|
חשוב גם לנסות להבין מה שסופר גדול מנסה לומר לנו | |||
|
|||
''חתונתה של גליה'' הינו, יתכן, הסיפור היפה ביותר שנכתב כאן, בשנות ה- 60 בצד שאר סיפוריו הקצרים כגון ''מול היערות'', ''מסע הקיץ של יתיר'', ''שלושה ימים וילד'' ואחרים. | |||
_new_ |
נו, מה הוא רוצה לאמר לנו? | |||
|
|||
שהוא שמאלן קיצוני שטוף מוח השבוי בכת האווילית ביותר בהיסטוריה האנושית? האם העובדה שהוא סופר מחונן פוטרת אותו מהשתייכות לכת כה אווילית? האם הוא האינטיליגנט היחידי השייך לכת הזו? הרי השמאל מתאפיין כולו בכך שחבריו הם ברובם אינטלקטואלים. זה לא משנה את העובדה שנקודת הבסיס שלהם שגויה. ומי שמסרב לוותר ולהודות בטעותו, ממשיך לטפס להרים וגבעות ולמצוא את עצמו באווילות שמעולם הוא לא חלם להיות שם. על השמאל יאמר: מעולם לא היתה תפיסה אווילית יותר שהוסברה בצורה אינטיליגנטית יותר. | |||
_new_ |
רפול: העיסוק הלאומי הוא לקבור זה את זה. | |||
|
|||
הפילוסוף היהודי/אנגלי הגדול ישעיהו ברלין: היהודים בממוצע אינם טובים או רעים מבני עמים אחרים, אך בשני המקרים, הן בטוב והן ברוע, הם מגזימים במקצת. יתכן שאדם החי כאן עשוי להתנסות לעיתים באבסורדים קשים, שמתאפיינים אמנם, כן, במידה של חוסר גבולות להרע. יתכן גם שחלקים בעמנו פתחו פתולוגיות לא פשוטות (כפי שהבחין בכך אחד מהוגי הציונות הדגולים, הפסיכיאטר מקס נורדאו). יתכן שחלק מהדפוסים המוזרים בשמאל (וכן, גם בימין) אינם גובלים תמיד בתקניות נפשית. גם הקאפואים היהודים, שנהגו מנהג חלאות המין האנושי, לעיתים תוך ''המלכת'' עצמם ברוב שחצנות ומגלומניה על אחיהם הנרדפים עד צוואר (בגטו לודג' דומני נהג ראש היודנראט בגינוני קיסרות נפוליאונים, תוך שגעון גדלות) יתכן שגם הם היו גילוי של בעיתיות היסטורית בעמנו. וגם, ''מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'' אינו בדיוק דפוס של עמים אחרים. וגם סיפור העוול המחריד בחוסר הגבולות להרע של ''קמצא ובר קמצא'', בעטיו, על פי המקורות ''חרבה ירושלים'' אינו גילוי של נורמליות דווקא. | |||
_new_ |
סופר גדול? אולי, אך חסר כושר לוגי! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |