| המתנחל פזיז אכן צודק כי הפנמתי את הלקחים מתורתו של גבלס, לא כילד בברלין (שהרי עזבתי את ברלין של הרייך כילד בן 3 כמה חודשים בטרם פרוץ מלחמת העולם), אלא כאדם מבוגר יותר. אחד הלקחים שהסקתי מתורה זו הוא להיאבק נגד גזענות והפרת זכויות אדם. בגלל לקחים אלה אני מתנגד לכיבוש הישראלי ולמושבות האפרטהייד שישראל הקימה בשטחים הכבושים. עוד לקח שהסקתי הוא כי אין כל הבדל מהותי בין גרמניה הנאצית ששלחה אלפי מתנחלים גרמנים לפולין כדי לישבם במסגרת ''גרמניזציה'' (מקביל לתיבה ''ייהוד'') במגמה לספח שטחים ולנשל את העם הנכבש, לבין תנועת המתנחלים היהודית הגזענית בשטחים הכבושים. אלה גם אלה פעלו ופועלים בשם אידיאולוגיה גזענית של ''עם ניבחר'' שמגיעות לו זכויות יתר על פני זולתו. כפי שבסופו של דבר פונו וסולקו המתנחלים הגרמנים משטחי הכיבוש כך יעשה ב גם למתנחלים היהודים בשטחים הכבושים. גם אם זה יקח מעט יותר זמן. הגיונו של פזיז הוא עקום, כיאה למי שפזיזות הוא שם הקוד שלו. הוא טוען כי ההתנחלויות לא ''הזיזו אף ערבי ממקומו'' בניגוד לקיבוצים ולמוסדות אקדמיים בתחומי הקו הירוק. ראשית, הבה ננקש שקר שמתנחלים מנסים לחזור עליו שוב ושוב כאילו ההתנחלויות לא הזיזו אף ערבי ממקומו. הזיזו גם הזיזו, לא בודדים, אלא אלפים. שנית, העובדה שנעשו מעשי עוול בעבר לפלסטינים, מהווה רשות להמשיך בהם עד אין סוף? האם רציחת מיליוני בני אדם על ידי הנאצים מהווה היתר להמשיך בכך גם הלאה? זוהי תמצית הגיונו של הפזיז. אני צופה קדימה בשמחה וברינה לפינוי המתנחלים, ומקווה שלפחות כמה מהם יועמדו למשפט על פשעי מלחמה וגם על עבירות אחרות כמו גניבה, גזילה, שוד ועוד. |