלגים מרוצים ממנהיגותו, כי הוא אינו כופה אותה על איש. מתכנסים. נואמים. מחליטים. וכל אחד עושה מה שהוא רוצה. התופעה הזו של ריבוי פלגים מקורה בראשית תקופת האסלאם, שנבעה משורש הענין שבהבנת האסלאם. כל כת נסתה להגשים את האסלאם כפי הבנתה. וכפי שמסביר זאת הפרופ' יהודה גולדציהר, מומחה לדת האסלאם, חלוקי הדעות לא נסבו סביב נושא הדת, אלא בשאלות של עיצוב התאים המדיניים. נגעתי בנקודה זו בנושא דת האסלאם, מן הטעם הפשוט שעראפאת עצמו הסביר את סיבת ''פריצתה'' של אינתיפאדת אל-אקצה. בנושא זה עראפאת אמר, כי הוא התייחס להסכם אוסלו, כפי שמוחמד התייחס להסכם שלו עם שבט בני-קורייש באל-מדינה, בראשית האסלאם. היה זה הסכם-הונאה כדי להרוויח זמן, עד שכוחו של מוחמד יגבר ויוכל להתמודד עם שבט בני-קורייש החזק - שסרב לקבל מרותו. אינני מזלזל כמובן בהנמקה דתית זו של עראפאת. נהפוך הוא, הוא משתמש בהקבלה זו כדי להאדיר את ''חזונו'' ביחס למאבקם של הפלשתינאים. כאשר התחיל מבצע חומת מגן, ראיינו את שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר, והוא אמר שהוא מאוכזב, כי הוא ציפה שבאותו בוקר קיווה לשמוע ששיח' יאסין ומרעיו היו צריכים למצוא את מותם על מיטתם. יש היום הפגנות של עוני נגד עראפאת. חלק נכבד מן הצבור הערבי ידוע הסבל באיו''ש ובעזה היה מאד שמח שמישהו יעביר את עראפאת מתפקידו. ויפה שעה אחת קודם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |