|
ניסים: האם הקאפואים בעמנו הם הביטוי | |||
|
|||
המוקצן ביותר של ''קליפת עמלק'', בכך שלא רק שפעלו לכפור בתרומה היהודית היחודית בהיסטוריה, אלא בכך שפיזית ובאמצעות נגישות קשות ב''חסות'' הצורר ניסו להפוך את בני עמם למעין ערב רב מוכה אימה ולפגוע ולפורר את צלם האדם שביהודי ולאיין את רוחו? ''קליפות'' הקאפואים בעמנו: תגובה 31152 תגובה 30387 תגובה 19222 | |||
_new_ |
קליפת עמלק ומה שמעבר לה | |||
|
|||
מיכאל, יתכן שאתה צודק ויתכן שמדובר במשהו יותר עמוק והרסני מקליפת עמלק. לענייננו, די בכך שיהודים פועלים נגד האינטרסים של בני עמם כדי שתתקומם בתוכנו כל נימה של רגש יהודי. הבעיה שלנו היא בהעדר מוחלט או חלקי של מודעות יהודית; לכן רובנו מקבלים בשוויון נפש שיהודים מדברים או אף מתנהגים באנטישמיות, מה שלא היינו מוכנים לסבול משום גוי. כפי שציינתי בתגובתי לאלכסנדר מאן בנושא אחר מעט, לא כל כך מצויים כיום גויים המערערים על מוסריותה או על ראשוניותה של היהדות; לעומת זאת בתוכנו ניתן למצוא מערערים כאלה בערמות, והם אלה המזינים את האנטישמיות לגווניה השונים. תופעה זו אמורה להיעלם כאילו מעצמה ככל שתעמיק מודעותנו היהודית. שבת שלום ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
קליפת עמלק ומה שמעבר לה | |||
|
|||
צר לי לחלוק עליך מן היסוד לדברים שכתבת בתגובה זו, אך פירוש המציאות באופן כה אוקולטי ובאופן כה רומנטי מהווה לשיטתי סכנה רבתי לישום תוצאות חשיבה זו בשטח. הדיבור החוזר ונשנה על ''קליפת עמלק'' לא רק שמכיל בתוכו יסודות של היטהרות אפוקליפטית, אלא מהווה הכשרה מסויימת ל''טיפול'' ביהודים שמבקרים את המצב הקיים ''באופן אנטישמי'', ולגרום לכך ש''תופעה זו אמורה להיעלם כאילו מעצמה ככל שתעמיק מודעותנו היהודית''. צר לי ניסים - אך החלת מושגים מסוג זה על גויים ו/או על יהודים ביקורתיים מעלה שאלות קשות, שמקורן בהשוואה לתופעות דומות שנפתחו בכוונות כלליות בשם זה, אשר הביטוי הגרמני Gleichschaltung הוא היאה להם, שמתכוון לכך שהחברה בכללותה אמורה לחשוב ולהתנהג באופן אחיד ואורגני, ללא מפלגות (ובל נשכח את השורש המצוי במונח זה, פ.ל.ג.) ודיעות שונות, כי אם מתוך הרמוניה שמקורה באחדות השורה. לא בבית ספרנו הדמוקרטי, ניסים. | |||
_new_ |
קליפת עמלק - פגיעה במיטב המאגר הגינטי של הלאום | |||
|
|||
אבל ''השווייה'' כזאת הינה בדיוק אותו ביטול של צלם האנוש בבן-הלאום, עליו דיברתי, באמצעות דיכוי פנימי, נגישה, אוירת לינץ בגרון ניחר כלפי חלק מבני הלאום הנאמנים עוד יותר לצלם התכונות המובחרות שבאדם בן הלאום וכד'. כשם שהצורר היטלר ימ''ש פנה לטבוח ולדכא באכזריות חלק מבני עמו, ועוד כנגד העילית המשובחת ביותר, האחראית ביותר, אצילת ההליכות ביותר, בעלת היושרה ויכולת המעשה הנאמנה ביותר לצלם האדם מהסדר הגבוה ביותר - בעקבות מרד הקולונל שטאופנברג ב-20 ביולי 44. וכשם שסטלין פנה לטבוח 20 מיליון מבני האומה הרוסית, ועוד האינדיוידואלים המעולים שבהם. כך גם יש בקרבנו קאפואים עד ימינו הקמים כנגד המיטב שבלאום היהודי, תוך ניסיון לפגוע במה שהיינו אומרים כיום ''מיטבו'', או, בלשון המדע המודרני, מיטב המאגר הגינטי שבו. | |||
_new_ |
אז נשארנו במחלוקת | |||
|
|||
מזמן הבנתי שאינני יכול לשכנע את כולם או בכלל; כל שאני יכול הוא לכתוב את דברי. מכאן ואילך פועלת הבחירה החופשית; אפשר לקרוא את דברי ואפשר להתעלם. אפשר לקרוא ולהתמודד ואפשר להתעקש לא להבין או להבין הפוך. מצורף קישור להערה שנכתבה בשבוע שעבר: תגובה 32479 שבוע טוב ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |